Sycanie nad motorom

Moderátor: Blue Lanos

Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Sycanie nad motorom

Příspěvek od Rado77 »

Ahojte,

bavil som sa s kolegom "Vazoun-om" v sukromnych spravach ohladom sycania (vzduchu), ktore dost silne pocujem na volnobehu. Vychazda to z hornej casti, kde je telo skrtiacej klapky (ta cierna vec nad motorom, z ktorej idu dozadu trubky sacieho potrubia).

Syci odtial este niekomu, alebo ste nespozorovali nic? Napriklad Vazoun to ma OK a nieje pocut ziadne sycanie. Zato u mna to syci dost silno. Zvonku som ale nezaznamenal ziadne viditelne uniky (ani vzduch, ani chald. kvap.).

Inak ohladom toho "tela skrtiacej klapky", predpokladam ze sluzi na ohrev privadzaneho vzduchu chaldiacou kvapalinou, aby isiel do valcov zohriaty. Vraj je tam vnutri nejaka prepazka, ktora casom zvykne odchadzat a vlastne zacne presakovat chald. kvap. do sacich potrubi. Vymenit sa to ale vraj da iba ako jeden kus spolu so sacim potrubim - povedal clovek v daewoo servise. S tymto sycanim mozno suvisi moj problem - znizenie vykonu motora pri jeho zahriati.

Poradte, piste, polemizujte ;)

100 x vdaka
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Reklama
 

Uživatelský avatar
Vazoun
Příspěvky: 3622
Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
Kontaktovat uživatele:

Také syčí

Příspěvek od Vazoun »

Nedalo mi to kolego " Rado 77 " a když jsem odpoledne byl znovu ve své garáži, natočil jsem Matízka a poslouchal při otevřené kapotě. Pokud jsem nastartoval a otáčky šly na 1500 syčel motor dost,po několika vteřinách šly otáčky na 1000 - 1100 a sykot se změnil v šumění. Tak si vyber,nevím
totiž co máš na mysli pod pojmem silné syčení. Určitě se ostatní Matízkáři
ozvou jak to slyší oni. Zdravím a přeji hezký den. :lol: Vazoun :lol: Obrázek
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Diki Vazoun,

to sycanie je zrejme u normalneho motora kolisave spolu s otackami. Ale toto moje sycanie je dvojite - jedno ide normalne, ako keby od rozvodoveho remena, ale toto druhe je kontinualne "sssssssssssssssssss" a je ovela silnejsie; a ide prave z tej hornej casti :(

Nie som si isty, ci sa to vobec da rozobrat; podla obrazku v "Jak na to" to ozaj vyzera ako 1 kus spolu s potrubim.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
-peha-
Příspěvky: 9225
Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -peha- »

Kucí nemáte tam hady :twisted: :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
MiSedl
Příspěvky: 442
Registrován: ned kvě 13, 2007 12:54
Bydliště: Most

Příspěvek od MiSedl »

Nebo nějaké cvrčky,nebo snad opravdu chřestíš?Aneeeebooo uf oni
ObrázekJinak to sám nevím a poradit nemohu.
Daewoo Leganza 2,0 CDX full,kůže,Sencor SCD 5455 MR, rv.98 + Ford KA 1,3 , rv.98,červený mazlík pro manželku.
http://s8.gladiatus.cz/game/c.php?uid=35270
Klikni a uvidíš kdo jsem
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

No - dnes již motor svého Matíze si neposlechnu, ale protože mi prošlehávala občas jedna bodka na svíčce, tak jsem se tomu trochu věnoval a musel jsem vyrobit bodku novou, teda jinak, musel jsem jí lépe zastínit , aby občas nepřeskakovaly jiskry na blok motoru. Ale to sem nepatří. Když jsem po mé úpravě kontroloval můj výtvor, zda-li se závada odstranila, tak jsem motor měl natočený a žádného syčení jsem si nevšimnul, přeskakování jiskry se odstranilo, tak jsem spokojeně zaklapnul kapotáž. Tak zítra si poslechnu motor znova a budu věnovat svou pozornost syčení a podám zprávu.Obrázek
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Dakujem kolegovia,

budem rad, ked nazbieram co najviac informacii a postrehov.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
Vazoun
Příspěvky: 3622
Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
Kontaktovat uživatele:

Jen Matízkáři

Příspěvek od Vazoun »

Ten sykavý zvuk na motoru může při volnoběhu posoudit pouze kolega
který vlastní " Matize ", tak si z toho ostatní nedělejte šoufky vy šprýmaři
to je vážná věc :lol: radi bychom předešli nějaké vážnější poruše :lol: tak
pouze se očekávají odpovědi majitelů " Matize "čau :lol: " Vazoun" :lol: Obrázek
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

Nic mi nesyčí , podle popisu bych to typoval na vzduch , někde ti to přisává , koukni na hadičky podtlaku k brzdám , k EGR ventilu , odvětrání karteru ( ale to by asi nesyčelo ) , .....je toho víc , na dálku se to nedá diagnostikovat , ale mě tam nic extra silně nesyčí
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Uživatelský avatar
Vazoun
Příspěvky: 3622
Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vazoun »

Tomáš píše:Nic mi nesyčí , podle popisu bych to typoval na vzduch , někde ti to přisává , koukni na hadičky podtlaku k brzdám , k EGR ventilu , odvětrání karteru ( ale to by asi nesyčelo ) , .....je toho víc , na dálku se to nedá diagnostikovat , ale mě tam nic extra silně nesyčí
-----------------------
To - " Tomáši dík , " Vazoun " :lol:
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

A co sa vlastne v tom "intake manifold"-e deje? Tam sa prichodzi vzduch aj ohrieva chladiacou kvapalinou? Snazil som sa nieco o tom vygooglit, ale nikde som nenasiel samotnu konstrukciu intake manifoldu. A v daewoo materiaoch to tiez nieje.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 1266
Registrován: úte srp 31, 2004 19:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert »

Ty voe, žádnej vzduch se v intake manifoldu neohřívá :roll:

Do motoru bys měl nasávat co nejstudenější vzduch a ne ho ještě ohřívat ! Škrtící klapkou jen reguluješ množství vzduchu.

Nepleť si auto s rychlovarnou konvicí :lol:
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Ahaaaaa,

a co je ta hadica, ktora ide do IM z lavej strany (prechadza aj pod IM a je tam nejaka spojka este ci ventil ci co to je)?
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 1266
Registrován: úte srp 31, 2004 19:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert »

Rado77 píše:Ahaaaaa,

a co je ta hadica, ktora ide do IM z lavej strany (prechadza aj pod IM a je tam nejaka spojka este ci ventil ci co to je)?
To jsem nezkoumal, snad nějaký podtlak... Až budu mít auto doma, podívám se
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

Robert píše:Ty voe, žádnej vzduch se v intake manifoldu neohřívá :roll:

Do motoru bys měl nasávat co nejstudenější vzduch a ne ho ještě ohřívat ! Škrtící klapkou jen reguluješ množství vzduchu.

Nepleť si auto s rychlovarnou konvicí :lol:
... no budeš se asi divit , ale předehřev tam opravdu je . ;)
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“