Stránka 1 z 2

Lak na karosérii

Napsal: sob čer 09, 2007 23:34
od Lanos
Poradí mi někdo????Mám Lanoska 10let starého a už od koupi jsem sledoval takové malé tečky jako špičkou jehly,ale moc jsem si jich nevšímal.Ze začátku byly jen po bocích auta?ale teď už jsou téměř po celém autě.Pravděpodobně to je ve většině asi začínající rez.Hustota zatím není velká takže z jednoho metru není nic vidět,ale je to drsné atak si myslím že za dva roky to už hodí pěkné puchyře a to i na střeše.a to bude na bílém autě docela vidět že :( 8) .Když to vyleštím a vydřu a navoskuji tak je to dobré,ale za chvíli to vyleze zase.Pravděpodobně lak není asi nic moc a tak kamínky sůl udělaly mikrotrhlinky,nebo z čeho ty mikrotečky jsou?????Co kdybych to důkladně hydřel a přestříkal bezbarvým lakem ve speji.Šlo by to??jinak mě nic nenapadá!!!!

aaa

Napsal: ned čer 10, 2007 00:31
od simone
hrdza to asi neni niesu to obyte od kamienkov??

Napsal: ned čer 10, 2007 09:00
od vado
To budu "prskance" od kamienkov. Lanos ma niektore kasnu galvanicky zinkovanu, dcree, kapty a blatniky ma antikoroznu upravu. Lanos tak skoro nezhrdzavie. :lol:
Ja to nechavam tak, neriesim to. Najviac je to vidiet na krytoch vonkajsich zrkadiel. Je to biely plast (asi) nalakovany na cierno. Teraz je uz predna strana zasluhou kamienkov a prachu zase biela.

Napsal: ned čer 10, 2007 09:58
od peco
jj, tiez si myslim ze hrdza to nebude. ale ved skus hodit sem nejaku foto toho.

Napsal: ned čer 10, 2007 13:05
od mrk
netusim co by to mohlo byt, ale celkovo som si vsimol ze biele auta rychlejsie koruduju ako napriklad strieborne. vie mi niekto vysvetlit cim to je ? sa mi niekedy zda ze na bielych autach je tensia vrstva laku ako na inych farbach.

Napsal: ned čer 10, 2007 19:39
od Blue Lanos
Po 9 rokoch provozu ani znamka hrdze :lol: Lepsiu protikornu ochranu som este nevidel :D :D Asi to 20r. vydrzi :lol:

Napsal: ned čer 10, 2007 20:01
od Radovan43
Co sa tyce bieleho laku - vsetky farby obsahuju urcite pigmenty, chemicke prvky ktore zvysuju odolnost voci ultrafialovemu ziareniu. A na bielu farbu sa toho moc dat neda, lebo by to zmenilo odtien. (preto je aj biela najlacnejsia) Obecne plati cim tmavsia farba tym lepsia odolnost voci degradacii laku. Strieborna -(Metalicka) farba obsahuje drobne hlinikove piliny definovaných geometrickych tvarov - zvyšuje to odraživosť slnečných paprskov a tým zvyšuje odolnosť voči ultrafialovemu žiareniu. Ďalšou zložkou a dosť doležitou je krycí vrchný lak. Jeho pružnosť a hrúbka ma veľký vplyv na životnosť a odolnosť celého náteru. A to je prave ten problem ktory mame na našich lanosoch. Ja mam tiež kopec prskancov od kamienkov na kapote a blatnikoch :evil: A to som minuly rok dal znova nalakovat kapotu, bo auto vyzeralo ako lienka :twisted: Uz sa na ten lak asi :lol: :lol:

Napsal: ned čer 10, 2007 20:10
od Blue Lanos
...najviac hodilo menit kapotu a predny naraznik ;) :D

Napsal: ned čer 10, 2007 20:54
od Akri
Radovan43 píše:Co sa tyce bieleho laku - vsetky farby obsahuju urcite pigmenty, chemicke prvky ktore zvysuju odolnost voci ultrafialovemu ziareniu. A na bielu farbu sa toho moc dat neda, lebo by to zmenilo odtien. (preto je aj biela najlacnejsia) Obecne plati cim tmavsia farba tym lepsia odolnost voci degradacii laku. Strieborna -(Metalicka) farba obsahuje drobne hlinikove piliny definovaných geometrickych tvarov - zvyšuje to odraživosť slnečných paprskov a tým zvyšuje odolnosť voči ultrafialovemu žiareniu. Ďalšou zložkou a dosť doležitou je krycí vrchný lak. Jeho pružnosť a hrúbka ma veľký vplyv na životnosť a odolnosť celého náteru. A to je prave ten problem ktory mame na našich lanosoch. Ja mam tiež kopec prskancov od kamienkov na kapote a blatnikoch :evil: A to som minuly rok dal znova nalakovat kapotu, bo auto vyzeralo ako lienka :twisted: Uz sa na ten lak asi :lol: :lol:
Procpak by se na bilou barvu nedalo nic takoveho pouzit? Nevim jak u vas, ale u nas se uz davno pouziva i misto pastelovych barev 2K, baze, to jest to same co metaliza, ale samozrejme v tom neni zadny hlinik, to se lakuje tez bezbarvym lakem a neznam zadnej znackovej lak, co by neobsahoval ochranu UV ;)

Re: Lak na karosérii

Napsal: ned čer 10, 2007 20:58
od Akri
Lanos píše:Poradí mi někdo????Mám Lanoska 10let starého a už od koupi jsem sledoval takové malé tečky jako špičkou jehly,ale moc jsem si jich nevšímal.Ze začátku byly jen po bocích auta?ale teď už jsou téměř po celém autě.Pravděpodobně to je ve většině asi začínající rez.Hustota zatím není velká takže z jednoho metru není nic vidět,ale je to drsné atak si myslím že za dva roky to už hodí pěkné puchyře a to i na střeše.a to bude na bílém autě docela vidět že :( 8) .Když to vyleštím a vydřu a navoskuji tak je to dobré,ale za chvíli to vyleze zase.Pravděpodobně lak není asi nic moc a tak kamínky sůl udělaly mikrotrhlinky,nebo z čeho ty mikrotečky jsou?????Co kdybych to důkladně hydřel a přestříkal bezbarvým lakem ve speji.Šlo by to??jinak mě nic nenapadá!!!!
To co vypada jako rez, to neni rez, soudruhu, to jsou mikroskopicke kovove piliny co se vali po silnici a treba s vodou ze silnice se pak prilepi na auto, tam zmokne a zrezne, ale jen ta pilina, ta castecka kovu na laku, mas ho bile tak to je videt, dela to i na stribrne, zadna veda, nech si to prelestit a mas to dole, kdyz je to navrchu jde to prece dolu, to vidim denne :D
Jo a jeste neco, kazdej lak se musi voskovat, kdyz ne, tak po par letech vytravi a propusti vodu, tak to je a vzdycky bude ;)

Napsal: ned čer 10, 2007 22:13
od Lanos
Tak to vypadá že máte pravdu.Je pravda že je to povrchvé v drtivé většině a dáva smysl že to začlo na bocích.Tam je opotřebení od okolí asi největší.Je taky možné že ani nikdy ho majitélé nevoskovali audělali to až když ho prodávali.I když ty tečky dost dobře drží,asi je to tim,že ten lak má mikroskopické vrypy a tak to tam dobře sedne.Nevíš náhodou AKRI o nějakém kvalitním vosku,krerý by to mohl na nějakou dobu vyřešit????Všíchni tvrdí že zrovna ten určitý je nejlepší :roll: A nebo co jíného s tím udělat?Kromě špatných odpovědí jako:nedělat nic,nebo:přelakovat

Napsal: pon čer 11, 2007 07:49
od vaculcim
Lanos píše:Tak to vypadá že máte pravdu.Je pravda že je to povrchvé v drtivé většině a dáva smysl že to začlo na bocích.Tam je opotřebení od okolí asi největší.Je taky možné že ani nikdy ho majitélé nevoskovali audělali to až když ho prodávali.I když ty tečky dost dobře drží,asi je to tim,že ten lak má mikroskopické vrypy a tak to tam dobře sedne.Nevíš náhodou AKRI o nějakém kvalitním vosku,krerý by to mohl na nějakou dobu vyřešit????Všíchni tvrdí že zrovna ten určitý je nejlepší :roll: A nebo co jíného s tím udělat?Kromě špatných odpovědí jako:nedělat nic,nebo:přelakovat
Osobně bych Ti doporučil nechat si auto naleštit u profesionálů. S laky dokážou téměř zázraky :lol:

Re: Lak na karosérii

Napsal: pon čer 11, 2007 08:55
od Muco
Akri píše:
Lanos píše:Poradí mi někdo????Mám Lanoska 10let starého a už od koupi jsem sledoval takové malé tečky ...

Jo a jeste neco, kazdej lak se musi voskovat, kdyz ne, tak po par letech vytravi a propusti vodu, tak to je a vzdycky bude ;)

Ano ,ano dámy a páni,je to svatá pravda. Ja som sa o autá čo som mal naozaj vzorne staral(hlavne o lak)...Ako náhle sa umyje šamponom auto,tak sa vlastne odmastí karoséria(možno šampon s voskami nie tak veľmi).To samozrejme vieme všetci...Ale potom treba si dať tú námahu(pre mňa je to relax)a navoskujte ho. Odvďačí sa vám aj s úrokami ;) Doteraz som mal samé "veterány "(Š-100...),okrem Kalosa a teraz toho Forda.A poviem Vám,že to boli ako z fabriky...neobanoval som to nikdy.

Napsal: úte čer 12, 2007 10:45
od Slavek
Akri pridavate tuzidlo do b.laku nebo pouzivate cisty b.lak, my sme ted delali ruzne pokusy s barvama a taky pridavali tuzidlo do laku a kdyz jeste nasipes do doho kuprum prasek tak je to bombasticka barva :D :D :D

ohledne tych tecek, nekdy se stane ze ty tecky sou od asvaltu a nejdou umit vodou pak pomoze technicky benzin nebo redidlo 6000 ale pozor na nej kdyz budete intenzivne trit tak to pujde i s barvou. Nevim jak Akri ale ja nedoporucuju prekrejvat b.lakem starsi barvu, nespoji se to jako z cerstvou, existuji zmekcovaci pro laky ale zkousel sem to jen jednou a po naneseni b. laku barva zmenila odstin a kdyz to bylo prez nejaky zlom tak to bylo tak hodne videt ze bych to videl i ve slunecnich brejlich :lol:
treba Akri ma vic zkusenosti ale lak je nekdy sviňa nekdy kamarad, vyd arki :lol: :lol: hlavně kdyz je vlhko :lol: :lol: :lol: tak to je parada

Napsal: čtv čer 14, 2007 22:42
od Akri
Slavek píše:Akri pridavate tuzidlo do b.laku nebo pouzivate cisty b.lak, my sme ted delali ruzne pokusy s barvama a taky pridavali tuzidlo do laku a kdyz jeste nasipes do doho kuprum prasek tak je to bombasticka barva :D :D :D

ohledne tych tecek, nekdy se stane ze ty tecky sou od asvaltu a nejdou umit vodou pak pomoze technicky benzin nebo redidlo 6000 ale pozor na nej kdyz budete intenzivne trit tak to pujde i s barvou. Nevim jak Akri ale ja nedoporucuju prekrejvat b.lakem starsi barvu, nespoji se to jako z cerstvou, existuji zmekcovaci pro laky ale zkousel sem to jen jednou a po naneseni b. laku barva zmenila odstin a kdyz to bylo prez nejaky zlom tak to bylo tak hodne videt ze bych to videl i ve slunecnich brejlich :lol:
treba Akri ma vic zkusenosti ale lak je nekdy sviňa nekdy kamarad, vyd arki :lol: :lol: hlavně kdyz je vlhko :lol: :lol: :lol: tak to je parada
Lak se vzdy spoji, ale musi se mu pomoc, poradna priprava, muze se lakovat pres vrch kdykoliv, v tom neni zadnej problem. Laky pouzivame jen dvouslozkove :lol: jednoslozkovy je jen bud sprej, nebo prvovyroba v automobilce, ale tam misto tuzidla pecou karu na vic nez 100 stupnu, to neni ale lak na opravu, opreavarensky lak musibyt dvouslozkovy!