Stránka 1 z 2

Klakson

Napsal: pon črc 23, 2007 12:12
od Hugo
Dnes, keď som odomkol auto, nefungoval mi centrál. Po výmene poistky už ide, ale zistil som, že mi netrúbi klakson. Klakson aj centrál majú spoločnú poistku. Poistky v skrinke s relé sú OK.Myslím si správne, že to bude asi relé? Ale neviem identifikovať, ktoré to je. Pochybujem, že by prestali trúbiť obidva klaksony naraz. Môže niekto poradiť?

Napsal: pon črc 23, 2007 12:31
od ppp
Ten klakson moze nefungovat aj z inych pricin. Najprv by som pod ho skusil ci funguje ale mne napriklad funguje klakson mizerne kvoli tomu, ze mam zodraty zberny kolicek pod volantom. Takze musim klakson poriadne zatlacit aby skontaktil.

Napsal: pon črc 23, 2007 12:33
od Hugo
Volant som mal rozobratý, tam je všetko OK.

Napsal: pon črc 23, 2007 12:52
od kasma
Klaksom nejde asi na ziadnom espere. Tak sa mi zda, ze sa to tu niekde riesilo, skus pohladat......
Treba skusit odrezat klakson a zapojit na baterku ci pojdu a ak ano potom uz len po kabloch ist. Zatial co viem, tak vacsinou boli zle kable, odhrdzavene...

Napsal: pon črc 23, 2007 12:59
od ppp
kasma -> mne klakson ide akurat vdaka tomu (mosadznemu?) kolicku ktory kontakti s kolesom na volante, a je slusne zodraty, musim na stred volantu tlacit ako svarcik aby to zatrubilo. A nie tak ako na sluzobnom P206 kte som v ziem zavadil rukavom zimnej bundy o volant a zrusil nocny klud :lol:

Napsal: pon črc 23, 2007 13:48
od kasma
ppp, moze byt aj ten kolik zodraty, no je pravdepodobne, ze to budu tie kable, ked Hugo pisal ze mal volant rozobraty a tam to bolo OK...
Ozaj, kde presne je umiesteny ten kolik?

Napsal: pon črc 23, 2007 19:08
od ppp
Neviem uz presne ale ked das kryt stredu volantu dolu (neviem ako u abg ja mam trojramenny) tak tam uvidis take bakelitove koliesko chytene tusim jednou skrutkou nastoknute bakelitovou rurkou (jeden celok s kolesom) na volantovej tyci. Ta rurka je skor take zaistenie proti vytiahnutiu a rado sa to lame ked to clovek vybera. Na spodku toho kolesa je plechova kruhova draha ktora pri toceni volantu beha po kolicku z kovu. Ja tam mam nechutny vybrus takze podla toho ako sa ten kolicek samovolne mimovolne natoci kontakti to od mizerne az po uplne na ho... :lol: . A neviem za co ho vymenim, ci za uhlik alebo za klinec :). A prveho bude kopu prachu okolo volantu a klinec zase znici rychlo konaktnu plochu na bakelitovom tanieri. Jedine zeby zalapovanu mosadznu skrutku.

Napsal: pon črc 23, 2007 19:45
od goror
coby nesiel ,ako su klaksony pod tou maskou tak na 100 percent tam bude prekorodovane kabliky....

Napsal: úte črc 24, 2007 06:38
od stefan
Rád ťa opäť počujem Goror.
Mne keď nešiel klaksón, tak som mal zlý prívod plsu na relé klaksónu.
Od volantu tam ide zem. Otvor prednú kapotu, pri pohľade zpredu
v pravo je skrinka poistiek a relé. Nech ti niekto stláča volant, a ty
počúvaj či ti cvaká relé. Ak áno je to od relé ku klaksónom, ak nie
je chyba od volantu k relé. Iná možnosť je zhodiť kryt skrinky a kryt
relé a zatlačením na kotvičku relé prstom by mal klaksón trúbiť.

akurat pred vcerom som robil klakson.

Napsal: úte črc 24, 2007 06:50
od Vypravca
Takze zistenie ci su klaksony v poriadku:
do klaksonov ide staly + (cerveny). Treba kus kabla a napojit namiesto zeleneho kabla na klaksone. a druhy koniec prilozit na kostru. Ak zatrubia tak hura. Klakson je v poriadku.
Zistenie ci je rele v poriadku:
zatrubit na volante a pocuvat ci cvaka v krabicke pri baterke. ak ano, tak od volantu po rele je vsetko o.k.

pokracovanie

Napsal: úte črc 24, 2007 07:09
od Vypravca
Ak klaksony trubili, tak + na klaksonoch je o.k. Tak chyba bude urcite medzi relatkom a klaksonmi.
Treba natiahnut novy privod na - na klaksony od relatka.
Provizorne sa to da, ze sa vytiahne relatko a zasunie sa kabel do konektora relatka a zasunie sa relatko na miesto. je to najspodnejsi kontakt relatka. tusim 30.
a druhu stranu pripojit na klakson.

Napsal: úte črc 24, 2007 07:21
od Slavek
klakson klakson, je to porad to stejny, v pojistkovi skrince jak psal stefan jsou 2male cerne kostkate rele, zkusit je zemenit mistama jsou identicka je to delany na dva klaksony kdyz bude rele v cudu tak to druhy treba bude dobry, k samotnymu klaksonu jde staly + samozdrejme prez pojistku a rele (pojistka klaksonu je ta stejna jako na central) zkontrolovat jestli semika, se da primo na klaksonu kdyz odpojis a napojis na nej na - pol jeden kabel zkousecky a druhy na kostru a pak smacknout na volantu kdyz zkousecka zapiska tak je kostra v poradku pak vyskouset proud na + kabelu jeden konec zkousecky + druhy kostra (nic na volantu nemackat) nezapomenout prepnout zkousecku na 20V :lol: kdyz tam je proud tak neni problem ani v rele ani v ukostreni ani v sepinani na volantu bude to klakson, kdyz kostra bude dobra ale nebude tam proud tak zkusit pak primo na rele, kontakt 15, nebo 30 je stali proud 15 po otoceni klickem, vyndat rele a zkusit v pojistkovy skrince kdyz tam bude proud tak rele kaput nebo kabel od rele ke klaksonu

Napsal: úte črc 24, 2007 21:33
od Hugo
Páni, dík za rady, ale stále neviem ktoré je to relé keď v tej skrinke ich je niekoľko.

Napsal: úte črc 24, 2007 22:32
od Hardy
kámo ak chceš hladat problém s trubou tak ten je na 100 percent vpredu pod narazníkom. rozpadnuté spoje kablikov. Na nárazníku vpredu z vnutornej strany su pospajane takymi shit spojkami ktore sa po X rokoch rozpadnu....
pod značkou máš otvor a na jeho vrchnej stene z vnutra narazníka je akože trubka a ked ju prebehneš hned to nájdeš! od serwisaka
:shock: :shock: :shock: :roll:

Napsal: stř črc 25, 2007 06:38
od stefan
Pozri sa na vnútornú stranu víka skrinky alebo do uživateľskej príučky
a hňeď budeš vedieť ktoré to je. Ak si dobre pamätám tak pri pohľade
spredu na skrinku relé bolo v strede v ľavo.