Stránka 1 z 2
nesi umřela
Napsal: stř črc 25, 2007 17:36
od pilot
Jel jsem s přítelkyní do cinestaru a zaparkoval jsem v podzemních garážích a šel na film.
Přišli jsme ve 23:00 sedneme do auta otočím klíčkem a NIC. Kontrolky zhasly jako by byla mrtvá baterka. Roztlačit se nám to nepovedlo. Pomohlo až roztáhnutí, ale po chvíli jsme zjistili, že motor nedrží otáčky a nejde ani startovat ani se motor neprotočil jen pohasly kontrolky. A tak jsme ji znovu roztáhli a chvíli jsem ji držel v otáčkách a myslel si že to bude lepší když se trochu dobije. Ale nic. Nakonec jsem domu dojel s plným plynem a před domem to zdechlo. Jako by neměla dost vzduch , ale nevím proč zhasínají kontrolky.
Nic nezůstalo svítit
baterka je skoro nová
altík repas na podzim
PROSÍM POMOZTE Roman
nesie
Napsal: stř črc 25, 2007 17:55
od Serpico
....to pilot to by chtělo elektrikáře....skontrolovat náplně - olej - čidlo na tlak, pokud má pokles vypíná ŘJ zapalování - to mám od palikxe....ale těch příčin může být více vzduch - filtr " zasraný " čidlo klapky - no to chce postupně a v klidu....benzínové čerpadlo - malý tlak změřit 2,9 - 3,2 ( ale asi nemáš měřič tlaku ) - palivový filtr aj. spatra problém identifikovat...svíčky - cívka - kabely - rozdělovač...jít postupně dává jiskru, jednu svíčku vyndat - pohledem skontrolovat....těžká rada...
Mějte se fajn
Re: nesie
Napsal: stř črc 25, 2007 18:09
od pilot
Serpico píše:....to pilot to by chtělo elektrikáře....skontrolovat náplně - olej - čidlo na tlak, pokud má pokles vypíná ŘJ zapalování - to mám od palikxe....ale těch příčin může být více vzduch - filtr " zasraný " čidlo klapky - no to chce postupně a v klidu....benzínové čerpadlo - malý tlak změřit 2,9 - 3,2 ( ale asi nemáš měřič tlaku ) - palivový filtr aj. spatra problém identifikovat...svíčky - cívka - kabely - rozdělovač...jít postupně dává jiskru, jednu svíčku vyndat - pohledem skontrolovat....těžká rada...
Mějte se fajn
čidlo tlaku oleje vyměněno, náplně o.k., vzduchový filtr sportovní, a palivový je taky nový. kdyby to byly svíčky nebo kabely tak by to cukalo jelo na tři válce nebo tak nějak
nesie
Napsal: stř črc 25, 2007 18:13
od Serpico
....to pak zbývá vzhledem k popisu vše zhasíná, dobrého elektrikáře ale začal bych u pojistek - některé funkce jsou zdvojeny...
Mějte se fajn
Napsal: čtv črc 26, 2007 05:43
od pilot
Děkuji za radu .
Prosím měl někdo podobnou poruchu? A jak jí odstranit?
Děkuji za rady kolegů z fóra.
Napsal: čtv črc 26, 2007 21:07
od ferino28
Podobnu poruchu som nemal, ale jedine co ma napada je aby si zhodil svorky z baterie, ocistil ich (aj poly na baterii), natrel vazelinou a potom dal spat a dobre dotiahol. Ozaj a ak si mal zly kontakt na tej baterke tak si pre istotu premeraj aj alternator ci este ide dobre. Kedze ako pises ze ti vsetko zhasina tak to ine ASI nemoze byt. Teda pravdepodobne. Este by mohlo nieco byt s kablom co ide od baterky k poiskovej skrinke, ale to sa mi zda malo pravdepodobne. Najskor skus zobrat obyc. voltmeter a zmeraj niekde (nie vsak na baterke) napr. v poist. skrinke napatie voci kostre. To ti snad napovie.
Napsal: pát črc 27, 2007 10:33
od Loser
ferino28 píše:Podobnu poruchu som nemal, ale jedine co ma napada je aby si zhodil svorky z baterie, ocistil ich (aj poly na baterii), natrel vazelinou a potom dal spat a dobre dotiahol. Ozaj a ak si mal zly kontakt na tej baterke tak si pre istotu premeraj aj alternator ci este ide dobre. Kedze ako pises ze ti vsetko zhasina tak to ine ASI nemoze byt. Teda pravdepodobne. Este by mohlo nieco byt s kablom co ide od baterky k poiskovej skrinke, ale to sa mi zda malo pravdepodobne. Najskor skus zobrat obyc. voltmeter a zmeraj niekde (nie vsak na baterke) napr. v poist. skrinke napatie voci kostre. To ti snad napovie.
co špatná kostra???
Re: nesi umřela
Napsal: pát črc 27, 2007 10:52
od faczko76
pilot píše:Jel jsem s přítelkyní do cinestaru a zaparkoval jsem v podzemních garážích a šel na film.
Přišli jsme ve 23:00 sedneme do auta otočím klíčkem a NIC. Kontrolky zhasly jako by byla mrtvá baterka. Roztlačit se nám to nepovedlo. Pomohlo až roztáhnutí, ale po chvíli jsme zjistili, že motor nedrží otáčky a nejde ani startovat ani se motor neprotočil jen pohasly kontrolky. A tak jsme ji znovu roztáhli a chvíli jsem ji držel v otáčkách a myslel si že to bude lepší když se trochu dobije. Ale nic. Nakonec jsem domu dojel s plným plynem a před domem to zdechlo. Jako by neměla dost vzduch , ale nevím proč zhasínají kontrolky.
Nic nezůstalo svítit
baterka je skoro nová
altík repas na podzim
PROSÍM POMOZTE Roman
Ty jsi startoval auto roztahováním?? Tak to máš odvahu. Jak známo, roztahovat auto starého data výroby není takový problém, protože rozvodový systém je poháněn téměř vždy řetězem. Ale vozy mladší (i Nexia) už používají na rozvodech ozubený řemen. A ten, pokud na něj vyvineš sílu z druhé strany (od kol) tak strašně rád vyskočí ze své pozice. Co se stane potom? Vždy dojde k tomu, že Ti písty nabourají do ventilů, protože už nepracují synchronně. To většinou končí částečnou generálkou. To samé se děje, když rozvodový řemen neměníš. roztrhne se a konec. Jinak k závadě - já bych to typoval na umřelou baterku, ale to je jen laický odhad.
Napsal: pát črc 27, 2007 11:35
od mil
To faczko76:
Tak to pri rozťahovaní auta asi nie sú rozvody poháňané od kľukovky, ale kľukovka od rozvodov, že?
Doteraz som si myslel, že hlavné riziko rozťahovania, je možné poškodenie katalyzátora od nespáleného paliva.
Napsal: pát črc 27, 2007 11:37
od faczko76
mil píše:To faczko76:
Tak to pri rozťahovaní auta asi nie sú rozvody poháňané od kľukovky, ale kľukovka od rozvodov, že?
Doteraz som si myslel, že hlavné riziko rozťahovania, je možné poškodenie katalyzátora od nespáleného paliva.
Tak to samozřejmě taky
To jsem zapomněl uvést.
Napsal: pát črc 27, 2007 12:24
od Richard
Promiňte, ale to s těmi rozvody je blbost
od kol se přece přenáší točivý moment přes převodovku , spojku a setrvačník na klikovku
startér točí přes ozubený věnec se setrvačníkem. Pohon vačkového hřídele je vyveden od kliky ( na drhué straně kliky než je setrvačník) Tedy je úplně jedno, zda-li motorem otočí startér nebo kola
Důležité je aby se auto roztahovalo a následně motor roztáčel na nějaký vyšší rychlstní stupeň, určitě ne na 1,2 ani na zpátečku, 3 používat spíš vyjímečně a spojku pouštět opatrně a nepřekročit cca 20k/h
Riziko je samozřejmě u všeho, ale to hlavní je jak už tu popsal kolega s katem (pokud se roztahuje vozidlo s poruchou zapalování).
To že se motor neudržel v běhu po roztažení, si myslím že je způsobeno tím, že alternátor potřebuje k správné činnosti el. proud (jsou v něm cívky a ne pernametní magnety jako v dynamu)), pokud ho nemá nedává proud do soustavy a pokud je baterka mrtvá pomůže jen její nabití (pokud to jde) nebo výměna ev. nastartování přes startovací kabely a vše by mělo být zas OK.
Napsal: pát črc 27, 2007 12:46
od faczko76
Děkuji kolego, přehodnotím své poznatky a nebudu udílet rady v oboru, ve kterém se moc nevyznám. Budu se učit schéma motoru. Tímto si sypu popel na hlavu a Tobě děkuji za vysvětlení. Pracoval jsem s informací od automechanika. Ahoj faczko76.
Napsal: pát črc 27, 2007 15:34
od Slavek
auto se roztlacit da jak pise Richard na vysi r. stupen. tam de spis o jiny problem baterka dava min nez 8 voltu a proto to nerozsviti ani nenastartuje, nejspis budou v haji dva nebo tri clanky. U novejsich aut uz nenastartujete vubec roztahovanim pokud neni napeti veci nez 10v je to chraneny, kdyz je polomrtva baterka tak po roztlaceni vecinou naskakuji chyby ABS a Airbag
Napsal: pát črc 27, 2007 16:14
od Habron
Tak, tak. Nevím, jestli to nexie má tak, jak popíšu, ale většinou pokud napětí akumulátoru poklesne po 10,7V (což je hodnota, pod kterou se nedoporučuje akumulátor vybíjet, aby se nezničil) řídicí jednotka se odpojí (je na ní podpěťový detektor) a tím pádem nejdou vstřiky, palivová pumpa ani zapalování.
Samotný akumulátor ke své činnosti potřebuje buzení, takže pokud je baterka kaput, tak nefunguje ani dobíjení.
Já osobně bych začal baterkou. Buď zkusit nabít, nebo ji zanést do obchodu, kde prodávají baterky, aby ji otestovali. Nejlépe tam, kde byla kupovaná, pokud mám doklad o koupi. Pokud se nezničila přebíjením, nebo trvalým vybíjením velkými proudy, tak je to jednoznačně na reklamaci.
Napsal: pát črc 27, 2007 23:51
od ferino28
Kolega ale pisal ze mu vsetko zhaslo. Ja som preto typoval na zle kont. na baterii. S tym roztahovanim to je tak (aspon co viem) ze sa moze pokial motor neni teply. Ide tam iba o katal. . Pokial by bol teply a niekto by to chcel roztahovat a mal by chybu v zapalovani stalo by sa to ze na kat. dojde nespaleny benzin a je v haji. Tam naozaj nejde o rozvody ako si mysli mnoho ludi. Ale tiz tu bolo dobre povedane ze pri nizkom napeti sa odpoji RJ, to vsak nastastie este neplati o Nexiach.