Stránka 1 z 3

Netaha pri rozbiehani po studenom starte

Napsal: úte črc 24, 2007 12:31
od Viktor
Caute,
ked rano nastartujem a motor je studeny, pri rozbiehani sa akoby dusi a netaha.
Zaradim 1. to je ako tak v pohode, idem po parkovisku, vlezem na cestu, zaradim 2. a ked pridam plyn tak sa zacne akoby dusit a toto trva asi 3 sekundy a potom vyleti ako strela a zacne akcelerovat (s nohou na plyne nehybem), zaradim 3. a uz ide normalne aj ked sa zacnem znovu rozbiehat ...

Inak pri rozbiehani na studenom motore v nizsich otackach mi zacne celkom slusne triast motorom este, silentbloky su vraj vsetky poriadku po obhliadke v servise. Kable a sviecky maju 5tis, EGR je zaslepeny.

Cim to moze byt? Vdaka.

Napsal: úte črc 24, 2007 15:12
od Radovan43
Myslim ze by si mal skontrolovat palivovy filter, mozno uz je zaneseny. Este si skonttroluj vzduchovy filter. To su najjednoduchsie veci, ktore ale mozu mat vyznamny vplyv na chod motora. Este to moze byt senzorom polohy skrtiacej klapky. Stava sa ze je zaneseny a moze davat zlu hodnotu polohy klapky do ECU.

Napsal: úte črc 24, 2007 15:23
od Viktor
Palivovy filter ma tiez cca 4000, vzduchovy filter viac, ale je stale krasny biely :)

Re: Netaha pri rozbiehani po studenom starte

Napsal: úte črc 24, 2007 16:50
od krowman
Viktor píše:Caute,
ked rano nastartujem a motor je studeny, pri rozbiehani sa akoby dusi a netaha.
Zaradim 1. to je ako tak v pohode, idem po parkovisku, vlezem na cestu, zaradim 2. a ked pridam plyn tak sa zacne akoby dusit a toto trva asi 3 sekundy a potom vyleti ako strela a zacne akcelerovat (s nohou na plyne nehybem), zaradim 3. a uz ide normalne aj ked sa zacnem znovu rozbiehat ...

Inak pri rozbiehani na studenom motore v nizsich otackach mi zacne celkom slusne triast motorom este, silentbloky su vraj vsetky poriadku po obhliadke v servise. Kable a sviecky maju 5tis, EGR je zaslepeny.

Cim to moze byt? Vdaka.
taky mi to dela to stejny... filtry mam novy, svicky taky. :cry: ale mam takovej pocit, ze to dela aji na Rko, kdyz couvam ze zahrady, proste to chce nejak vic plynu, jinak se to dusi a nejede, ale pridavej tomu kdyz je studenej motor... :roll: :arrow:

Napsal: úte črc 24, 2007 16:52
od mrk
to co si popisal mi robi tiez, teda okrem toho velkeho trasenia motora. mne sa zase trasie volant, ale stale, ale to je o inom. ale na jednotke mi ide dobre, len ta dvojka.

ja to riesim jednoducho, bude necham zohriat asi minutu (potom je to docela ok), alebo jednotku vytocim do 3000 a po preradeni na 2 jemne stlacim plyn (aby nestupli otacky) a velmi pomaly pustam spojku, vtedy to ide plynule. potom druhykrat ked zaradim dvojku uz to ide bez problemov.

Napsal: stř črc 25, 2007 10:42
od Viktor
tak vidim, ze nie som sam ;)

to krowman: tak na spiatocke mi to robi tiez ... ked cuvam tak ho musim dostat vzdy do otacok brm-brm, si pripadam jak na skode 120 :roll:

Napsal: stř črc 25, 2007 13:01
od mil
To Viktor:
Mne to robí presne to isté!

Napsal: stř črc 25, 2007 13:50
od ros
Taky mám ten problém. Asi je to nějak nakažlivé.

Napsal: stř črc 25, 2007 21:40
od Igi
Mne to robí tak isto, akoby som mal "skákavý" benzín :D Po zohriatí, resp. treba pridat otácky, tak to ide.

Ale zaujímavé je, ze sa to inak správa ked mám prepnuté LPG. Na LPG vzdy startujem na benzín, na LPG sa prepne az po zvýsení otácok asi na 2,5tis a pri ich poklese, takze sa rozbieham na benzín a vtedy to nerobí :shock: .

Napsal: čtv črc 26, 2007 08:17
od Radovan43
Tak sem tam to robi aj mne,ked je motor studeny tak pri pridani plynu s nim trha.

Vyriesil som to jednoducho, vcera som vybral potenciometer z klapky a vystriekal to WD a zabralo to. Dnes rano bolo auto ako vymenene, reagovalo na plyn nadherne kludne a netrhalo to aj ked motor bol studeny.
:lol: :lol: :lol:

Napsal: čtv črc 26, 2007 08:36
od Viktor
Super, nemohol by si popisat nejaky navod ako vymontovat ten potenciometer? ci treba rozobrat celu klapku a pod. aj tak sa ju chystam cistit spolu s krokovym motorcekom ale nejak sa mi do toho nechce, je to vela roboty. Dik

Napsal: čtv črc 26, 2007 10:43
od Radovan43
Je to jednoduche, Potenciometer je plastove teleso namontovane na klapke, je namontovany 2 skrutkami.
Pri montazi daj pozor aby si ho nasadil na stvorhranne ukoncenie hriadela klapky v predpruzenom stave.
Ak ho das dole tak len prestriekaj vnutro pomocou kontoxu alebo WD, (nerozoberaj samotne teleso potenciometru, nie je to nutne.)
Myslim ze cely problem s cukanim mozu sposobovat necistoty v potenciometri. Potom ECU dostava hodnoty skokovite, pretoze necistoty sposobia zle snimanie polohy klapky. :lol: :lol:

Napsal: čtv črc 26, 2007 11:29
od Viktor
Dik -i vyskusam cez weekend, pozrem aj manual pre istotu.

Napsal: čtv črc 26, 2007 15:45
od krowman
Radovan43 píše:Je to jednoduche, Potenciometer je plastove teleso namontovane na klapke, je namontovany 2 skrutkami.
Pri montazi daj pozor aby si ho nasadil na stvorhranne ukoncenie hriadela klapky v predpruzenom stave.
Ak ho das dole tak len prestriekaj vnutro pomocou kontoxu alebo WD, (nerozoberaj samotne teleso potenciometru, nie je to nutne.)
Myslim ze cely problem s cukanim mozu sposobovat necistoty v potenciometri. Potom ECU dostava hodnoty skokovite, pretoze necistoty sposobia zle snimanie polohy klapky. :lol: :lol:
hmmm, popis dobrej, ale stejne nevim kde to najdu :oops: :lol:

Pozor na kostru!

Napsal: pát srp 24, 2007 09:39
od mil
Vrelo odporúčam každému, kto nemá nové auto , aby si zmeral ukostrenie motora. Aj karosérie. Stačí pri nakopnutom motore pripnúť jeden koniec ampérmetra na mínus baterky (pozor - nie na svorku kábla, ale rovno na baterku). Druhý koniec pripnúť o blok motora. A v ďalšom meraní o karosériu. Ak máte dobré ukostrenie, nenameriate žiadny odber. Na rozdiel odo mňa. Na motore som mal odber 2,2 A, na kasni 700 mA. Robili to očká a svorky káblov. Vyzerali síce nezaoxidované ale zdanie klame. Správne ukostrenie s chodom motora urobí zázraky, najmä v režime za studena. Včera som bol na techn. kontrole LPG a môj technik tento problém odhalil po pripojení počítača. Patrí mu za to veľká vďaka, lebo mi tým pomohol vyhnať zlých duchov z môjho auta. Autogas Štúrovo sú skutoční profíci.