Stránka 1 z 2

chladič + větrák

Napsal: čtv čer 14, 2007 11:53
od Návštěvník
Ahoj, vcera jedu z prace a pri seslapnuti plynu slysim piskani, jak kdybych mel turbo. Kouknu na budiky a prhratej motor. Otevru kapotu a banka byla v pulce, jak je spoj mokra a kapalina nikde. Asi mi nekde prdla trubicka, ale co je nejhorsi, nesepl se vetrak, jak to mate vy? Spina az u cervenyho, nebo az kdyz je rucicika opravdu na maximu?? Diky

Napsal: čtv čer 14, 2007 12:26
od Bergman
Pokud byla ztráta chladící kapaliny náhlá, tak ti větrák nesepne. Jinak přehrátí v tomto případě je špatné, můžou následně nastat další komplikace s těsněním pod hlavou. Ale až po nějaké době.

Napsal: čtv čer 14, 2007 12:53
od Návštěvník
zacal piskat az kdyz jsem temer parkoval, takze o tesneni se nebojim, ale ten vetrak me vazne zarazi... :( :(

Napsal: čtv čer 14, 2007 13:00
od Bergman
Kdy jsi viděl nádobku na chladící kapalinu naposledy ? Pokud tam bylo málo chladící kapaliny a jezdil si krátké trasy, úbytek vody jsi nemusel na teploměru zaznamenat. Každopádně přehrátí motoru nesvědčí, většinou následují další závady.

Napsal: čtv čer 14, 2007 13:39
od Tomáš
Větrák spíná při normální provozní teplotě , na ručce to skoro nepoznáš , rozhodně před červeným už je to blbý . Ale bez vody to vážně nemá podle čeho sepnout .

Napsal: čtv čer 14, 2007 14:42
od Návštěvník
doleval jsem pred 14 dni po zime. Dal jsem tam lehince nad max. carku.
No budu na to muset zitra kouknout, a doufat.Doufam, ze to je jen nejaka hadicka a ne dira v chladici... :( :( :(

Napsal: čtv čer 14, 2007 21:08
od V.Brousek
Pokud nic nenajdeš běžnou prohlídkou ,může ti vodu vyházet vodní čerpadlo. Sundej horní plastový kryt rozvodového řemene a pokud je tam mokro, je to jasné. Vodní čerpadlo, těsnění vodního čepadla je v háji.

Napsal: úte čer 19, 2007 12:46
od Návštěvník
to jsem nechal menit spolu s rozvodakem pred cca 2 mesici, to by byt nemelo. No uvidime zitra, to se na to koukne kamarad v servisu.

Napsal: úte čer 19, 2007 19:15
od palikx
obcas nam zlobi vicka expanzky.proste neudrzi tlak a vyprskne vodu.scasto vsecku z nadobky.
zacni novym vickem pokud ti nevypadl chladic z auta :D

Napsal: úte čer 19, 2007 20:33
od V.Brousek
palikx píše:obcas nam zlobi vicka expanzky.proste neudrzi tlak a vyprskne vodu.scasto vsecku z nadobky.
zacni novym vickem pokud ti nevypadl chladic z auta :D
jasně Palikx víčko někdy zlobí, ale viděl by postříkaný motorový prostor, okolí víčka poblité pěnou a pod. Uvidíme co mu řekne mechanik.

Napsal: úte čer 19, 2007 20:39
od palikx
jasne ale on rikal ze mel vodu na nadobce a v nadobce ne tak z toho jsem usoudil ze to vyteklo skrz vicko.

Napsal: úte čer 19, 2007 20:51
od V.Brousek
palikx píše:jasne ale on rikal ze mel vodu na nadobce a v nadobce ne tak z toho jsem usoudil ze to vyteklo skrz vicko.
ano i to víčko je možné, ale potom neprovádí běžnou kontrolu před jízdou, kde by věděl, že mu voda uniká třeba již delší dobu. Pokud někdo zvedá kapotu jednou za měsíc, tak holt bývá občas překvapen.

Napsal: čtv čer 21, 2007 12:27
od Rado77
Ale hovoril aj o "piskani, ako by mal turbo"... nemohlo takto piskat vodne cerpadlo, ked nemalo co cerpat? Mne napriklad prdla hadica zo zadnej strany motora, ktora ide do radiatora kurenia. A striekalo mi to krizom za motorom, kde je ozaj blby "ocny pristup". Striekalo to vtedy, ked sa zvysoval tlak spolu s otackami, takze ked auto stalo, ziadna kaluz pod autom nebola, a ked som s autom isiel, na horucom motore sa hned ta chladiaca kvapalina zrazala a odparovala.... No az na to, ze bol motor spinavy takym bielym svinstvom, co sa vyzrazalo z tej chladiacej kvapaliny...samozrejme sprevadzane hnusnym zapachom.

Napsal: čtv čer 21, 2007 14:33
od Robert
Já ventilátor v Matizovi ještě neslyšel, tak nevím, jestli jede, nebo ne :D

Napsal: čtv čer 21, 2007 18:56
od V.Brousek
Já slyšel ventilátor chlazení jen jednou při plném obsazení vozu a jízdou do kopce asi 4 km a konečných 500 m na jedničku. Při zastavení se větrák rozběhl.