Stránka 1 z 1

Servo vol.II

Napsal: úte čer 19, 2007 20:25
od kloki
Ospravedlňujem sa že sa opakujem s názvom témy ale mám závažnú otázku. Lega funguje ako hodinky ale asi pred troma týždňami som čistil hadičku na odkalovanie klímy a tak som v garáži natvrdo bez naštartovaného motora robil manévre s parkovaním aby som sa k nej dostal. Riadenie išlo samozrejme pekne ztuha čo je v takom prípade úplne normálne ale na druhý deň ráno naštartujem a zvuky z motora šialené. Zistil som že to ide od čerpadla na servo a to malo suchoty, pretože pod ľavou manžetou riadenia bol vytečený kompletný obsah nádržky oleja posilňovača riadenia (alebo serva). Letel som prvému opravárovi čo s tým, odpoveď potešila - nové riadenie aj servo a cena že okolo 15 litrov (minimálne). Oči stĺpkom, kórejci ma nasrali a tak som iba dolial olej a nech sa to teda rozpadne keď to mám vymeniť. Lenže odvtedy som najazdil skoro 2000 km a nikde ani kvapka. Až do včera. Syn vysával auto a trochu si ho posúval aj s točením volantu a olejček urobil pá-pá. Dolial som teda znova ako predtým, urobil som ďalších 150 km a furt nič, ani kvapka mimo a hladina v nádržke na tuti ako po doliatí. Som z toho jeleň a rád by som vedel, čím to môže byť. Prosím trochu teórie a radu, čo s tým pretože do servisu sa mi moc nechce a čaká ma za dva týždne Chorvátsko. Dík.

Napsal: úte čer 19, 2007 21:29
od whisky22
No tak mne v Baldovci vytiekla kapalina cez spetnu trubku serva. Ta sa sklada z dvoch kovovych trubiek. Tie boli dobre ale su spojene s gumenymi hadicami. Ked som fukal do tej hadicky tak sa tvarila ze je dobra, ale ked som ju zlomil, zistil som, ze je zvnutra pozdlzne prasknuta. Maly tlak zniesla. Je zlozena prakticky z dvoch plastov a medzi nimi je textilia. Doma mi to JRDMcLaren vymenil. Treba tam tlakovu hadicu a dobre eskapasky. Tie sroubovacie objimky. Ale od vtedy nosim v aute meter tlakovej hadice na nudzove riesenie. Niekde musi byt nejaka slza. Zisti kde.

Napsal: úte čer 19, 2007 21:49
od palikx
presne tak.chce to zjistit od kud presne ten olej vytece.on totiz v te trubce pri nenastartovanem motoru vznikne pri otaceni volantem velky tlak.(jelikoz se olej dere pres servocerpadlo)a diky tomu nejaka netesnost nebo poskozena hadicka povoli.pri nastartovanem motoru tam takovy tlak neni a navic kapalina cirkuluje a nehromadi se.