Dovolím si zacitovaťz článku,na ktorý som včera našiel link na tomto fóre:
"... Rudo před očima: Mnohokrát se mi stalo, že jsem v zájmu plynulé a svižné jízdy kolem 100km/h musel předjet „špuntující“ oktávku či podobné pohybovadlo. Tato smrtelná urážka mi pak byla oplacena s čoudem u zádě muscle caru, za cenu ohrožení a omezení všech ostatních účastníků silničního provozu, klidně přes horizont či do nepřehledné zatáčky.
Zpočátku mě tyto excesy omezenců dost překvapovaly, nyní vím, že je to jen velmi zajímavý aspekt provozování Matízka. Působí jako červený hadr na řidiče „pořádných“aut. I kdyby těmto často technickým skvostům už klepalo šrotiště na rameno, Matize je třeba za každou cenu dojet, předjet, smazat z povrchu zemského. Že se vleču ve své silnější káře osmdesátkou na přehledné rovné cestě a hrabu se v nose? No a co! Když mě předjede Matiz, musím mu to oplatit, i kdybych musel přes ten horizont ve vsi protisměrem přeletět! A po pár kilometrech nebezpečného kalupu ovšem opět najet na svůj původní osmdesátkový program. .."
Slovami klasika Nihil novum sub sole,tda nič nového pod slnkom,alebo toto tu už bolo.Pamätám si z detstva,ze keĎ sme mali,ešte v rokoch 1970-77 trabíka,no nedajbože,keď si otec dovolil predbehnúť Simcu či poľského fiata.Taka hrooooooooooooooozna potupa pre majiteľa silnejšieho voza,že ju musel ihneď napraviť,čo najrýchlejšie predbehnúť dymiaceho nespratníka a to čo s najmenším bočným odstupom,aby mu dal príučku.Zažitli to iste aj majitelia malých fiatiek,či škodoviek 100/110,aj to som zažil so strýkom,keď si na svojej stovke dovolil predbehnúť Chryslera,ako vytrubujúccky v zákrute cez plnú čiaru sa hnal pred nás.A to sa písal rok 1975.Nuž teda to teda nieje dané autami ale ľuďmi,asi v niektorých prípadoch platí,čím väčšie auto,tým (duchom) menší vodič.
obrátim list.
čo sa týka fotiek rôznych vylepšení Vašich Matízkov obdivuje,neraz klobúk dolu.
Priznám sa bez bitky ja na svojom Matejovi žiadne extra vylepšenie NEMÁM.Akurát,čo som navlekol poťahy,aby som uchránil čalúnenie sedačiek,aj to kúpene v hypermarkete,na tadnom čele nálepka Luxemburgského predajcu,inak nič.Ono sa totiž,pri,povedzme priemerne manuálnej zručnosti,akou disponujem,ani tak veľmi,na môj vkus vylepšovať vizáž súčasných vozidiel veľmi nedá,aby to nepôsobilo gýčovito,alebo aspoň neuměle.Klobúk dolu,pred Vami,čo to dokážete,teším sa na zraz,aby som sa pokochal očami,ono je to nádhera a pekný pocit mať svoje sériové vozítko výrazne odlíšene od iných,istý,priam by som povedal prejav osobnostne jedinečnosti,Ale pri dnešných vozoch,ktoré majú všetko,takpovediac ušité na mieru,touž ozaj vyžaduje mimoriadnu nápaditosť a zručnosť.
To kedysi,památníci iste spomínajú na rôzne hybridy ,čo brázdili naše cesty,jeden je aj dochovný v okrese Žďáar nad Sázavou,KDF vodník s karosériou Spartaka,teda Spartak s motorom vzadu,aj tu ich jazdilo zopár upravených KDF-vodníkov (bojová verzia VW-Chrobáka (Brouka)),napr.s karosériou s wartburga 1000,ale v nedávnej minulosti návštevníci z vtedajšej NDR,ako len mali upravené tie svoje trabíky a varťany,človek nechápal a neveriacky krútilhlavou aj na dátumom výroby...dcaťročné vozy vyzerali lepšie ako u nás poniektoré zánovné.A veru na tých voroch sa dalo realizovať.Stačilo len namontovať zrkadlá,blinkre či nárazníky z iného typu,čo dokonca značky a bolo to.Koľkokkrát to tak dokonale vedelo pozdvihnúť vzhľad už výbehového typu auta.Vedel by som tu uviesť xxx príkladov.Ale bol tam aj jeden paradox.Vravelo sa unifikácia v rámci RVHP,variabilita súčiastok,ktoré boli dosť často úzkym profilom.Nuž viem ,ako pracne som prispôsoboval nejaký diel z wartburga na škodovku,resp.opačne.Zato,keď mi ukradli na Š120 obe vonkajšie (čierne plastové) zrkadlá,zohnal som si tie "slzičky"ale originál francúzskej výroby,určené na RENAULT 4 a 1.generáciu R5.A čuduj sa svete nielnže rozteč otvorov sedela na milimeter,ešte aj originál fracúzska skrutka sadla do závitu vo dverách narezanom výrobcom škodoviek.No skúsil by som tam tak namontovať zrkaldlo z rus..pardóóón vtedy sovietskej Lady čí poľského fiata.koľko ˇ%dalších dier by som tam bol musel vyvŕtať...
,Ale na Mateja si neviem predtaviť,že by som niečo,okrem tak ešte antény dopasoval z inej značka,skôr sa montujú rôzne tuningové vylepšenia,ale myslím si,že súčasne auta poskytujú vo všeobecnosti ďaleko menej priestoru pre osobitosť a sebarealizáciu priemrne zručnejších majiteľov.Kedysi,už len vypínačmi po prístrojovke sa dalo oživiť tuctovosť vzhľadu,napr ja som mal na Š120 po ľavej strane 2 presvetlené farebné vypínače z wartburga (zadná hmlovka a vetráck chladiča,istý čas som to mal prerobené na manuál).
Júúúúúúúúúúúúj,ale som sa tu zas rozpísal