Stránka 1 z 2
Prosím pomoc ... Vačka
Napsal: sob srp 11, 2007 18:39
od Kick.m
Zdar lidi,
může mi prosím někdo poradit kde bych sehnal vačku na Lanose? V motoru mi to pěkně klepe .....
Už jsem měl Lanose i v servisu kde mi cca po měsíci řekli ať si ho odvezu, že nemůžou vačku sehnat....., takže mi autíčko stojí na dvoře.
Prosím o pomoc ....díky.
Ještě pár informací o autě.
zdvih.objem : 1349
Max.výkon : 55 / 5400 ot.
Typ motoru : A13SMS
Rok výroby : 1999
Napsal: sob srp 11, 2007 20:58
od Viktor
to je preboha co za servis???
jozo a jozo v garazi?
Neboj JRD ti nieco urcite zozenie
Napsal: ned srp 12, 2007 12:44
od JRD McLAREN
hmm..
vacka klepe..to uz mash najazdeneho cez pol miliona kilometrov ..??ci jako ..??
Vacka bude pasovat aj z NEXIE, KALOSA, proste z hociktoreho 8V Daewaa..
..skus nahrat zvuk motora..
lebo aby bola uz vacka vymlatenaa..tak to potom aj rovno domcek na vacku vymenit..
..moc sa mi tomu verit nexe..
Napsal: ned srp 12, 2007 14:41
od Kick.m
auto jsem koupil v bazaru a hned nechal udělat rozvody, výměnu oleje, filtrů atd. Prostě jsem chtěl ať je všechno v pohodě. V servisu mi řekli, že ten olej, který tam byl musel najezdit tak 40 tisíc
a vypadá to, že mi tam klepe jeden hydroštel. Tak jsem je nechal všechny vyměnit, ale bohužel to nepomohlo....zjistili, že je tam sedřená vačka na sedmém hydroštelu, takže mi to pořád klepe.
Auto má najeto 85 tisíc, ale jak jsem řekl je z bazaru, takže může mít víc.
Pokusím se nahrát ten zvuk motoru ......
Jinak děkuji za feedback
Stejný případ a bohužel je to na odpis motoru :-(
Napsal: úte říj 30, 2007 10:16
od freez
Ahoj uživatelé vozů značky Daewoo , u našeho Lanose r.v. 99 , motor 1.4 se vyskytl stejný problém jako má kolega , ale ono to není tak jednoduché s tou vačkou poté co začal motor u 4 válce klepat každý udělal rychlou diagnózu že je třeba vyměnit hydra , ale po otevření ventilového víčka bylo vše jasné , ano opravdu byl na 4 válci špatný hydrostav , jenže otázka byla proč a odpověď je: celý horní prostor 4 válce nebyl vůbec mazán a vačka je neskutečně zbroušená dokonce jsou v prostoru dříků hliníkové piliny a prostor je naprosto suchý no strašné a upozorním jen že to se odehrálo během ujetí cca 1000 km , na 3 válci je to lepší ale vačka je načnutá i tam , problém je ten že olejové čerpadlo nedá dostatečný tlak oleje pro mazání a kanálkem ve vačce se olej nedostane až na konec do 4 a částečně i do 3 válce , kontrolka oleje samo nesvítí protože na čidlo tlaku jde oleje dost , nicméně verdikt je takový že pokud tam dáš vačku jinou tak jí za pár tisíc km odděláš znovu , musí se vyměnit celá vačka a skoro všechny hydra a uložení protože se nevybrousí jen vačka ale i dosedací plochy vačky , navíc je třeba vyčistit všechny olejové kanály a vyměnit olejové čerpadlo , navíc už jsou hliníkové piliny napadané do spalovacího prostoru a ventily budou za chvilku také třeba vyměnit , sundat hlavu , dát nové těsnění a popřípadě šrouby , pokud bys kupoval věci nové tak jen materiál bude cca 15 tisíc kč a práce minimálně 6 tis , musí dolu rozvod no prostě vše , je to hrůza cenově strašné a tak jediná věc co je sehnat jiný motor z bouračky a přehodit ho celý protože investice 21 do auta které se prodává za 40 tis je nesmysl. Bohužel je to smutné a protože je Lanos vcelku pohodové auto o to víc mě to mrzí , ale nejsem jediný komu se to stalo , někteří ovšem na to že jim klepe hydro nedají a jezdí a jezdí až to najednou jede jen na 3 válce. No pokud by někdo prosím věděl o motoru 1,4 do Lanose nebo nějaké bouračce napište prosím na
freezmen@seznam.cz děkuji a přeji Vám pohodu s Lanosem a ne to co si prožívám Já
Napsal: úte říj 30, 2007 10:32
od JRD McLAREN
no..
tak tvoj pripad je uz ten z tych EXTREMNEJSICH..
..ale casto sa stava, ked tam niekdo leje "lacny smejdovy" olej..
..a potom si zrazu povie ze "dam tam teraz kvalitny"...
..lenze bez preplachu sa stane to, co sa stalo tebe..
..ucpu sa kanaly.. a najcastejsie v hlave a vacke..
to fakt pomoze len vymena..
lanos
Napsal: úte říj 30, 2007 10:56
od Serpico
...to JDR McLaren no freez má reálnou pravdu ale do ventilů to nemůže napadat ( gufera ventilů utěsnění... no ale zase cirkulace oleje a máme ucpaný kanálky, sací koš a je malý tlak... a spodem přes pístní kroužky, no to se mi nechce ani domyslet a je celková devastace motoru... ) ...to je na GO motoru a to je 35 - 40 tisíc...jedním slovem katastrofa...no v servisním návodu to s olejem docela přehání...10tisíc km nebo půlroku...osobně dělám VOM po roce v létě...ale kdo maže jede...docela by mi ještě zajímal názor našeho d o c t o r a - p a l i k x e...ale nejspíš se nebude příliš lišit - jenom výskyt podobných závad u nich v servisu...
Mějme se a mažme na pravým místě...
Napsal: úte říj 30, 2007 11:43
od freez
No olej , resp kvalita a výměna oleje je u mě na prvním místě a proto si říkám proč se to stane vždycky tomu co si auta hledí
olej měněn pravidelně při 10 tis.km a nebo jednou ročně , i po výměně byl vypuštěný olej čistý bez stop tuhých částic atd. jinak poslední dvě výměny byl dáván olej Valvoline SAE 10W/40.
Jelikož jsem také majitel vozu Opel kde je naprosto totožný motor , protože jak je známo Opel procedil své modely přes Turecko do Koreje a hurá máme tu Daewoo , jenže malé úpravy na těch motorech jsou ale bohužel tedy ne k lepšímu , no a kvalita použitých dílů ..... už mě i napadlo jestli by nešel do auta dát motor 1,4 z Corsy a nebo Astry F protože jsou pohledově totožé , i když jsem takovou záměnu nikdy nedělal a je to jen nápad možná by to šlo , protože těch to motorů je rozhodně více a za solidní peníze , no uvidíme jestli něco seženu , zatím to jezdí naprosto bez problémů jen to mlátí a jelikož je ten motor stejně v pánu tak uvidíme co ještě snese , podle některých se na tom může najezdit klidně dalších 20 tis. a nebo to odejde po ujetí 1000 km
je to smůla no.
lanos
Napsal: úte říj 30, 2007 12:04
od Serpico
...to freez asi jde - Ivan má třetí úplně jiný motor výkonější z provience OPEL...něco ti k tomu můžou říct palikx a JRD McLaren...ale asi má smysl výměna, GO je nerentabilní....( 35 - 40 tisíc ) vono jde hlavně o to co tam cpali za olej předtím, než si to koupil....pokud byl ojetý
Mějte se fajn
Napsal: úte říj 30, 2007 12:49
od freez
Ano byl ojetý , co tam bylo předtím za olej to opravdu nevím , štítek s počtem km při výměně tam sice byl ale nebylo na něm co za olej resp za výrobce tam je , jen viskózní údaj.
Napsal: úte říj 30, 2007 21:37
od palikx
no .......
ano stava se to a nikdo nevi proc.jezdi k nam auta pravidelne a nemaji problem a pak najdnou jsou bez vacky.
ovsem nikdy jsme nedelali generalku motoru jelikoz piliny se zachyti ve filtru.pred vymenou vacky se naleje proplach do motoru a neco se s tim najede.vacka obvykle stichne (trochu)jelikoz zacne byt opet mazana (nebo taky ne pokud je total ucpana)menime vacku a vsecky koniky ktere jsou poskozene.zatim se nam vratil jeden motor po 30 tis km se stejnym problemem ale nakonec jsem se dozvedeli ze vacka nebyla original dil ale polsko-tedy sracka material-korejci to tak spatny nemaji.od te doby auto jezdi dalsich 30 tis a uz v poho.dullezite je obcas nalit proplach.
Vacku sehnat na tenhle motor neni snadne a neni stejna z 1,6 nebo 1,5.zjistim vam to jestli se da sehnat.
jo a motor 1,4 mame na prodej takze kdo se hlasi at napise SZ.ma najeto kolem 80 tis a prohledneme zitra stav vacky
lanos
Napsal: úte říj 30, 2007 22:21
od Serpico
...to palikx.... sakra kdy už " amíci " zatrhnou výrobu šmejdů v polsku, dyť jim akorát kur... značku, zase si mi nachytal...von to pochytá filtr ale s dovolením a omluvou předem....., nemám tvoje možnosti...pokud není úplně ucpanej a pak to pustí ventil filtru na obtok...no prostě teoretik
Mějte se fajn
Napsal: úte říj 30, 2007 22:34
od palikx
v pohode ventil na obtok tam zadny neni ten pretlakovy ventil pousti olej zpet do sani oleje (nebo do vany)vse se odehrava pred filtrem v pumpe.jedine kde je trochu pilin je kolem vacky v hlave.
a da se taky rict ze filtre nepochyta uplne vsecko ale hodne toho preci jen chytne a neco taky zustane ve vane
lanos
Napsal: úte říj 30, 2007 23:12
od Serpico
...to palikx díky...jo myslel jsem to tak...pokud je zasra.... tak to pružina uvnitř prostě pustí a musí cirkulovat.... - " obtokový " ( neštastný výraz ) fitry byly Š 100 - 110....
Mějte se fajn
Napsal: stř říj 31, 2007 07:05
od freez
palikx: děkuji za odpověď , jestli mohu mít ještě prosbu , co tedy zkusit nalít za proplach do motoru ? poradíš něco konkrétního ? že bych se pokusil zachránit co se dá. Také bych se zeptal na kolik vyjde nová origo vačka a koníky ? Děkuji moc a přeji hezký den.