Stránka 1 z 2
Smutne
Napsal: ned črc 08, 2007 23:10
od SK
tak tu je jedno smutne video
nakolko mam aj male dieta tak zacinam uvazovat o zmene
http://www.youtube.com/watch?v=u-QHj5Vz3-Q
kto rozumie tak tam porovnavaju ze NEXIA dopadla rovnako zle ako LADA Oka a LADA 2107 co su stare komunisticke sunky
http://www.youtube.com/watch?v=erJtIM5r7KE
http://www.youtube.com/watch?v=9UaLXp0iDuU
Napsal: ned črc 08, 2007 23:52
od Docent
Pokud jezdíš rozumně tak, abys nenaboural sám, tak ti Nexie bohatě stačí... Pokud jezdíš jako prase, tak ti nepomůže sebelepší auto... Viz frajírek, co uhořel i se spolujezdkyní v Lamborghini nebo jiný, co rozpůlil Alfu Romeo na Evropský o sloup...
A pokud tě sejme někdo jiný ve větším autě, tak je vcelku jedno, v čem sedíš... Ledaže by to byl BRDM nebo T-72...
Napsal: pon črc 09, 2007 08:28
od -peha-
Jasné jedná sa o štýl a cit pri jazde lebo keď nemáš zodpovednosť tak Ti nič nepomôže
Napsal: pon črc 09, 2007 09:11
od SK
vcera vecer som to nasiel a tu dal, rozmyslal som nad tym ci to je alebo nieje meranie v poriadku a potom som si spomenul na jednu nehodu ktora sa stala asi pred 7-8 rokmi. A to jedna pani sla uplne slusne na Opel Kadett a oproti nej mlady opity chlapec predbiehal autobus na Felicii v neprehliadnej zakrute doslo k celnej zrazke takmer podla modelu Euro NCAP, ta pani bola tehotna a zomrela na mieste, a chlapec z Felicie bol myslim do 7dni na PN ale zije. A ako si spominam na ten Kadett tak bol presne takto zdeformovany ako NEXIA na tom videu.
a prave to hovorim mozes byt slusny vodic a takyto ko..t ta zabije lebo mas auto s horsou pasivnou ochranou posadky.
Ochrana posádky
Napsal: pon črc 09, 2007 09:44
od Vazoun
PeterMI_SK píše:vcera vecer som to nasiel a tu dal, rozmyslal som nad tym ci to je alebo nieje meranie v poriadku a potom som si spomenul na jednu nehodu ktora sa stala asi pred 7-8 rokmi. A to jedna pani sla uplne slusne na Opel Kadett a oproti nej mlady opity chlapec predbiehal autobus na Felicii v neprehliadnej zakrute doslo k celnej zrazke takmer podla modelu Euro NCAP, ta pani bola tehotna a zomrela na mieste, a chlapec z Felicie bol myslim do 7dni na PN ale zije. A ako si spominam na ten Kadett tak bol presne takto zdeformovany ako NEXIA na tom videu.
a prave to hovorim mozes byt slusny vodic a takyto ko..t ta zabije lebo mas auto s horsou pasivnou ochranou posadky.
-------------------------
Domnívám se " PeterMI " že v NEXII , máš pořád lepší, tu tak zvanou
pasivní ochranu posádky - nežli já zdánlivě ve svým MATIZU , a nebojím
se jezdit pravidelně až na Slovensko a podobně. Jezdím rozumně,závodění
už mám za sebou, nyní se bojím hlavně toho, aby někdo druhý kdo jezdí
jako" prase" nevrazil do mne ! Čau zdraví " Vazoun"
Smutne
Napsal: pon črc 09, 2007 09:49
od Iveta
Napsal: pon črc 09, 2007 10:21
od Kessler
Já bych tu bezpečnost nepodceňoval...je sice pravda, že havárie se většinou nekonají podle normy NCAP a tak...ale rozhodně nesouhlasím s tím, že když do člověka někdo vrazí, tak je jedno v čem sedíte...to rozhodně jedno není...minimálně je to o následcích té nehody...žádné auto nezajistí úplně bezpečnou jízdu, ale člověk by si měl zajistit alespoň co největší šanci...
Napsal: pon črc 09, 2007 11:14
od -peha-
Napsal: pon črc 09, 2007 11:30
od SK
nedalo mi a som si pozeral aj nejake ine testy a som bol prekvapeny ze Mercedes E class dopadol pomerne zle......ale auta hlavne Francuzskej produkcie (peugeot, renault) a aby som nezabudol Fabia a Roomster su v cenovej relacii by som povedal tych lacnejsich aut........a poskytuju az nadmieru vysoku hodnotu pasivnej ochrany posadky.
Kazdopadne pri kupe "noveho" - ineho (mozno jazdeneho
) vozidla budem prihliadaj viac na tuto stranku auta.
Nejak ma to vzalo lebo vcera vecer som prechadzal okolo strasnej nehody ktora sa stala na ceste zo Zemplinskej Širavy tak som vecer zacal pozerat tie crash testy .......... vyjesulozila sa tam Š120 na stlp vybuchla a uhorel tam vodic??? (este sa nevedelo ci bol len sam) a to auto bolo neskutocne ale doslova neskutocne
zdemolovane.....
Napsal: pon črc 09, 2007 11:37
od Ivoš
Koukal jsem asi před 3mi lety do Světa Motorů a tam byl test Š120. Koupili na svůj věk nadprůměrně zachovalou Škodovku a udělali s ní svoje Crashtesty....při čelním nárazu v rychosti 49 km/h by řidič a spolujezdec nepřežili
I podle svých zkušeností vím, že stačí jet 30 km/h a koukáte na sloupek kousek před sebou.....je to dost o konstrukci auta....ale i když naše Daewa (myslím hlavně Nubiry, Leganzy) nevycházejí v testech úplně na 100%, tak pořád si říkám, že jsou v pohodě.
Napsal: pon črc 09, 2007 11:55
od hasič
Zdravím Vás, musím sa do tehto pripojiť aj ja. Robím už 11 rokov hasiča a videl som už všelijaké búračky. Poviem Vám že pri tomto štýle jazdy ako sa teraz jazdí to je asi jedno v akom aute sedíte výnimka Off roady. Keď sa pozriete na tie testy tak sú robené pri rýchlosti 60 max. 70 km/h a pri dopravnej nehode samozrejme čelnej zrážke sa rýchlosti spočítavajú. Tak keď idete 90 km/h a oproti ide auto tak isto 90 km/h tak máte náraz v rýchlosti 180 km/h. Skúste urobiť test v 180 km/h rýchlosti a uvidíte čo to s tými autami urobí. Samozrejme na bezpečnosť pozerá každý, ale pokial budú jazdiť podaktorý ako nesmrtelný tak to je jedno v čom sedíte, lebo keď vás takýto trafí tak si môžte byť istý že to je vo väčšej rýchlosti ako tých 60-70 km/h a na to už radšej testy nie sú.
Tak tolko k mojim skúsenostiam a poznatkom. Majte sa pekne a jazdite bez nehody....
Napsal: pon črc 09, 2007 12:12
od SK
suhlasim s tym ze rychlosti sa scitavaju v pripade celnej zrazky ale nepredpoklada sa ze v pripade uz nieje moznost odvratit celnu zrazku ze nebude vodic jedneho a druheho auta brzit cize pri 2x 90 km/h je sanca oboch ubrzdit na nejakych 30-40 co uz je prijatelna rychlost...
neratam ak jeden ide 90 a druhy 190 tak aj ked brzia obaja tak je nizka sanca....ale predsa.....a taktiez v meste (kde aspon ja stravim 95% najzdenych km) je menej pravdepodobne ze budu ist proti sebe auta 90tkou. Cize ak mas auto s lepsou pasivnou ochranou, tak mas aspon lepsi pocit pocit ze ak trafis na magora co do teba narazi mas vacsiu sancu......
Napsal: pon črc 09, 2007 15:04
od vado
Mala chybenka, trochu fyziky:
Rychlosti sa NESCITAVAJU. Jednoducho sa to da pochopit takto: predstav si, ze celne do seba narazia dve uplne, do poslednej skrutky rovnake auta, s rovnakou hmotnostou a moznostami deformacie, navyse ktore maju aj rovnaku rychlost, napr. 90 km/h - inak povedane jedno auto narazi do presneho zrkadloveho obrazu sameho seba iduceho v protismere. Pre kazde z nich to znamena presne to iste, ako keby kazde z nich samostatne narazilo do nepoddajnej prekazky (betonovy mur) rychlostou 90km/h, nie 180 km/h.
Dolezite v pripade zrazky su (v idealnom - z hladiska fyziky - pripade celneho narazu) hybnosti (m * v) jednotlivych aut. Tieto posobia proti sebe. Vysledna hybnost celej sustavy dvoch aut po naraze je dana rozdielom hybnosti tychto aut a sustava sa pohybuje smerom, v ktorom sa pohybovalo auto s vyssou hybnostou (da sa povedat, ze scitavaju sa HYBNOSTI, nie rychlosti). To znamena, ze to vozidlo, ktore ma vyssiu hybnost "pretlaci" slabsieho protivnika. Ale to je podstatne hlavne pre mechanicku deformaciu karoserie. Pre ludi v aute (okrem zraneni sposobenych sucastami auta) ma velky vyznam negativne zrychlenie (teda spomalenie) tela. Cim je vyssia rychlost, v ktorej doslo k narazu a cim je kratsi cas, za ktory sa telo dostane na nulovu rychlost, tym horsie.
p.s. Pardon za trochu fyziky, ale tento omyl o scitavani rychlosti sa uz objavil viackrat, tak som sa to pokusil trochu objasnit.
Napsal: pon črc 09, 2007 15:48
od Honza Beneš
Vado, to jsi popsal přesně. V jiném tématu se tady objevil odkaz na velkou studii zkoumající následky dopravních nehod. V té studii, má kolem 300 stran, jsou velmi podrobně popsány deformace karoserií a zranění posádky v různých autech při různých typech nehod. Hybnost je moc důležitá, přetlačené auto "nabírá" část rychlosti protivníka a je tam vyšší přetížení..
Napsal: pon črc 09, 2007 18:06
od Krtek
Furt řikam, že je to hlavěn o štěstí a na nějakou bezpečnost se nemůže člověk spoléhat... jenže pak sjem nečekane šel se Soptíkem do hodin v místě kde běžně jezdim kilo a je to bezpečný. Měl sem tam asi 70 km/h a ani nevim proč se utrh. A v tu chvíli mi bleskla hlavou tloušťka dveří Soptíka a mercedesu, co měl kámoš.... nemusim podotýkat, že Soptík má ty dveře polovičně tlustý. No prostě do lesa něbo někam hupnout může člověk i vlastní vinou aniž by jel jak prase a zasloužil by to. Na tý cestě jsem viděl za poslední tejden 4 auta ve škarpě, když se tam za 2 roky mýho ježdění nic nestalo. A 2x to byly opatrný ženský. Sedět baba v Matesovi místo Megana....
I když jsou crashtesty dělaný za nějakejch podmínek, furt to znamená, že výrobce pro to něco udělal a né že se na to vykašlal. Takový výstuhy dveří nebo sloupků považuju za užitečnější než 8 airbagů (pokud jich má člověk jinak 6
)