Stránka 1 z 1
PCV ventil
Napsal: pon črc 23, 2007 19:29
od Rado77
Ahojte,
aj vam PCV ventil hrka, ked ho vytiahnete a potrasiete? Je v nom nejaka pruzinka, ale chcem sa spytat, ci aj vam to hrka, alebo ju mam znicenu. Ide ho inak lahko prefuknut ustami...
Diki moc!
Rado77
Napsal: úte črc 24, 2007 10:09
od Rado77
Dodatok - isiel prefuknut po smere vzduchu, co je ok, lebo tlak vlastne odtlaci tesnenie na pruzinke a vzduch okolo tesnenia prejde. V noci som ale patral na webe a nasiel nakresy PCV ventilov. Podla obrazkov by som ho ale nemal dokazat prefuknut opacnym smerom a tesnenie by malo drzat. Musim este vyskusat...
Napsal: úte črc 24, 2007 20:12
od Rado77
Dodatok 2 - nesiel prefuknut proti smeru prudenia vzduchu, co je OK. Ked som z PCV ventilu vysunul hadicku, ktora ide do tela skrtiacej klapky (vystup z PCV ventilu) pri nastartovanom motore, otacky sa zvysili. Ked som ale vytiahol hadicku, ktora ide do PCV ventilu ako vstup (hadicka z hlavnej hadice nasavania vzduchu), otacky sa nezmenili. Vstupny cisty vzduch, ktory sa pri konci pred PCV ventilom spaja s vyparmi z veka ventilov asi iba napomaha spravnemu tlaku, preto to zrejme nemalo ziaden vplyv na otacky motora.
Napsal: úte črc 24, 2007 20:43
od Happy
Dodatok 3-co je to PCV ventil???Happy.
Napsal: stř črc 25, 2007 08:28
od Rado77
PCV ako Positive Crankshaft Ventilation. Najdes ho na hadicke, ktora ide z pravej casti veka ventilov a spaja sa s hadickou od privodu vzduchu. Za spojom je ten PCV ventil, a pokracuje to potom hore do tela skrtiacej klapky (zospodu). Robi to tu vec, ze berie vypary a nespalene splodiny z veka ventilov, zmiesa ich s cerstvym vzduchom a vrati sa za skrtiacu klapku, kde pokracuje standardnou cestou do valcov. Aspon tak tomu rozumiem...
Také to tak chápu
Napsal: stř črc 25, 2007 09:09
od Vazoun
Také to tak chápu kolego " Rado " alespon jsem to tak nějak podobně kdesi četl, tudíž si myslím že to chápeš dobře. A ten popis je rovněž OK.
Zdravím všechny na foru - čau " Vazoun "
---------------------------
Člen Matiz clubu reg.čís. 20
Matiz SE r.v.07/2002 sv.zel.metlina U38 - STK+Emise do 07/2008
Napsal: stř črc 25, 2007 09:31
od Rado77
Ale myslim si, ze chlapci v Koreji to nevymysleli moc dobre, ze ten ventil umiestnili nalezato a nie nastojato. Ked som ho vybral a mal som ho vo vodorovnej polohe, ventil je stale pootvoreny. Navyse sa spolu s motorom hybe (po potraseni v ruke to tesnenie na pruzinke v nom hrka) a prepusta vzduch. Mam pocit ze neplni svoju funkciu, ako by mal. Keby bol postaveny nastojato, bolo by to podla mna lepsie.
Prilozil som aj narychlo nakresleny nakres zavreteho a otvoreneho ventilu
Napsal: stř črc 25, 2007 10:39
od Happy
Díky moc za vysvětlení.Přeji hezký den,Happy.
Není tam vodorovně
Napsal: stř črc 25, 2007 11:04
od Vazoun
Schválně jsem se byl v garáži u Matize, podívat na ten ventil PCV / Positive Crankcase Ventilation / česky - soustava ventilace klikové skříně
ze zhora je vidět pouze potrubí /viz obr. 18 / v knize " jak na to " jinak se
o ventilu nic nepopisuje. Pokud jsem se podíval ze spodu, připadá mi že,
tam není na ležato, ale mírně našikmo. Tak nevím, zatím po pěti letech s
tím nemám problémy.Zdraví
Vazoun
Napsal: sob bře 15, 2008 20:01
od Rado77
Chalani, trosku k starsej teme - PCV ventil ma 2 vyvody. Jeden do hadise nasavania, a druhy do sacieho potrubia. Ten do sacieho potrubia je sviniar, lebo zasiera komplet sacie potrubie (aspon ja tam mam cca pol centimetra bordelu). Ten bordel ide dole sacim potrubim v rurkach, urcite zaseiera aj ustia vstrekov, sacie ventily a vnutro valcov. Moja otazka - stacilo by vyviest hadicou tu cast PCV, ktora ide do sacieho potrubia niekam dole pod/za motor? Samozrejme s tym, ze sacie potrubie by sa zdola zaslepilo. Proste aby ten bordel z vyparov z hlavy valcov isiel mimo motor? Tu cast PCV potrubia, ktora ide este pred klapku, t.j. do gumenej hadice nasavania by som nechal, to by mohlo pomoct miernemu premazavaniu klapky atd, ale tu druhu so sacieho potrubia, tu by som rad vyviedol prec. Viem ze niektori manici tu hadicu potiahnu pod podvozkom, az za zadne koleso napriklad... Mne by stacilo ju vyviest niekde pod motor sikovne, ale tak, aby napr. na STK-cke nezacal chlapik pindat, ze "co Vam to tu tecie..." . Co vy na to chalani? - odviedli by ste ju prec mimo motor, alebo len precistili sacie potrubie a nechali ako je origo?
Napsal: ned bře 16, 2008 03:22
od Rado
Cau Rado. Tym ze by si to takto vyriesil si moc nepomozes, bo zasierat sa ti to bude stale z tej hadicky co nechas na nasavacej rure. Musel by si vyviest obe hadicky prec...ale to by si si zase moc nepomohol, bo ono to tam je z nejakeho dovodu a to je to ze pri spalovani vznikaju vselijake agresivne kyseliny ktore prenikaju do priestoru bloku motora a reaguju z kovmi a znehodnocuju olej, preto sa musia co najrychlejsie dostat prec a na to je to odvetranie z ventiloveho veka..a to prepojenie zo sacim potrubim je tam kvoli rychlejsiemu vytiahnutiu tych vyparov tym ze ich to vysaje a nasledne spaly, takze to zasieranie neni kvoli mazaniu ale je to taky vedlajsi efekt. A preto sa vacsinou odpoji iba ta hadicka co ide pred klapku aby sa ti nezasierala klapka a krokovy motorcek. A bud sa tam potom vlozi takzvany "oil catch can" a znovu sa spoji zo sacim potrubim, alebo sa na nu nasadi taky pidi filtrik a necha sa vonku a otvor v sacom potrubi sa zaslepi. Ten oil catch can by sa mal dat teoreticky uz rovno na hadicku co vedie z ventiloveho veka a ostatne nechat povodne.
Napsal: ned bře 16, 2008 06:44
od Rado77
No parada, tomu vravim konstruktivna odpoved
Takze to necham ako je, len to cele precistim. Za tych 8 rokov sa tam sice nazbieralo v potrubi hodne vela, ale iba precistim a bude pokoj.
Napsal: ned bře 16, 2008 13:48
od palikx
jasne nechat byt ma to jasnou funkci jedine bys musel do te hadicky nekam vsadit filtrik a ten velice casto menit pripadne cistit.ale nevim jestli to je rozumne reseni.
Napsal: ned bře 16, 2008 16:01
od Rado77
Veru tak chlapi, necham ako je, iba vsetko precistim
Co sa tyka PCV ventilu, vypytam si v obchode novy a potrasiem s nim. Ak hrkat nebude, tak ho aj kupim, stoji to len par korun.
Napsal: ned bře 16, 2008 16:19
od palikx
jo vidis to sem zapomel jasne ventil chrasti.a chrasti i za behu motoru to je zcela normalni.