Prosím pomoc ... Vačka

Diskusní forum Daewoo Lanos Clubu.

Moderátor: Blue Lanos

Kick.m
Příspěvky: 2
Registrován: úte srp 01, 2006 14:56

Prosím pomoc ... Vačka

Příspěvek od Kick.m »

Zdar lidi,
může mi prosím někdo poradit kde bych sehnal vačku na Lanose? V motoru mi to pěkně klepe ..... :cry: Už jsem měl Lanose i v servisu kde mi cca po měsíci řekli ať si ho odvezu, že nemůžou vačku sehnat....., takže mi autíčko stojí na dvoře.
Prosím o pomoc ....díky.

Ještě pár informací o autě.
zdvih.objem : 1349
Max.výkon : 55 / 5400 ot.
Typ motoru : A13SMS
Rok výroby : 1999
Reklama
 

Uživatelský avatar
Viktor
Příspěvky: 459
Registrován: pát čer 16, 2006 22:35
Bydliště: Bratislava - Dúbravka
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Viktor »

to je preboha co za servis???
jozo a jozo v garazi?

Neboj JRD ti nieco urcite zozenie :lol:
(predane) Lanos SE 1.5MPI 8V 63kW/86HP sedan
(teraz) Ford Focus 16V 74kW/100HP hatchback
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

hmm..
vacka klepe..to uz mash najazdeneho cez pol miliona kilometrov ..??ci jako ..??

Vacka bude pasovat aj z NEXIE, KALOSA, proste z hociktoreho 8V Daewaa..

..skus nahrat zvuk motora..
lebo aby bola uz vacka vymlatenaa..tak to potom aj rovno domcek na vacku vymenit..
..moc sa mi tomu verit nexe..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Kick.m
Příspěvky: 2
Registrován: úte srp 01, 2006 14:56

Příspěvek od Kick.m »

auto jsem koupil v bazaru a hned nechal udělat rozvody, výměnu oleje, filtrů atd. Prostě jsem chtěl ať je všechno v pohodě. V servisu mi řekli, že ten olej, který tam byl musel najezdit tak 40 tisíc :( a vypadá to, že mi tam klepe jeden hydroštel. Tak jsem je nechal všechny vyměnit, ale bohužel to nepomohlo....zjistili, že je tam sedřená vačka na sedmém hydroštelu, takže mi to pořád klepe.

Auto má najeto 85 tisíc, ale jak jsem řekl je z bazaru, takže může mít víc.
Pokusím se nahrát ten zvuk motoru ......
Jinak děkuji za feedback
freez
Příspěvky: 4
Registrován: úte říj 30, 2007 09:56

Stejný případ a bohužel je to na odpis motoru :-(

Příspěvek od freez »

Ahoj uživatelé vozů značky Daewoo , u našeho Lanose r.v. 99 , motor 1.4 se vyskytl stejný problém jako má kolega , ale ono to není tak jednoduché s tou vačkou poté co začal motor u 4 válce klepat každý udělal rychlou diagnózu že je třeba vyměnit hydra , ale po otevření ventilového víčka bylo vše jasné , ano opravdu byl na 4 válci špatný hydrostav , jenže otázka byla proč a odpověď je: celý horní prostor 4 válce nebyl vůbec mazán a vačka je neskutečně zbroušená dokonce jsou v prostoru dříků hliníkové piliny a prostor je naprosto suchý no strašné a upozorním jen že to se odehrálo během ujetí cca 1000 km , na 3 válci je to lepší ale vačka je načnutá i tam , problém je ten že olejové čerpadlo nedá dostatečný tlak oleje pro mazání a kanálkem ve vačce se olej nedostane až na konec do 4 a částečně i do 3 válce , kontrolka oleje samo nesvítí protože na čidlo tlaku jde oleje dost , nicméně verdikt je takový že pokud tam dáš vačku jinou tak jí za pár tisíc km odděláš znovu , musí se vyměnit celá vačka a skoro všechny hydra a uložení protože se nevybrousí jen vačka ale i dosedací plochy vačky , navíc je třeba vyčistit všechny olejové kanály a vyměnit olejové čerpadlo , navíc už jsou hliníkové piliny napadané do spalovacího prostoru a ventily budou za chvilku také třeba vyměnit , sundat hlavu , dát nové těsnění a popřípadě šrouby , pokud bys kupoval věci nové tak jen materiál bude cca 15 tisíc kč a práce minimálně 6 tis , musí dolu rozvod no prostě vše , je to hrůza cenově strašné a tak jediná věc co je sehnat jiný motor z bouračky a přehodit ho celý protože investice 21 do auta které se prodává za 40 tis je nesmysl. Bohužel je to smutné a protože je Lanos vcelku pohodové auto o to víc mě to mrzí , ale nejsem jediný komu se to stalo , někteří ovšem na to že jim klepe hydro nedají a jezdí a jezdí až to najednou jede jen na 3 válce. No pokud by někdo prosím věděl o motoru 1,4 do Lanose nebo nějaké bouračce napište prosím na freezmen@seznam.cz děkuji a přeji Vám pohodu s Lanosem a ne to co si prožívám Já :-(
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

no..

tak tvoj pripad je uz ten z tych EXTREMNEJSICH..
..ale casto sa stava, ked tam niekdo leje "lacny smejdovy" olej..
..a potom si zrazu povie ze "dam tam teraz kvalitny"...
..lenze bez preplachu sa stane to, co sa stalo tebe..
..ucpu sa kanaly.. a najcastejsie v hlave a vacke..
to fakt pomoze len vymena..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

lanos

Příspěvek od Serpico »

...to JDR McLaren no freez má reálnou pravdu ale do ventilů to nemůže napadat ( gufera ventilů utěsnění... no ale zase cirkulace oleje a máme ucpaný kanálky, sací koš a je malý tlak... a spodem přes pístní kroužky, no to se mi nechce ani domyslet a je celková devastace motoru... ) ...to je na GO motoru a to je 35 - 40 tisíc...jedním slovem katastrofa...no v servisním návodu to s olejem docela přehání...10tisíc km nebo půlroku...osobně dělám VOM po roce v létě...ale kdo maže jede...docela by mi ještě zajímal názor našeho d o c t o r a - p a l i k x e...ale nejspíš se nebude příliš lišit - jenom výskyt podobných závad u nich v servisu...

Mějme se a mažme na pravým místě...
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
freez
Příspěvky: 4
Registrován: úte říj 30, 2007 09:56

Příspěvek od freez »

No olej , resp kvalita a výměna oleje je u mě na prvním místě a proto si říkám proč se to stane vždycky tomu co si auta hledí :-( olej měněn pravidelně při 10 tis.km a nebo jednou ročně , i po výměně byl vypuštěný olej čistý bez stop tuhých částic atd. jinak poslední dvě výměny byl dáván olej Valvoline SAE 10W/40.

Jelikož jsem také majitel vozu Opel kde je naprosto totožný motor , protože jak je známo Opel procedil své modely přes Turecko do Koreje a hurá máme tu Daewoo , jenže malé úpravy na těch motorech jsou ale bohužel tedy ne k lepšímu , no a kvalita použitých dílů ..... už mě i napadlo jestli by nešel do auta dát motor 1,4 z Corsy a nebo Astry F protože jsou pohledově totožé , i když jsem takovou záměnu nikdy nedělal a je to jen nápad možná by to šlo , protože těch to motorů je rozhodně více a za solidní peníze , no uvidíme jestli něco seženu , zatím to jezdí naprosto bez problémů jen to mlátí a jelikož je ten motor stejně v pánu tak uvidíme co ještě snese , podle některých se na tom může najezdit klidně dalších 20 tis. a nebo to odejde po ujetí 1000 km :-( je to smůla no.
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

lanos

Příspěvek od Serpico »

...to freez asi jde - Ivan má třetí úplně jiný motor výkonější z provience OPEL...něco ti k tomu můžou říct palikx a JRD McLaren...ale asi má smysl výměna, GO je nerentabilní....( 35 - 40 tisíc ) vono jde hlavně o to co tam cpali za olej předtím, než si to koupil....pokud byl ojetý

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
freez
Příspěvky: 4
Registrován: úte říj 30, 2007 09:56

Příspěvek od freez »

Ano byl ojetý , co tam bylo předtím za olej to opravdu nevím , štítek s počtem km při výměně tam sice byl ale nebylo na něm co za olej resp za výrobce tam je , jen viskózní údaj.
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

no .......
ano stava se to a nikdo nevi proc.jezdi k nam auta pravidelne a nemaji problem a pak najdnou jsou bez vacky.
ovsem nikdy jsme nedelali generalku motoru jelikoz piliny se zachyti ve filtru.pred vymenou vacky se naleje proplach do motoru a neco se s tim najede.vacka obvykle stichne (trochu)jelikoz zacne byt opet mazana (nebo taky ne pokud je total ucpana)menime vacku a vsecky koniky ktere jsou poskozene.zatim se nam vratil jeden motor po 30 tis km se stejnym problemem ale nakonec jsem se dozvedeli ze vacka nebyla original dil ale polsko-tedy sracka material-korejci to tak spatny nemaji.od te doby auto jezdi dalsich 30 tis a uz v poho.dullezite je obcas nalit proplach.
Vacku sehnat na tenhle motor neni snadne a neni stejna z 1,6 nebo 1,5.zjistim vam to jestli se da sehnat.
jo a motor 1,4 mame na prodej takze kdo se hlasi at napise SZ.ma najeto kolem 80 tis a prohledneme zitra stav vacky
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

lanos

Příspěvek od Serpico »

...to palikx.... sakra kdy už " amíci " zatrhnou výrobu šmejdů v polsku, dyť jim akorát kur... značku, zase si mi nachytal...von to pochytá filtr ale s dovolením a omluvou předem....., nemám tvoje možnosti...pokud není úplně ucpanej a pak to pustí ventil filtru na obtok...no prostě teoretik

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

v pohode ventil na obtok tam zadny neni ten pretlakovy ventil pousti olej zpet do sani oleje (nebo do vany)vse se odehrava pred filtrem v pumpe.jedine kde je trochu pilin je kolem vacky v hlave.
a da se taky rict ze filtre nepochyta uplne vsecko ale hodne toho preci jen chytne a neco taky zustane ve vane
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

lanos

Příspěvek od Serpico »

...to palikx díky...jo myslel jsem to tak...pokud je zasra.... tak to pružina uvnitř prostě pustí a musí cirkulovat.... - " obtokový " ( neštastný výraz ) fitry byly Š 100 - 110....

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
freez
Příspěvky: 4
Registrován: úte říj 30, 2007 09:56

Příspěvek od freez »

palikx: děkuji za odpověď , jestli mohu mít ještě prosbu , co tedy zkusit nalít za proplach do motoru ? poradíš něco konkrétního ? že bych se pokusil zachránit co se dá. Také bych se zeptal na kolik vyjde nová origo vačka a koníky ? Děkuji moc a přeji hezký den.
Odpovědět

Zpět na „LANOS“