Stránka 1 z 4
Sycanie nad motorom
Napsal: stř črc 25, 2007 14:30
od Rado77
Ahojte,
bavil som sa s kolegom "Vazoun-om" v sukromnych spravach ohladom sycania (vzduchu), ktore dost silne pocujem na volnobehu. Vychazda to z hornej casti, kde je telo skrtiacej klapky (ta cierna vec nad motorom, z ktorej idu dozadu trubky sacieho potrubia).
Syci odtial este niekomu, alebo ste nespozorovali nic? Napriklad Vazoun to ma OK a nieje pocut ziadne sycanie. Zato u mna to syci dost silno. Zvonku som ale nezaznamenal ziadne viditelne uniky (ani vzduch, ani chald. kvap.).
Inak ohladom toho "tela skrtiacej klapky", predpokladam ze sluzi na ohrev privadzaneho vzduchu chaldiacou kvapalinou, aby isiel do valcov zohriaty. Vraj je tam vnutri nejaka prepazka, ktora casom zvykne odchadzat a vlastne zacne presakovat chald. kvap. do sacich potrubi. Vymenit sa to ale vraj da iba ako jeden kus spolu so sacim potrubim - povedal clovek v daewoo servise. S tymto sycanim mozno suvisi moj problem - znizenie vykonu motora pri jeho zahriati.
Poradte, piste, polemizujte
100 x vdaka
Také syčí
Napsal: stř črc 25, 2007 16:50
od Vazoun
Nedalo mi to kolego " Rado 77 " a když jsem odpoledne byl znovu ve své garáži, natočil jsem Matízka a poslouchal při otevřené kapotě. Pokud jsem nastartoval a otáčky šly na 1500 syčel motor dost,po několika vteřinách šly otáčky na 1000 - 1100 a sykot se změnil v šumění. Tak si vyber,nevím
totiž co máš na mysli pod pojmem silné syčení. Určitě se ostatní Matízkáři
ozvou jak to slyší oni. Zdravím a přeji hezký den.
Vazoun
Napsal: stř črc 25, 2007 18:09
od Rado77
Diki Vazoun,
to sycanie je zrejme u normalneho motora kolisave spolu s otackami. Ale toto moje sycanie je dvojite - jedno ide normalne, ako keby od rozvodoveho remena, ale toto druhe je kontinualne "sssssssssssssssssss" a je ovela silnejsie; a ide prave z tej hornej casti
Nie som si isty, ci sa to vobec da rozobrat; podla obrazku v "Jak na to" to ozaj vyzera ako 1 kus spolu s potrubim.
Napsal: stř črc 25, 2007 19:45
od -peha-
Napsal: stř črc 25, 2007 20:19
od MiSedl
Nebo nějaké cvrčky,nebo snad opravdu chřestíš?Aneeeebooo uf oni
Jinak to sám nevím a poradit nemohu.
Napsal: stř črc 25, 2007 20:41
od V.Brousek
No - dnes již motor svého Matíze si neposlechnu, ale protože mi prošlehávala občas jedna bodka na svíčce, tak jsem se tomu trochu věnoval a musel jsem vyrobit bodku novou, teda jinak, musel jsem jí lépe zastínit , aby občas nepřeskakovaly jiskry na blok motoru. Ale to sem nepatří. Když jsem po mé úpravě kontroloval můj výtvor, zda-li se závada odstranila, tak jsem motor měl natočený a žádného syčení jsem si nevšimnul, přeskakování jiskry se odstranilo, tak jsem spokojeně zaklapnul kapotáž. Tak zítra si poslechnu motor znova a budu věnovat svou pozornost syčení a podám zprávu.
Napsal: stř črc 25, 2007 22:14
od Rado77
Dakujem kolegovia,
budem rad, ked nazbieram co najviac informacii a postrehov.
Jen Matízkáři
Napsal: čtv črc 26, 2007 07:50
od Vazoun
Ten sykavý zvuk na motoru může při volnoběhu posoudit pouze kolega
který vlastní " Matize ", tak si z toho ostatní nedělejte šoufky vy šprýmaři
to je vážná věc
radi bychom předešli nějaké vážnější poruše
tak
pouze se očekávají odpovědi majitelů " Matize "čau
" Vazoun"
Napsal: čtv črc 26, 2007 08:02
od Tomáš
Nic mi nesyčí , podle popisu bych to typoval na vzduch , někde ti to přisává , koukni na hadičky podtlaku k brzdám , k EGR ventilu , odvětrání karteru ( ale to by asi nesyčelo ) , .....je toho víc , na dálku se to nedá diagnostikovat , ale mě tam nic extra silně nesyčí
Napsal: čtv črc 26, 2007 08:37
od Vazoun
Tomáš píše:Nic mi nesyčí , podle popisu bych to typoval na vzduch , někde ti to přisává , koukni na hadičky podtlaku k brzdám , k EGR ventilu , odvětrání karteru ( ale to by asi nesyčelo ) , .....je toho víc , na dálku se to nedá diagnostikovat , ale mě tam nic extra silně nesyčí
-----------------------
To - " Tomáši dík , " Vazoun "
Napsal: čtv črc 26, 2007 09:00
od Rado77
A co sa vlastne v tom "intake manifold"-e deje? Tam sa prichodzi vzduch aj ohrieva chladiacou kvapalinou? Snazil som sa nieco o tom vygooglit, ale nikde som nenasiel samotnu konstrukciu intake manifoldu. A v daewoo materiaoch to tiez nieje.
Napsal: čtv črc 26, 2007 12:35
od Robert
Ty voe, žádnej vzduch se v intake manifoldu neohřívá
Do motoru bys měl nasávat co nejstudenější vzduch a ne ho ještě ohřívat ! Škrtící klapkou jen reguluješ množství vzduchu.
Nepleť si auto s rychlovarnou konvicí
Napsal: čtv črc 26, 2007 12:40
od Rado77
Ahaaaaa,
a co je ta hadica, ktora ide do IM z lavej strany (prechadza aj pod IM a je tam nejaka spojka este ci ventil ci co to je)?
Napsal: čtv črc 26, 2007 12:44
od Robert
Rado77 píše:Ahaaaaa,
a co je ta hadica, ktora ide do IM z lavej strany (prechadza aj pod IM a je tam nejaka spojka este ci ventil ci co to je)?
To jsem nezkoumal, snad nějaký podtlak... Až budu mít auto doma, podívám se
Napsal: čtv črc 26, 2007 13:01
od Tomáš
Robert píše:Ty voe, žádnej vzduch se v intake manifoldu neohřívá
Do motoru bys měl nasávat co nejstudenější vzduch a ne ho ještě ohřívat ! Škrtící klapkou jen reguluješ množství vzduchu.
Nepleť si auto s rychlovarnou konvicí
... no budeš se asi divit , ale předehřev tam opravdu je .