Stránka 1 z 1

rozpoznání oleje???

Napsal: ned črc 15, 2007 09:32
od vcesik
Dokáže mi někdo říci, dá se rozeznat druh oleje, co je v motoru (minerál, polo - plně syntetický) ??? :?

Chtěl bych nalít polosyntetiku, ale nevím co tam bylo nalito. Včera jsem tam nalil paramo M7ADS 10W40. Ale po přečtení pár příspěvků ho asi vyleju. Mám najeto 113 tis, nevím zda je vhodné přejít na polo-plně syntetický olej. Klepají mi hydroštely, jak samopal.


Nubira 1,6 16V, r.v. 2000, 113tis km.

díky za objasnění 8)

Napsal: ned črc 15, 2007 09:45
od V.Brousek
Neznám takového machra, který by toto poznal. Můžeš jenom předpokládat že tam byla polosyntetika, minerál se již do těchto motorů nedává. Ale,ale............ co víš .Nejlépe by bylo pokud je to jen trochu možné sehnat předešlého majitele a zjistit jaký motorový olej používal.

Napsal: ned črc 15, 2007 19:29
od ppp
Pozri pod viecko na nalievanie oleja a ak tam neuvidis nanosy cierneho karbonu podobne ako na jednom ticu co du bolo na fore odfotene, tak tam nalej cokolvek z modernych olejov co splna predpisane specifikacie.
Neviem vsak co si tam vlastne nalial lebo paramo m7ads 10w40 som na strankach parama nenasiel. Len MOGUL M7ADS III 15W-40, MOGUL M7ADS III 20W-40, MOGUL M7ADS III 20W-50 a ani jeden z nich nesplna minimalnu specifikaciu pre 1.5 v espere a teda predpokladam ani pre novsi 1.6 v nubire. Okrem toho su to hlavne oleje pre dizle.

Napsal: ned črc 15, 2007 21:11
od V.Brousek
Pro PPP :

pokud byl olej měňen v předepsaném intervalu, nános pod víčkem není žádný, myslím si že podle tvé rady to nepozná, teda já jsem se s tím nesetkal. A jestli si dobře pamatuji oleje řady ADS byli určené do naftových přeplňovaných motorů, ale možná se i mýlím, dnes platí asi něco jiného.

Napsal: pon črc 16, 2007 10:24
od vcesik
Asi jsem udělal s tím olejem kravinu...
Na jiném foru tady, jsem se dočetl o možnosti použít před výměnou, SPT čistič motoru.
Naleju ho tedy do toho nového ADS jsem tam nalil, nechám zahřát, vyleju a naleju nový. Našel jsem Hekra Super SX benzin, je i pro LPG, SAE 10W-40, API SL/CF/EC, ACEA A3-02,B3-98/2,B4-02; VW 505.00; MB 229.1 .
Snad by měl dostačovat.

Jinak díky

Napsal: pon črc 16, 2007 19:00
od ppp
V.Brousek -> ak nevidel iny motor nez zakarbonovany (asi 99% motorov dlhsie jazdenysh na slovensku) tak to nespozna. Ale ja uz teraz viem odlisit motor v ktorom bol motor meneny vcas (cize podla predpisanych intervalov). V mojom espere menil predosly majitel po 15tkm elf 10w40. Olej kvalitny ale neviem ake trasy jazdil. Interval vsak presvihaval celkom pekne pretoze motor sice nemal nanosy ako to ubohe tico ale na vacke hneda vrsticka (mimo trecej plochy) a cern na nepohyblivych plochach. Kedze som mal predtym len zakarbonenu skodovku (vsetko okrem trecich ploch cierne ale bez nanosov) tak som si myslel ze to hnede je cisty motor (oklamany dalsim neznalym z internetu ktory ukazoval hnedy spodok fava ako cisty motor a nik mu to nevyhovoril) a ze ta cern nie je karbon ale povrchova uprava kovu. Teraz po 3tej vymene mogulu gx fe pro ma espero vacku cistu a cern zacina hnednut. Lenze jazdim takmer vylucne dialkove (350km) trasy a menim nanajvys po 10tkm. Tych 10tkm totiz odporucaju nie pri akejkovek prevadzke ako to chape vacsina majitelov aut a automechanikov. A uplne super je ked pocujem v autodieloch ako podavac nakukava zakaznikovi ze toto je polosyntetika tu mozete menit po 15t a nie po 10. Ako keby to zaviselo od toho co povie predavac. Ono menit moze ale potom sa nedivme ze som nevidel cisty motor. Napr. brat ma feldu 1.3 mpi z 98 roku co znamena 15tkm interval a pouziva 5w40 esso. Jazdi takmer vylucne kratke trasy mestom, len vynimocne nejakych 30 az 100km. Po 11tkm sme vyliali ciernu brecku a kus asfaltu. A to obaja jazdime len na lpg.
Takze ak uvidi pod vieckom kov, cisty kov tak sa nema co bat a moze tam naliat cokolvek co splna specifikaciu. Ak tam bude mat nejaky karbon ale bez toho aby tvoril nejake priestorove utvary tak je to myslim tiez v pohode. Ale ked tam budu nanosy ktore budu mat vlastne tvary (a nie ze budu len kopirovat povrch na ktorom drzia) tak mu ostane len modlit sa.
Obrazky toho tica co tu bolo si nevidel? Tam to muselo byt vidno aj o polnoci pri poulicnom osvetleni.

Napsal: pon črc 16, 2007 20:42
od V.Brousek
ppp.napsal:
Pozri pod viecko na nalievanie oleja a ak tam neuvidis nanosy cierneho karbonu po........

Ahoj ppp : vzniklo nedorozumění, pochopil jsem z tvého citovaného příspěvku, že to pozná podle usazenin na víčku. Nyní po tvém upřesnění že se má podívat na vahadla ventilů mohu jenom s tebou souhlasit. Určitě by to šlo takhle odhadnout.

Napsal: úte črc 17, 2007 10:45
od vcesik
Díky všem za vysvětlení. Naštěstí je pod víkem čisto, jen černý olej. Jinak zabarvení je nepatrné, spíše lesklý hliník. Mě vystrašily jiná fora, že pokud do staršího motoru (co si pod tím pojmem představit) který jezdil na minerál, naleje sintetika, tak po 500-3000 km, mužu měnit motor. Ucpou se mazací kanálky, vytvoří rosol ... a zadře se.

Tak snad budu mít štěstí.

Napsal: úte črc 17, 2007 16:40
od Krtek
Tě zas někdo strašil blbostma. Dřív hrozilo poškození při přechodu z oleje A na AD kterej pak rozpustil karbon. Jenže to ještě nebyly ani oleje třídy 15W něco. A mimochodem nějakej zmiňovanej olej 20W40 bych já osobně za olej snad ani nepovažoval :? Dej tam něco předepsanýho podle manuálu (odhad 10W40) a bude postaráno.

Napsal: úte črc 17, 2007 20:06
od ppp
V.Brousek -> v pohode, ja uz som si myslel ze som vymyslel daku blbost ale pripadalo mi to ze to takto funguje, aspon na asi 6tich autach co som takto pod vieckom studoval.
vcesik -> fakt ta strasili blbostami, bud poculi od starych mechanikov skusenosti so starymi autami do ktorych sa volakedy liali M6A a podobne oleje a potom tam daky chytrak nalial zblbnuty reklamou nejaky super moderny olej cim ho skutocne odpravil ale dnes sa uz leju do aut (az na vynimky) moderne oleje ktore karbon rozpustaju vsetky dobre ci ide o tzv. "mineral" 15w40 alebo tzv. "plnu syntetiku" 0w40. Dnes motory odpravuje skor to ze sa zanedbavaju vymeny oleja (najma ich skratenie pri 5km doprave do roboty a spat) a vzduchovych filtrov. Takze motor co ma bez problemov natocit pol miliona je vybehany pri 100t.