Stránka 1 z 2

Chip tuning - hodi se?

Napsal: stř kvě 16, 2007 22:30
od Tomac
Hledal jsem ve starsich diskuzich ale nenasel. Co vy na tuneni chipu? http://www.bitpower.cz/ vypadaji ze vi co delaji.
Mate nekdo zkusenosti? Projde pak auto emisema?

Nubira rano i vecer!

Napsal: čtv kvě 17, 2007 11:19
od Kessler
Fajn je to, že se zkrátí reakční doba na plyn a mírně se vyžehlí průběh točivého momentu, takže může o pár deci klesnout spotřeba a bude se ti to zdát živější...ale na druhou stranu to stojí hafo mincí, takže těžko říct, jestli se to vyplatí...

...ohledně bitpoweru nemám zkušenosti, ale vyhledal jsem si tam svoje auto a uvádějí chybné údaje, takže je ta úprava zdánlivě výhodnější...

Napsal: čtv kvě 17, 2007 23:44
od Tomac
Ono je taky otazka, jak ty udaje "po uprave" merej, jestli si to trochu necucaj z prstu. Citim v tom velky prostor pro samanismus a placeboefekt ;-]

Kazdopadne ani ty Bitpowerovy udaje o zlepseni u Daewa nejsou moc vyrazny. Pry to je znat spise u motoru s turbem.

Nenechal si to nekdo na Nubire I delat?

Napsal: stř kvě 30, 2007 13:35
od Mr.Vik
Zdravím...zkuste se podívat sem http://www.daewoo-ostrava.cz/chiptuning.asp

Napsal: stř kvě 30, 2007 16:19
od Ivoš
No vypadá to zajímavě.....docela bych o tom i uvažoval, pokud by byla výhodná cena v poměru k návratnosti např. za ušetřené palivo....

Napsal: stř kvě 30, 2007 16:34
od pekrtek
Mám ho na Lanosu 1,5 cca půl roku. Prvně jsem kontaktoval Bitpower. Ponechávám zcela bez komentáře, jen uvedu, že cesta k nim byla zcela zbytečná. Přes Chevrolet - Ostrava jsem kontaktoval ABC tuning a asi za týden přijeli za mnou do práce. Po změně programu bych řekl, že motor běží klidněji. řekl bych, že je lepší kroutící moment (větší a níže položený), na výkonu to zase tak znát není. Zpočátku se mi zdálo, že je nižší spotřeba, ale jezdím stále stejně (viz téma Lanos spotřeba 5,6 - to se netýká mě). Pokud to celkově hodnotím, jezdí se mi s tím lépe jak před chipem. Asi objektivně by to mohl zhodnotit Petrm a Palikx, když to bylo u nich v servisu na roční prohlídce. Měl jsem obavu, jaké to bude, ale jsem spokojen. O ušetřeném palivu a návratnosti to asi nebude, ale stojí to za to.

Napsal: čtv kvě 31, 2007 09:49
od Ivoš
O to mi právě jde.....návratnost v podobě ušetřeného paliva byl spíš příklad....jestli to opravdu zlepší požitek z jízdy, tj. jízdní vlastnosti, tak bych to bral....každopádně kolik jsi za to dal?Případně kolik by to stálo na Nbiru 2.0 (přibližně)?

Napsal: čtv kvě 31, 2007 12:11
od Rastos
Ja som o tom cital diskusiu este ked mali v Ostrave na stranke forum. Tam sa ktosi marne pokusal dopatrat nejake ukazovatele, co vsetko sa po chipe a ako zmeni. Vysledok z toho bol ten, ze spolocnost nevedela preukazat objektivny narast vykonu ani pokles spotreby. Odvtedy mi v mysli zostalo, ze su to len vyhodene prachy.

Napsal: čtv kvě 31, 2007 12:36
od Jura
Rastos píše:Ja som o tom cital diskusiu este ked mali v Ostrave na stranke forum. Tam sa ktosi marne pokusal dopatrat nejake ukazovatele, co vsetko sa po chipe a ako zmeni. Vysledok z toho bol ten, ze spolocnost nevedela preukazat objektivny narast vykonu ani pokles spotreby. Odvtedy mi v mysli zostalo, ze su to len vyhodene prachy.
hm, tak ten někdo jsem byl já. Dodnes mám diskusi s ABC tuningem uloženou v e-mailu, je to docela dobrá legrace. Podle kominukace jsou to šumaři. Nikdy nic nezměřili. Vše je prý o "pocitu".

Napsal: čtv kvě 31, 2007 16:50
od pekrtek
To je věc každého, jak se rozhodne.

Napsal: čtv kvě 31, 2007 21:50
od Rastos
Jasne, ibaze chceme vediet, ci ponukany "liek" nie je iba placebo. Zatial sa zda, ze tento chip je iba "homeopatikum" (z vedeckeho hladiska = placebo).

Napsal: čtv kvě 31, 2007 22:03
od pekrtek
Můj názor jsem už napsal. Ty si samozřejmě můžeš myslet něco jiného - a já také. Nebo co chceš ještě "slyšet"? Na to ti fundovanou odpověď nedá nikdo. Pokud vím, tak Ondráš si to od nich také nechal dělat a byl spokojen. Nebudu rozebírat co se zdá nebo nezdá. Prostě to mám a jsem spokojen. V mém případě není co řešit. Dalo by se také použít: a víra Tvá Tě uzdraví. Ale to už je o něčem jiném. Jedu sice na dovolenou na Slovensko, ale budu kousek od Popradu, což je od Tebe kousek dál, aby si to mohl zhodnotit.
Pozn.: dostal jsem svíčky Denso Iridium Power, tak jsem je nasadil - další námět pro kritiku.

Napsal: pát čer 01, 2007 12:55
od Rastos
Mozno som zvlastny, ale verim vo fundovane odpovede. Ak niekto ponuka taku zvlastnu vec, ako je zvysenie vykonu a zaroven znizenie spotreby, tak ide o fyzikalne veliciny, ktore su meratelne. Zrejme tohto sa dozadoval aj Jura a pokial si pamatam, aj vo fore na Ostravskej stranke (ked este existovalo) slubovali, ze urobia chip na jednotlive modely a nasledne exaktne porovnaju so seriovymi. Ak sa nemylim, dodnes to neurobili.
Nejde mi o to menit niekoho nazor. Reklamu na chip vsak citaju aj mnohi novacikovia a pravom sa tu mozu pytat, ci je ta reklama pravdiva. Podotykam, ze s chipom nemam ziadne osobne skusenosti, iba prirodzenu ostrazitost pred lakavymi slubmi.

Napsal: pát čer 01, 2007 13:37
od Kessler
Hodně záleží co od toho člověk očekává...pokud se někdo domnívá, že po čipu to bude trhat asfalt, tak bude zklamán...co se týče výkonu, tak u atmosférického benzínového motoru je reálný nárůst jeden, možná dva kilowatty...celej fór spočívá v tom, že motor má ve skutečnosti větší výkon než udává výrobce (např. sériová Felda 1.3/50 kW mívá běžně okolo 56 kW)...takže v tomto ohledu je to tak trochu habaďůra...

...na druhou stranu když si prohlédnete graf z válcové zkušebny výkonu auta po čipu, uvidíte zlepšený průběh točivého momentu, což má za následek živější motor a nižší spotřebu (při původním stylu jízdy)...též je čipem zkrácena reakční doba na plyn, což přispívá k pocitu větší živosti motoru a líp se s tím jezdí...

...takže když se to tak vezme, tak čip od solidní firmy má svůj přínos...jen se stále vtírá otázka...stojí to za ty peníze???

...každopádně pokud chce někdo fundovanou odpověď, nezbývá než nechat změřit výkon před a po úpravě...a bude to mít černý na bílým...

Napsal: pát čer 01, 2007 14:29
od Jura
Jasně. Válce řeknou přesně, jaký má chip efekt. Event. plošší křivka toč. momentu pravděpodobně přinese i mírné snížení spotřeby, pokud se člověk naučí využívat ten rozsah otáček, kde se práce motoru zefektivnila (myslím tím samozřejmě nižší spektrum otáček, řekněme zvýšení či strmější nárůst toč. momentu mezi 2-3 tisíci ot. Možná by to ale měla změřit ta firma, která to nabízí. Prodávat totiž pocit za 10 tisíc je poněkud pošetilé. Ale oni zřejmě dobře vědí, proč alespoň jeden atmosférický 16V čtyřválec nenechají na těch válcích proběhnout. Dobře to vědí v ACH v Ostravě (krásně provedená pozice mrtvého brouka) a ještě lépe to vědí v ABCtuningu a jim podobných "profi" týmech.
Shrnuto: já bych za sliby rozhodně ty prachy nedal.