Stránka 1 z 1

dvě diody

Napsal: stř črc 25, 2007 20:23
od mandril
Už rok a půl mám Nubiru I,6 DOHC SX,sedan.Jsem spokojen.Nemá chybu, neb má najeto pouhých 62.000 km. Ale dosud jsem nezjistil na co byly v pojistkové skřínce v levém předním sloupku, u diagnostické zásuvky, 2 diody. Byly od začátku vyhořelé,část pojistkové skřínky spečená, a po opravě se nic nezměnilo, jen se zase spekly a spálily. Dočetl jsem se pouze tolik, že jde o výbavu na přání . Vše mi funguje bez závad s diodami i bez nich. Ví o tom někdo něco více ? Servisy ne. Díky.

Napsal: stř črc 25, 2007 20:34
od -peha-
Neviem či to nieje dáká dorábka jo a tie diódy sú na diagnostiku takzvanou vyblikávajúcá :D to ti podla počtu bliknutí udá chybový kód :D :D :D takže podla mne to s prevádzkou auta nemá nič spoločné :lol:

Napsal: čtv črc 26, 2007 14:39
od mandril
To nejsou LED diody, ale běžné usměrňovací diody.O jaké se jednalo nevím, neb byly vyhořelé a vše okolo roztavené. Z toho soudím, že nějakou funkci měly,když se dokázaly průchodem proudu roztavit. Pro jistotu posílám i obrázek, kde je značena dioda usměrňovací,nikoli svítící.Diagnostika vyblikává s nimi i bez nich. Obrázek Obrázek

Napsal: čtv črc 26, 2007 20:02
od -peha-
Fúha to je dost spečené ale tu potom poradí len odborník na elektriku já som len laik a mal som dojem že to sú tie kódové ale toto som ješte nevidel tak dúfam že sa ozve dákjý znalec :lol: :lol: :lol:

aaa

Napsal: čtv črc 26, 2007 23:53
od simone
hmmm hrozne to vyzera moje su OK skusim v schema ale najskor DEDO MIKI kde si??

Napsal: pát črc 27, 2007 09:22
od mandril
Ve schematu jsem to nenašel, ale je pravda, že je to dost nepřehledné a tak jsem nebyl dost důsledný. Nějak mne uklidňuje fakt, že vše funguje, ale na druhou stranu mne trápí otázka proč vše funguje ?Jinak jsem v Děčíně.

Napsal: pát črc 27, 2007 10:37
od mandril
Tak jsme to s dedou Miki hodinu zase probírali,ale nenašli. Možná ,že to je i tou mojí angličtinou.Prosím,zkuste to někdo z dlouhé chvíle vypátrat..Jen jsem si ještě vzpoměl na to, že od doby,kdy jsem na ty vyhořelé diody přišel ,mám pocit že Nubira víc žere. To je ale asi blbost. Na diagnostice v servisu i doma není chyba !

Napsal: pát črc 27, 2007 11:22
od Vít, Jiří
tak jsem na to koukal v autě diody mám ok - opravdu se mi ale nechce skoušet co nastane když je vyndám - jsem rád že nubi jezdí jak má a někdy i líp :) :)

Napsal: pát črc 27, 2007 11:24
od Vít, Jiří
jen mě napadlo - selskej rozum- když vyhoří tak tam musí bejt dost napětí - není možný že to je od zapalování a dobíjení - nějakej usměrnovač :? :? :?

Napsal: pát črc 27, 2007 12:58
od mandril
Píšou tam "vybavení na přání" a všechno funguje. Když jsem minule dal pro jistotu vždy 2+2 diody do serie, tak ty horní zase vyhořely a ty spodní jsou v pořádku, ale autu je jedno zda tam jsou či ne. na kontaktech je napětí proti zemi 0V .Proti plusu jsem naměřil na katodové straně -11.46 V a na anodové nahoře -11.67 a dole -11.71 při zapnutém klíčku.Palubní napětí v té době bylo 11.90 V. S nastartovaným motorem jsem to nezkoušel. Ale ještě si vzpomínám, že když jsem před rokem na tu závadu přišel, diody se spálily teprve když jsem nastaroval motor.Jinak byly v klidu a pohodě.

Napsal: pát črc 27, 2007 19:56
od dedo.miki
Tak som prezrel schému a nebolo tam nič.Taký problém som pozatial nemal na žiadnom voze.Zo skúsenosti viem čo by som spravil ja.Najprv premerať odber .Treba tam dať diodu a merať kolko ampérov je odber.A bolo by dobré keby niekto čo má také diody v aute napísal ,alebo odfotil ,aby sme vedeli smer prepúštania tých diod.Možno sú opačne a preto horia.Ak sa dá tak podla farby drôtu by sa malo dať vystopovať kde vedú drôty a tak zistíme čo to vlastne je.Ja by som si poradil ,ale takto môžem len poradiť ako by som to ja hladal.Možno niekto pripojil niečo nesprávne a môžu byť pretažené.Ja mám na prázdninách vnučku tak sa na fore menej objavujem .Vnučka ma k počítaču nepustí.Obrázek

Napsal: pát črc 27, 2007 21:27
od mandril
Děkuji za náměty, přepólovat diody jsem loni také zkoušel a to nedělalo nic,vše fungovalo normálně. Ale neměřil jsem procházející proud. To udělám zítra a hned to sem napíši.Zatím všem děkuji za snahu.

Napsal: ned črc 29, 2007 09:30
od mandril
Tak konečně částečný úspěch. Ta spodní dioda je na zadní světla do mlhy a vedou k ní dráty- katoda bílý a anoda modrý. Ta nad ní nyní také vydržela,ale na co je jsem dosud nezjistil. Nevím jak mají mlhová světla zapojeny ostatní Nubiry, ale já mám jen tlačítko,které se musí při změně režimu světel znovu zmáčknout aby světla do mlhy svítila. K té druhé diodě vedou dráty- katoda bílý a anoda tenký žlutý. Všechny Jsou ze svazku č. 25.Včera jsem auto po opravě projel ve všech režimech zapnutí všech spotřebičů a obě diody jsou v pořádku a vše funguje.Děkuji všem ,kteří se mi snažili pomoci !

Napsal: ned črc 29, 2007 18:24
od Kanonýr
Dioda D38 je paralelně k magnetu spojky kompresoru klimatizace - kvůli napěťovým špičkám při vypínání. Anoda na kostře, katoda při zapnuté klimě na +12V, při otočení polarity samozřejmě shoří. Nahradil bych ji jakoukoli usměrňovací diodou asi 1A/120V. Druhou diodu jsem zatím ve schématu nenašel. Zítra se ještě na to podívám v autě. -i

Napsal: ned črc 29, 2007 20:56
od dedo.miki
Podla schémy sa nedá zistiť nič ,aspoň podla tej čo mám.Tie diody tam budú pre potreby istenia ,aby nedošlo k samovolnému zapínaniu hmloviek .Podla farieb čo píšeš tak tá druhá by mohla byť predná hmlovka aspoň podla farby drôtu. Obrázek