Stránka 1 z 1

Klepání v motoru

Napsal: pát črc 13, 2007 13:20
od vcesik
Dobrý den,
mám Nubiru SX 1,6 16V, r.2000 s LPG

Tak před 14 dny se začalo ozívat slabé klepání z motoru. Nejdříve jen při teplém, později i při studeném. Nyní je to silný rachot. Je závislý na otáčkách, čím více otáček, tím více rychleji klepe.
Mám podezření na hydraulické štelování vůle ventilů, pokud ji má...
Je to možné?
Měl jsem sundané víko hlavy a normálně se vůle mezi vačkou v horní poloze a podložkou nad ventilem měří spároměrkama. Tak 0,2-0,3mm.

Já ale naměřil na prvním válci (od rozvodů) cca 1-2mm. Podložka šla s mírným tlakem přimáčknout k ventilu ty cca 1-2mm a po uvolnění se sama vrátila k vačce. Vyzkoušel jsem i jiné podložky, ty ale takovou vůli neměli. Maximálně 0,5mm.
Tak nevím, poradí mi někdo?
Co je třeba udělat pro opravu?
Musí se sundat ojnice... :cry:

Díky za každou radu

Napsal: pát črc 13, 2007 15:02
od conpet
Mě na Oplu rachtali zdvihátka jen než se motor zahřál, potom ztichli, mělo to klasickej zvuk jak diesel, píšeš že to dělá při teplým motoru, tak to může bejt cokoli, třeba i špatnej olej. Palikx jistě poradí i z tý louky kde sedí :lol:

Napsal: ned črc 15, 2007 20:06
od Ivoš
Nebo jestli ti nepodchází těsnění pod "parohama" - svodama výfuku. U nubi jsme to zažili.

Re: Klepání v motoru

Napsal: pon črc 16, 2007 08:46
od Tomáš
vcesik píše:Dobrý den,
mám Nubiru SX 1,6 16V, r.2000 s LPG

Tak před 14 dny se začalo ozívat slabé klepání z motoru. Nejdříve jen při teplém, později i při studeném. Nyní je to silný rachot. Je závislý na otáčkách, čím více otáček, tím více rychleji klepe.
Mám podezření na hydraulické štelování vůle ventilů, pokud ji má...
Je to možné?
Měl jsem sundané víko hlavy a normálně se vůle mezi vačkou v horní poloze a podložkou nad ventilem měří spároměrkama. Tak 0,2-0,3mm.

Já ale naměřil na prvním válci (od rozvodů) cca 1-2mm. Podložka šla s mírným tlakem přimáčknout k ventilu ty cca 1-2mm a po uvolnění se sama vrátila k vačce. Vyzkoušel jsem i jiné podložky, ty ale takovou vůli neměli. Maximálně 0,5mm.
Tak nevím, poradí mi někdo?
Co je třeba udělat pro opravu?
Musí se sundat ojnice... :cry:

Díky za každou radu
Jsou tam hydrostavy , takže to co popisuješ je normální , ale spíš bych to viděl , že ti v jednom z těch zdvihacích kalíšků utíká tlak , nebo se nedostatečně natlakuje a nevymezí tu vůli dostatečně , nebo tak něco , nevím jak to napsat .........

Napsal: pon črc 16, 2007 09:04
od GHOST
No možno je to blbosť, ale mne sa takto prejavovali rozvody a vodna pumpa.

Napsal: pon črc 16, 2007 12:01
od palikx
vule na zdvihatku by takova byt nemela ale pri zataveni motoru vacka olej castecne vytlaci.ale ditby se to nemelo.hydrostav bude asi KOrozvody muzou taky delat divy.a samo ojnice muze mit vuli na klice.rozebrat a podivat.ale zacal bych tim hydrostavem.