Stránka 1 z 1

Klepanie motoru

Napsal: sob srp 04, 2007 00:33
od Tajny
Ahoj potrebujem poradit Kupil som asi pred tyznom Espero a motor isiel celkom po tichucky nebol problem ted som na nom najazdil asi 450 km a tak auto stalo asi 2 dni a ked som ho nastartoval zacal mi motor klepat ako keby to bol niejaky stari diezel Nevie mi niekto poradit v com je problem? Doslova klepe ako diezlovi motor.Prosim pomoc :x

Napsal: sob srp 04, 2007 08:47
od ppp
To budu asi hydrostely. Pripadne benzinove vstreky ale tie skor cvakaju.
V cerstvo kupovanych atuach by som minimalne vymenil hned olej a mohlo by to pomoct. Obvykle sa na predavanom aute na udrzbu velmi nehladi.

Napsal: sob srp 04, 2007 10:51
od conpet
Vyměnit olej by jsi měl určitě hned po koupi, pokud to nepomůže, tak tě časem čeká výměna zdvihátek.

Napsal: sob srp 04, 2007 19:00
od rastikk11
mne to robilo tiez az raz ako diesel ale doslova vymenil som olej a sledoval hladinu jakmile klesol olej /nestesna vana/ hned to zacalo cvakat ale po doliati ticho takze tak.

Napsal: pon srp 06, 2007 00:57
od Tajny
Dik, za radu ked som s nim trosku pojazdil tak sa to utisilo ale chcel by som vymenit aj komplet olej viete mi povedat aky olej tam ma ist ? Lebo neviem ze ked uz budem kupovat nech je tam to co to auto potrebuje.Dik

Napsal: pon srp 06, 2007 07:43
od stefan
Daj tam to, čo tam bolo predtým.

Napsal: pon srp 06, 2007 19:05
od ppp
V manuali je napisane aspon API SG alebo vyssi, CCMC G4/G5, SAE 5W30, 10W40, 15W40. CCMC aj API SG je stara specifikacia, takze dnes by som tam dal API SJ alebo SL, ACEA A3. Pozor na to 5W30, tie byvaju aj ACEA A1 a to by sa esperu pacit nemuselo.

Napsal: úte srp 07, 2007 07:44
od stefan
Keď ti to už trochu klepe, tak určite tam nedávaj 5W40, radšej
10W40 alebo aj 15W40. Pojde to tichšie.

Napsal: úte srp 07, 2007 08:45
od jegi
Ja tam dávam Valvoline 5W40.Za studena mi tiež trošku klepoce.Akože nechápem:mám tam dať "horší",lacnejší 10W40 ?Nie je pravidlo, že čím vymakanejší olej, tým lepšie?

Napsal: úte srp 07, 2007 12:27
od andy 01
mne ked klesne olej tak to klepe tiež, vymeň tesnenia aby ti nevytekal olej a nebude to klepať, ja dávam tiež 5W40. vážne to pôjde tichšie ked tam dám 10W40?

Napsal: úte srp 07, 2007 14:44
od ros
jegi píše:Ja tam dávam Valvoline 5W40.Za studena mi tiež trošku klepoce.Akože nechápem:mám tam dať "horší",lacnejší 10W40 ?Nie je pravidlo, že čím vymakanejší olej, tým lepšie?
10W40 je hustší, proto asi klepe méně.

Napsal: čtv srp 09, 2007 07:58
od stefan
Presne tak. Do nových motorov je vhodné dávať kvalitné oleje
5W40, ktoré sú riedšie a dobre mažú ešte tesné pohyblivé časti
motora. Pri vybehanom motore je naopak lepší hustejší olej, ktorý
lepšie vyplní "medzery" medzi pohyblivými dielmi motora 10W40,
alebo 15W40. Keď sa napíše 10W40 alebo 15W40 neznamená to
že tam treba dať nejaký lacný olej !!! Naríklad CASTROL GTX3 je 15W40
a stojí cca 1100 SK za 4 litre. Osobne si ale myslím, že pre naše
nie najmladšie tátoše je ideálny 10W40.

Napsal: čtv srp 09, 2007 20:02
od tridac
Klepání benzinového motoru má pouze dva důvody.
Málo oleje nebo špatně nastavené zapalování.
Pokud samozřejmě nepočítám mechanické poškození, ventil, šály a podobně.
Ale na 99% klepe po nastartoování z důvodu nedostatku oleje.
Jinak ty označení olejů jsou podle teplotního použití. Nejběžnější je 10W40, čím nižší číslo tím delší doba použitelnosti a naopak. To znamená 15W40 nebo vyšší bych moc nepoužíval v zimě. 5W40 je celoroční dlouhodobý, ale zase pro starší motor je lepší hustější olej.