Stránka 1 z 2

zaslepenie EGR ventilu

Napsal: ned čer 03, 2007 16:47
od Darrio
Tak sa chystam aj ja zaslepit EGR ventil na Lanose 1.5, pretoze je zrejme ze mi nefunguje.
Mam par otazok...
1. Da sa nejako opravit alebo sa mam na to rovno vy..... a rovno ho zaslepit?
2. Cim to mam zaslepit? staci nejaky plech alebo urobit tesnenie z nejakeho vecsieho kusu tesnenia na motor?
3. Po zaslepeni mam zaslepit aj tu hadicku co ide do EGR alebo aj ten vystup co je druhom konci tej hadicky?

No a este by ma zaujimalo aky to malo vplyv na spotrebu, jazdu a vykon motora....napiste vsetci co mate EGR ventil zaslepeny...ci pocitujete nejaku zmenu.

Napsal: ned čer 03, 2007 20:59
od Topol
Pěkný den :D
Probíralo se to tady mockrát.Dej si do vyhledání třeba EGR a objeví se ti aspoň dvacekrát toto tema včetně názorů a odpovědí a odkazů kterých je snad stovka.
Ať nám jezdí a nezlobí :P

Napsal: pon čer 04, 2007 09:06
od Darrio
Topol píše:Pěkný den :D
Probíralo se to tady mockrát.Dej si do vyhledání třeba EGR a objeví se ti aspoň dvacekrát toto tema včetně názorů a odpovědí a odkazů kterých je snad stovka.
Ať nám jezdí a nezlobí :P
Viem ze sa to tu uz preberalo vela krat ale mna by zaujimalo ake su skusenosti po zaslepeni, tie som nikde nenasiel...teda okrem par odpovedi..ale tie su uz starsiehio data..

Napsal: pon čer 04, 2007 09:52
od Ivoš
Dělal jsem to zrovna min. týden.....stačí zaslepit izolepou jen ten vstup (takovej ten trn) na EGR ventilu, jak je na něm nastrčená ta hadička a pak si udělat záslepku.Já jsem jí udělal (obkreslil si) podle toho těsnění, které tam je a pak stačilo oříznout, vyvrtat díry na šrouby a pak kulatou díru do který je zastrčen nějaký bazmek a tam, kde bys měl vyříznout otvor i pro ten obdélníkový otvor, tak tam nic vyřezávat nebudeš. Záslepku jsem udělal z plechu tloušťka 2 mm (asi hliník, nebo nějaká slitina) a funguje to naprosto exkluzivně ;) Jinak pro sichr jsem tam nechal i to těsnění ;) Akorát přemýšlím, jestli je ten ventil stejný jako u Nubiry, ale předpokládám, že ano.

Napsal: pon čer 04, 2007 15:24
od Darrio
Vdaka za odpoved....konecne viem ktoru hadicku mam zaslepit.
Pouzijem asi hlinikovy plech, ten mam po ruke.
No ten EGR sa mi zda ze je iny ako na Nubire, na Nubire je skor tvaru trojuholnikoveho a na Lanose ma taky pretiahnuty tvar...skor obdlznikovy.

Tak to tento tyzden zaslepim a potom dam foto.

Napsal: úte čer 05, 2007 09:16
od Ivoš
Na nubiře je to spíš lichoběžník s kulatými hranami.

Napsal: stř čer 06, 2007 15:06
od Darrio
Tak som to dnes zaslepil.
Pouzil som kus hlinikoveho plechu.
Zatial som sa s tym presiel len kusok takze neviem velmi posucit aky to malo vplyv. Akurat jedno co som zistil je ze ked idem dole kopcom na 5 bez plynu a potom pridam tak uz to necuka.

Pri vybrati toho EGR ventilu nebol ziaden problem.
Mohol by mi niekto poriadne vysvetlit kedy viem ze nefunguje to EGR.
Ako to pracuje?
Tlak vyfukovych plynov zatlaci na to EGR a cast plynov prejde do sania?
Alebo cez tu malu dierku kam ide ta hadicka sa urobi podtlak a tak sa otvori prechod v EGR ventile a cast vyfukovych plynov prejde do sania?
Moj nazor je taky ze cez tu hadicku sa neurobi taky podtlak aby sa otvoril ten EGr ventil, lebo tam treba dost velku silu na to aby sa ta membrana stlacila.
Alebo ked je bez podtlaku tak prechadzaju vyfukove plyny do sania a pri poddtalku uz neprechadzaju?
:?: :?: :?:

Prosim o vysvetlenie

Napsal: čtv čer 07, 2007 08:37
od Radovan43
Tak som sa na celu tu problematiku pozrel detailne :
Moje vysvetlenie je taketo :!:
EGR nasho typu je riadene pretlakom výfukových plynov. Tzn. ak je vyssi tlak vo vyfuku ako v sacom potrubi ventil sa otvori a prepusti spaliny do sacieho potrubia 1 valca. (Cez to ten vstup sa vsetky spaliny koli pretlaku dostanu do celeho sacieho traktu) Vsetko je to vlastne regulovane priebežne podľa aktualneho rozdielu tlakov. :roll:

Ak sa ventil zasekne v otvorenej polohe - motor cuka v nizkych otackach.

:(
Ja mam teraz problem, ze pri otackach volnobehu mi motor slape akoby na 3 valce, jeden valec sa dusi - (zaseknuty otvoreny EGR ventil) chystam sa to rozobrat a rozchodit ten ventil, ak sa mi to nepodari, zaslepim ho. :lol:

:lol: Mozno sa mylim, ale moj zdravy rozum po analyze funkcie EGR dospel k tomuto nazoru :lol:

Napsal: čtv čer 07, 2007 09:28
od Darrio
No a naco tam su potom tie hadicky co idu do toho EGR?
MOje EGR nebolo zaseknute, slo normalne pohnut do otvorenej polohy.
No ale ako uz predtym ktosi pisal tak trebalo nasat vzduch cez tu hadicku co ide do EGR a ked sa uz nebude dat sat vzduch tak je EGR OK. No ja som to skusal a vzduch som mohol tahat do nekonecna.
Tak kedy je to EGR vlastne funkcne?

Inac ako som si vsimol to EGR sa da otvorit aj ked je namontovane.. staci prstami zatlacit zospodu na tu membranu a podrzat...vyfukove plyny pojdu do sania.

Napsal: čtv čer 07, 2007 12:59
od Radovan43
:arrow: nasiel som na jednom fore toto:" Samotný ventil je vcelku chytře ovládán podtlakem, jehož zdrojem je prostor sání .V praxi se podtlak dostává k ventilu na pokyn ECU, která pak logicky předpokládá, že se ventil otevřel "

K tomu nasavaniu cez hadicku: U nasho EGR je srdcom mechanizmu membrana ktora za pomoci podtlaku - otvara / zatvara ventil.
Ak je derava mozes nasavat ako rus vodku a nic. Takze v tvojom pripade je EGR po smrti 8)
Neviem kolko tam mas ty hadiciek, ale ja som nasiel iba 1.
:lol:
Mimochodom novsie auta maju EGR kontrolovane ECU a niektore aj elektromagneticky ovladane. A kazia sa dokonca aj na Hondach, Fiatoch..atd. :lol:

Napsal: čtv čer 07, 2007 13:11
od Darrio
Radovan43 píše::arrow: nasiel som na jednom fore toto:" Samotný ventil je vcelku chytře ovládán podtlakem, jehož zdrojem je prostor sání .V praxi se podtlak dostává k ventilu na pokyn ECU, která pak logicky předpokládá, že se ventil otevřel "

K tomu nasavaniu cez hadicku: U nasho EGR je srdcom mechanizmu membrana ktora za pomoci podtlaku - otvara / zatvara ventil.
Ak je derava mozes nasavat ako rus vodku a nic. Takze v tvojom pripade je EGR po smrti 8)
Neviem kolko tam mas ty hadiciek, ale ja som nasiel iba 1.
:lol:
Mimochodom novsie auta maju EGR kontrolovane ECU a niektore aj elektromagneticky ovladane. A kazia sa dokonca aj na Hondach, Fiatoch..atd. :lol:
Vdaka za vysvetlenie, konecne to chapem ako to vlastne funguje.
Ja mam tiez len jednu hadicku, ta ide kamsi napravo od EGR a odtial druha k saniu.
Takze potom moje EGR ma deravu membranu, takze by mal byt EGR ventil stale zatvoreny, ked to dobre chapem. Cize potom ani nebolo nutne ho zaslepit? Alebo ho dokazal otvorit aj pretlak vyfukovych plynov?

Napsal: čtv čer 07, 2007 13:29
od Radovan43
Myslim ze v tomto pripade pretlak výfukových plynov nemohol otvorit ventil. Skor nastalo falošne sanie cez tu dierku v membrane do sacieho kolektora. Urcite ak sa zapocúvaš budeš počuť syčanie, na ktore som tiež nevedel dlho prisť odkial ide. :lol:
Ale ak si zaslepil hadičku, tak všetko je all right. :lol: :lol: a syčanie nebude :idea:

Napsal: čtv čer 07, 2007 13:37
od Ivoš
No a nemůže zaslepení ventilu (myslím úplně tj. zaslepení hadičky i celého ventilu) nějak poškodit motor, nebo snížit jeho životnost?
Po téhle operaci se mi ale zdá, že motor lépe táhne a navíc přestalo cukání při 2000 ot a lehké noze na plynu.Takže super ;)

Napsal: čtv čer 07, 2007 13:55
od Radovan43
Citat z dalšieho fóra : :lol: "
Přítomnost výfukových plynů v sání není dobré ani pro výkon motoru, ani pro spotřebu. Tyto plyny jsou inertní a jejich molekuly se vměšují mezi molekuly kyslíku a rozprášené palivo. Tím se snižuje rychlost a teplota hoření, dochází ke snížení indikovaných tlaků ve válci. Další, a to značnou nevýhodou je skutečnost, že výfukové plyny jsou horké a ohřívají zápalnou směs v sání. Ta se v důsledku ohřívání začíná roztahovat a tak se snižuje účinnost plnění. Nezanedbatelnou nevýhodou je zanášení celého sacího traktu nečistotami z výfuku. Takže pokud Vám zrovna nezáleží na emisích oxidů dusíku, které stejně žádná emisní kontrola nezměří, a máte ho ve svém voze, pryč s ním. :lol: :lol:

egr

Napsal: čtv čer 07, 2007 17:19
od Serpico
....to Radovan43 emise - katalyzátory - dvojité zapalování - proměnlivé sání - různé nastavení ventilů otvírání, zavírání DOHC atd. co se všechno už nevymyslelo....ale katalyzátory fungují teprve po zahřátí na provozní teplotu cca 20 - 25km ( takže při průměrné cestě do zaměstnání jsou nefunkční ) a ono ty emise dusíku prostě jsou jako vedlejší produkt lidské činnosti....EGR ventil to prostě nezachrání, jak odejde jde pryč..jedno řešení vidím v tom - zavřít centrum měst pro osobní dopravu ( nenadávejte mi - to by se jezdilo na kole )...

Mějte se fajn