Stránka 1 z 2

Laděný výfuk nebo ne?

Napsal: sob čer 16, 2007 16:54
od Prefin
Ahoj všichni.
Jaký je Váš názor na tuhle otázku -> laďák ano, či ne.
Myslím ve smyslu výkonu, spotřeby atd..
Dnes jsem se konečně dokopal k vytažení zalomeného šroubu na parohách a výměně vyfoukaného těsnění (mezi parohami a 1. dílem výfuku).
Ten rozdíl, který jsem hned zaznamenal na výkonu je až neuvěřitelný.
Ptám se proto, že bych chtěl v zimě trochu vylepšit svoje péro Espéro (jak řekl jeden kámoš) a moc se mi na něj nějakej laďák dávat ani nechce, možná jenom koncovku.
Jestli se to tu už probíralo tak sorry, nenašel jsem.

Napsal: sob čer 16, 2007 17:57
od Topol
Pěkný den. :D
To že výfuk má vliv na výkon je samozřejmý.Vždy jde o to co nejrychleji a nejdokonaleji dostat zplodiny z motoru a zas nasát co nejvíc a nejrychlej novou směs.Právě proto mě hlava nebere furt ten EGR ventil :lol: Jako vím samozřejmě o co jde ale je to pro mě nelogický!Taky jakýkoliv úpravy na výfuku jen tak podle oka jsou nanic a ve většině motoru vadí!
Ať nám jezdí a nezlobí :P

Napsal: sob čer 16, 2007 18:05
od Kessler
Pokud bys chtěl vyšší výkon, byly by potřeba laděné svody...ale musely by být profesionálně udělané...záleží tam na každém cm délky a každém mm průměru, pokud to má mít nějaký účinek...pokud myslíš koncový tlumič, tak tam výkon nenaženeš...špatným výfukem dokonce o výkon přijdeš...takže jediná změna bude vzhled a zvuk...koncovka mění jen vzhled...

Napsal: sob čer 16, 2007 18:19
od Krtek
No, jestli chceš hezčí vzhled nebo zvuk, klidně si laďák pořiď. Ohledně spotřeby a výkonu je to vždycky loterie. Já bych vzal když už tak nějakej, co jsem na nějakym autě už slyšel. Každopádně mi laděný vejfuky pásnou spíš ke sporťákum než limuzínám. Třeba na Epicu nebo Leganzu bych ho nedával. Ale na Lacíka HB nebo Lanose jo.

Napsal: sob čer 16, 2007 19:34
od Petr S.
Ladák ano,ale jak který a jak na co. Pro zvýšení výkonu ti určitě ladák za 3000 stačit nebude. :( To je potřeba vyměnit svody,upravit potrubý až do zadu(vyndatykatalyzátor) a poslední díl dát od renomované firmy. Já mám na Nexii Ulter a vyndaný prostřední díl výfuku,respektive použit díl bez středového tlumiče. Trošku to znát je,ale o moc ne. :lol: :lol: :lol:

Napsal: ned čer 17, 2007 18:22
od Prefin
Ono mi ani nejde o zvýšení výkonu.
Espero dvoulitr (alespoň to moje) je jako raketa už v základu, kromě toho už mě ani moc nebaví závodit.
Spíš jenom o vzhled. Je sice zvykem, že by tomu měl asi trochu odpovídat i zvuk, ale není to tak nutné.
Po silnici jezní přehršel vraků na kolech, které sotva drží po kupě, ale hlavně že mají laďák a lidem při průjezdu rozklepávají játra.
Spíš se kloním jen k pěkné koncovce která bude ladit s okolím.
Nechci spáchat nějakej Benzina tuning ale aby se na to dalo koukat.
Jo, jestli mohu se zeptat, k čemu vlastně slouží EGR ventil?
Díky

Napsal: ned čer 17, 2007 18:33
od Krtek
k vzteku ! :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted:

Napsal: ned čer 17, 2007 18:35
od Prefin
Krtek píše:k vzteku ! :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted:
:D Ha ha. Věřím, ale slyším o něj poprvé.

Napsal: ned čer 17, 2007 18:40
od Krtek
Prostě takovej blbej ventil, kterej kvůli zlepšení emisi pouští část výfukovejch plynů zase zpět do sání. Zaslech sem,že to bejvá i kvůli motoru, aby se nepřehřál.

Napsal: ned čer 17, 2007 18:42
od Prefin
No to je pěkný, to jsem opravdu ještě neslyšel.

Napsal: ned čer 17, 2007 19:52
od Topol
Pěkný den :D
Už jsem to jsem jednou dával a taky když dáš vyhledat EGR tak máš čtení na hodně hodně dlouho dlouho :lol:

http://www.kadett.cz/technika/egr.htm
Ať nám jezdí a nezlobí :P

Napsal: ned čer 17, 2007 20:17
od Rumcajz
zdar,....

.. ja mám ladený vejfuk... vyhľadaj si "NEW výfuk"
.. ale len výfuk nestačí.. aj sanie atď... "NEW sanie"
.. tak za týždeň dva idem meniť hlavu z 18e na môj 2.0l.. dám vedieť ako dopadnem..

čao

Napsal: ned čer 17, 2007 21:50
od Ivoš
Laďák mám na Kombiku....styl oválný DTM nahoru klopený a výkon to nesnížilo ano nezvýšilo, jen to má parádní zvuk. Výfuk stál 2500 Kč, na kontrole emisí se technik ošíval, že mě nepustí s tímhle, když nemám certifikát k tomu.. na STK v pohodě. Jen mi to zvedlo otáčky při jízdě na volnoběh...tam se drží na 1100 ot, když zasatvím a mám neutrál, klenou na normálních 800 ot....Jinak žádná jiná změna.

Napsal: ned čer 17, 2007 22:38
od palikx
ty otacky by to delalo i bez ladaku to mi ver.
jinak nektere ladaky opravdu lehce zvsuji vykon ale hlavne hodne jich ma nerezovy plašť tak mnohem vic vydrzi.ale nejde zarucit jak to se kterym vyfukem je.samo pokud zvysi vykon castecne zvysi i spotrebu ale nemam to overene.

Napsal: ned čer 17, 2007 23:26
od Rumcajz
páááni.... u vás v CR znamená LAĎÁK koncový tlmič?

.. bo na SR znamená ladený výfuk proste komplet výfuk... zvody, rúra, koncový tlmič...