Stránka 1 z 2
Nubira Combi "automat" r.v. 1999
Napsal: úte čer 05, 2007 14:36
od duki-duki
Mam Daewoo Nubira Combi "automat", 2,0 liter, 98KW, r.v. 1999 a hladam niekeho kto ma tiez takyto automat. Potreboval by som nejake technicke informacie ohladne automatickej prevodovky pripadne elektriky, alebo nejaky manual na tento voz.
Dakujem
Napsal: úte čer 05, 2007 14:48
od Saša
Ahoj,
nemám sice Nubiru, ale Espero v automatu. Je to už moje druhé auto s automatem, tak si myslím, že o tom něco málo vím a rád se rozdělím. Napiš co by Tě zajímalo a uvidíme.
Napsal: stř čer 06, 2007 21:55
od milosh
Duki, kolik ti to papa mesto/mimo mesto? sice mam astru ale stale jsem dusi dejwak a mozna jednou taky presedlam zpet do "daewooroletu
"
Napsal: čtv čer 07, 2007 07:45
od Saša
Co se týká spotřeby, tak ta je o něco vyšší než u manuálu. Město cca 10 l, 120km/hod (dovolená) 7,3, kombinovaná cca 9l/100km. Holt komfort automatu
je vyvážen vyšší spotřebou, ale stejně už nikdy nechci auto v manuálu.
Napsal: čtv čer 07, 2007 09:37
od duki-duki
Spotreba na tom mojom automate, 2,0 liter, 98 kW je kombinovana okolo 10 litrov, v meste 13 a na dialnici 8 litrov
Napsal: čtv čer 07, 2007 12:06
od Saša
Záleží na tom, jak tomu šlapeš na perka. Automat chce hoooodně citlivou nohu. Pokud ovšem chceš jezdit relativně v normě. To znamená nenechat se vyprovokovat k závodění.
Napsal: čtv čer 07, 2007 12:50
od Rastos
Myslim ze aj s citlivou nohou sa nemusi dat nejako zasadne usetrit. Automat totiz vela spotrebuje na vsetkych stupnoch okrem najvyssieho, tam je na tom rovnako ako manual (tam sa rozpoji menic a teda nemusi sa krutit cely ten auto-mechanizmus). Takze pomalsia ci kludnejsia jazda, ktora si ziada dlhsie jazdit na nizke stupne, moze vyjst nakoniec drahsie ako technika "cim skor na najvyssi prevodovy stupen".
Preto automaty zeru najma v meste, mimo mesta vedia byt na tom narovnako s manualmi.
Napsal: čtv čer 07, 2007 15:00
od Saša
Nemyslel jsem pomalou jízdu, ale způsob - co nejrychleji rozjet na nejvyšší stupeň a pak to jen citlivě udržovat.
Napsal: čtv čer 07, 2007 21:04
od milosh
Saša píše:Nemyslel jsem pomalou jízdu, ale způsob - co nejrychleji rozjet na nejvyšší stupeň a pak to jen citlivě udržovat.
presne tak, moje astra automat ma stejny nazor, no klima tomu taky neprida, ale manual nikdy vic
Napsal: čtv čer 07, 2007 21:15
od Rastos
Priznam sa, ze akosi nerozumiem tym opakujucim sa vyrokom typu "automat na vecne casy a nikdy inak". Ja ked som mal moj automat, zrovna sme mali sluzobny voz absolutne rovnaky ibaze manual. Takze som casto presadal a porovnanie som mal na tanieri denne. Moje dojmy boli, ze kazde auto malo nieco do seba, nejake svoje vyhody. Ale ze by niektore vyraznejsie prevysovalo, to teda nie.
Napsal: čtv čer 07, 2007 21:29
od milosh
Rastos píše:Priznam sa, ze akosi nerozumiem tym opakujucim sa vyrokom typu "automat na vecne casy a nikdy inak". Ja ked som mal moj automat, zrovna sme mali sluzobny voz absolutne rovnaky ibaze manual. Takze som casto presadal a porovnanie som mal na tanieri denne. Moje dojmy boli, ze kazde auto malo nieco do seba, nejake svoje vyhody. Ale ze by niektore vyraznejsie prevysovalo, to teda nie.
jasne, pokud sezenu lacetti v manualu za super cenu beru ho taky, ale pak budu muset si zajit do autoskoly naucit se ridit
ne, sluzebaka mame fabku takze pohoda, ale rekni sam ze ten automat je super, kor kdyz ja jezdim denne po meste a jinak bys musel radit jako ...
Napsal: čtv čer 07, 2007 21:39
od Ivoš
Přikláním se k názoru, že do města je automat lepší. Začínám to pociťovat, jelikož tady v Pardubicích se dost zvýšil provoz, takže zácpy jsou skoro všude (v určitých hodinách). Trošku mě odrazuje spotřeba, i když s manuálem to taky není nic moc.
Mimo město je pro mě zas lepší manuál, zvlášť při předjíždění - podradím si kdy chci a kdy potřebuju (ačkoliv u Sedana stačí pořád 5ka
).
Takže bych souhlasil s Rastosem, že každá varianta má svoje výhody a nevýhody.
Napsal: čtv čer 07, 2007 22:10
od Rastos
Ja byvam v mensom meste a kolony tu nemame, takze by som automat v meste nejako zvlast nedocenil. Navyse ma radit bavi - takze to si uz zhodnoti kazdy sam, co mu viac vyhovuje. Ja som mal z automatu skor taky nepriamy dobry pocit - vedel som, ze ked don sadne menej skusena manzelka, nemusi sa zatazovat soferskymi starostami. A zase naopak, netesila ma ta spotreba, ktora patri medzi nevyhody automatov s klasickym hydrodynamickym menicom (+ cca 2 litre). Potom si to uz naozaj ziada LPG. Ale napr. sucasny Opel ponuka automat Easytronic, kde je spotreba rovnaka ako v manuale. To uz je zaujimave.
BTW, predbiehacie manevre pokladam v automate za bezpecnejsie. Ked predbiehate napr. viacej aut a potrebujete pocas toho preradovat, automat nepochybi. Pri manuale sa sofer nemusi trafit.
Napsal: čtv čer 07, 2007 22:15
od milosh
Rastos píše:Ja byvam v mensom meste a kolony tu nemame, takze by som automat v meste nejako zvlast nedocenil. Navyse ma radit bavi - takze to si uz zhodnoti kazdy sam, co mu viac vyhovuje. Ja som mal z automatu skor taky nepriamy dobry pocit - vedel som, ze ked don sadne menej skusena manzelka, nemusi sa zatazovat soferskymi starostami. A zase naopak, netesila ma ta spotreba, ktora patri medzi nevyhody automatov s klasickym hydrodynamickym menicom (+ cca 2 litre). Potom si to uz naozaj ziada LPG. Ale napr. sucasny Opel ponuka automat Easytronic, kde je spotreba rovnaka ako v manuale. To uz je zaujimave.
BTW, predbiehacie manevre pokladam v automate za bezpecnejsie. Ked predbiehate napr. viacej aut a potrebujete pocas toho preradovat, automat nepochybi. Pri manuale sa sofer nemusi trafit.
2litry spotreba vyssi proti manualu? to mi povidej kde si to slysel...
mam 1.6 16V a mesto +-9L, kdyz se zadari tak i 8.5 a nerikej mi ze s podobnym motorem ve meste jezdi nekdo za 7, takovyho clovek neznam, 8L ve meste je normalka na tento motor, takze litr navic ve meste a pul litru mimo mesto nebo na dalnici, to je pro me za ten komfort a NEHLUCNOST proti dyzlu akceptovatelne, kor kdyz uz jezdi i zena ktera mela z razeni stres, a priznejme si nektery zensky radit neumi i kdyz uz chvili jezdi
Napsal: čtv čer 07, 2007 22:24
od Rastos
No ja Oplacke automaty nepoznam (nemas uz nahodou ten Easytronic?). Vychadzam len z oficialnych udajov vyrobcu Daewoo. Tak napr. spotreba mesto Kalos 1.4 16V MT/AT 8,6/10,5. Lacetti HB 1.6 MT/AT 9,1/11,2. A dokonca Lacetti SW 1.8 9,8/12,5, co su uz takmer 3 litre! To uz by ma fakt nebavilo...