Stránka 1 z 2

ohrievanie predných diskov

Napsal: pon srp 06, 2007 19:37
od isteron
Mám problém so zohrievaním diskov prednej nápravy. Dal som to pozrieť dvom súkromným servismanom, nič nenašli. Dnes som sa vrátil zo značkového servisu. Dali si zaplatiť 2,5 hod práce, 2 sady tesnení predných bŕzdd, vymenili 1 manžetu poloosi, vazelínu. Cca 3 200 Sk. Cesta domov činila 2 km, po príchode do garáže boli kolesá teplé. Máte poznatky, aká teplota na predných brzdách sa dá považovať ešte za normálnu ? :?:

Napsal: pon srp 06, 2007 19:45
od Kessler
Těžko říct co je ještě v normě...u Racera se mi kousl brzdový třmen a za pár dní jsem zjistil že se roztekla poklice, což už jsem vyhodnotil jako zatraceně vysokou teplotu... :lol:

...každopádně přední kola budou vždycky od brzd teplá...můžeš to zkusit zvednout na hever a kolem pootočit...jestli nebudou drhnout přední brzdy, tak bych řekl že se nic neděje...

včera

Napsal: pon srp 06, 2007 21:26
od isteron
som mal prednú nápravu na zdviháku. Krútil som s kolesami, točili sa, trochu to šuchotalo. Ja som myslel na ložiská. A vtedy som zistil prasknutú jednu manžetu. Ale machri servismani vymenili tesnenia a manžetu. Ložiská vyhlásili za vyhovujúce. Ja by som odhadol teplotu okolo 40 st. C. Vonku bolo 31, a posledná fáza jazdy do garáže sa vyznačuje so stálym pribrzďovaním. :cry:

Napsal: pon srp 06, 2007 21:50
od Topol
Pěkný den :D
Nejsem sice automechanik ale na brzdách jen jemný šelest.Ložiska to asi nebudou ty když jsou chycený tak chroupou.Nevím sice jak je to na TICU ale to bude všude podobný.Brzdy musí být dobře odvzdušněný může být i stará kapalina potom dobře vyčištěný svlaky/sáně ve kterých se brzdy pohybují.I když se jedná o milimetrvý pohyb tak to musí jít lehce protože brzdy rozhodí prakticky talíř.Kdyby to byl zadek tak to taky někdy dělá lanko ruční brzdy.Ale opakuji na předku hlavně odvzdušnit a vyčistit aby byl volný pohyb.Jinak ruka jako teploměr-do 40st.teplo 40-50 začíná pálit ale ruku bez problému udržíš,50-60 ruku dlouho neudržíš no a výš to už je na ohřátí buřtů.Jenom se divím že v servisu ti nic nezjistili.Když tak dej potom vědět na co jsi přišel.
Ať nám jezdí a nezlobí :P

Napsal: pon srp 06, 2007 21:54
od conpet
jak píše Topol :D měl by jsi na kotoučích udržet ruku - to je normál , pokud jsou teplejší tak se ti nevrací pístek - myslím že Tico na ty brzdiče trpí víc než ostatní Daewa.

Napsal: úte srp 07, 2007 07:56
od alvin
Topol má pravdumám s tým skusenostie,ešte z Ibizy o socialistických vozoch ani nevravím,na vi sú na 99,9999999 % pridrhávajúce,nedostaočne pohyblivé, piestiky brzdových platnčiek,najmä zimné solenie,alebo dlhšie státie vozu bez pohybu pod holým nebom,urobí svoje,Pri tom rozchoďovaní piestikov je naozaj dobré už vymeniť aj bzd,kvapalinu,vždy som to tak robil.Na Ticu som brzdy rozhodené nemal ,ale tých predošlých to jednoznačne tie pozadrhávané piestiky,prejavovalo sa to práve hriatim sa diskov pri jazde a šelestom,či dokonca až piskotom (po dlhšom odstavení voza) vychádzajucih z kolies.Vadné ložisko sa spravidla prajaví vôlou,pri zdvihnutí na zdvihák chytení kolesa rukami za vrch a spodok ide ním pohybovať,má vôlu,ak je ložisko väčšmi vybité,tak aj môže zahrkotat...

Napsal: úte srp 07, 2007 11:03
od isteron
Ďakujem za dobré rady. Brzd. kvapalinu som už tiež plánoval vymeniť, vlani mi na STK namerali 170 st. C. Teraz ide syn na dovolenku. Keď sa vráti skúsim ešte niečo s tým urobiť. Vďaka Vám ešte raz za rady. Ahojte ! :) :idea:

Napsal: úte srp 07, 2007 11:19
od Habron
conpet píše:jak píše Topol :D měl by jsi na kotoučích udržet ruku - to je normál , pokud jsou teplejší tak se ti nevrací pístek - myslím že Tico na ty brzdiče trpí víc než ostatní Daewa.
Tak to já teda nikdy na žádným autě na kotoučích ruku ani po lehkém zabrždění neudržel, dokonce jsem se vždy spálil.

... pravděpodobně jsi myslel disky kol, že? :lol:

Napsal: úte srp 07, 2007 16:29
od isteron
HABRON : ... pravděpodobně jsi myslel disky kol, že? ...
Myslím, že sa rozumieme. Aj ja som to chápal tak, že disky kolies, zvonku. :idea: :)

Napsal: úte srp 07, 2007 16:36
od Habron
Já bych jinak moc rád poradil, ale brzdy u Tica neznám, nevím, co by tam mohlo zlobit.

V každém případě zkontrolovat (nebo lépe) vyměnit brzdovku; Zvednout auto, sundat kolo, zatočit a koukat, jak moc to drhne. Zkusit zatlačit pístek (klínkem, nebo škoubovákem), melo by to jít poměrně snadno, ale zase ne úplně snadno, tlačí se proti poměrně malému průměru brzdové hadice.
zkusit posuvy, zda-li nejsou zatuhlé (tady fakt nevím, jak to má tico řešené).

Doufám, že z této zmatenosti něco pochopíte ;) jsem po minulém týdnu a víkendu (vše těžce pracovní) nějak unavený :(

Napsal: úte srp 07, 2007 16:37
od dedo.miki
Predné disky sa hrejú aj podla štýlu jazdy.Pokial jazdíš plyn -brzda tak môžu byť až žeravé kotúče predných bŕzd.A následne horúce disky kolies ,pozor nechytať hrozí popálenie.Brzdy skontroluješ jednoducho po nazdvihnutí sa musí koleso volne točiť (nie točiť z celej sily) nepatrné trenie bude tam vždy.

Napsal: stř srp 08, 2007 15:36
od aumirek
jelikož při brzdení se všechna energie mění na teplo zákonite musí bejt teplé a při rochu více brždění klidně i horké a jinak je to přesně jak píše dedo malé tření je tam vždy takové šustění jak točíš rukou

Napsal: stř srp 08, 2007 19:48
od conpet
Habron píše:
conpet píše:jak píše Topol :D měl by jsi na kotoučích udržet ruku - to je normál , pokud jsou teplejší tak se ti nevrací pístek - myslím že Tico na ty brzdiče trpí víc než ostatní Daewa.
Tak to já teda nikdy na žádným autě na kotoučích ruku ani po lehkém zabrždění neudržel, dokonce jsem se vždy spálil.

... pravděpodobně jsi myslel disky kol, že? :lol:
Myslel jsem samozřejmě kotouče po normální jízdě.

Napsal: stř srp 08, 2007 20:09
od aumirek
pokud máš na mysli kotouče nechápu proč se divíš a ten servis to už je uplně podraz vzít za to tolik peněz a neříct ti že to je normální a běžné musíš si také uvědomit kolik tepla musíš vyprodukovat když všechna ta síla se musí proměnit na teplo

Po 10 dňoch

Napsal: čtv srp 16, 2007 21:00
od isteron
sa znovu hlásim. Po nastavení a oprave predných brzd, odišiel syn na Ticu do Čiech na týždňovú , asi 1 000 km, cestu spojenú s účasťou na svadbe svojho švagra. Podotýkam, že aj so svojou svokrou ( ! ). Brzdy fungovali a aj celé auto. T.č. má 85 450 km. Po čase si ich prestal všímať. Zrejme boli trochu viac utiahnuté a postupne si vybrúsili svoju správnu vôľu a zahrievanie už nebolo také výrazné. Ahojte, a veľa zdaru na cestách ! :!: 8) Obrázek