Stránka 1 z 2

Kolko km vydrzi motor na ESPERE

Napsal: úte kvě 15, 2007 08:33
od Tlucko
Neviete niekto kolko km vydrzi motor na ESPERE, ak jazdim na plyn, pravidelne menim olej a sviecky kazdych 10 000 km, a staram sa o neho?

Napsal: úte kvě 15, 2007 10:25
od kasma
No to je tazka otazka a asi ti na nu nikto neodpovie presne. Vzdy zalezi ako sa o motor staras, tak ako pises, ako ho ho zatazujes, ake pripravky pouzivas a je tu kopu inych faktorov...
Ale poznam chlapika, ktory na espere robil taxi a mal najazdenych 380 000 km a o auto sa staral.

Napsal: úte kvě 15, 2007 19:54
od Slavek
ja ted mam 248900 zatim to jezdi :D

Napsal: úte kvě 15, 2007 23:06
od bobal
na esperech jsou jedny z nejlepsich motoru firma ktera dodavala motory do dejv (general motors ) byla jedna z nejlepsich.GM vyrabela nejlepsi motory pro spoustu znacek byvala to velmoc ve svete motoru a troufnu si rict ze by mely vydrzet tak 700000 a vic

Napsal: stř kvě 16, 2007 07:43
od Tlucko
No vidite, ja mam teraz 176000km a zatial OK. Ale potesili ste ma, ak uz ma niekto nabehanych 248000km tak tolko musi vydrzat aj mne. Tie km maz s generalkou alebo bez?

Napsal: stř kvě 16, 2007 08:48
od Kiko
Ja mam na svojom 210000km. Je bezvadné.

Napsal: stř kvě 16, 2007 09:38
od Rumcajz
haj...

.. no ja mam na jednom 178tis na dalšom niečo cez 200tis a ďalej 81tis a 90tis...
.. sú to 2.0l 8ventili, o ktorých sa vraví, že sú nezničitelné...

.. sused má 1.5-ku na ktorej má okolo 750tis a jede dál....
.. menil na ňom len nejaké sprostosti ako na každom..

adios

Napsal: stř kvě 16, 2007 09:54
od Tlucko
750 000 km na ESPERE. Si robis srandu, ze?

Napsal: stř kvě 16, 2007 10:23
od Rumcajz
keby som to nevidel na vlastne oči....

.. menil asi štyri krát vodičovú sedačku...

.. už som videl aj stary mercedes ktorý mal cez 900tis, asi nejaka 190-ka

Napsal: stř kvě 16, 2007 11:09
od -peha-
Máme tu Nexiu ktiorá má pomalu 600 000 km a okrem klasických výmen a minulý rok aj drobné opravy na karosérii šlape ako hodinky jo a je to TAXI ale zasa má len jedného majitela a k jeho spokojnosti sa mu už investície do Nesi vrátili asi 100x :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

nexia

Napsal: stř kvě 16, 2007 12:23
od Serpico
....joj Peha ( a tyto asi víš, nebo najdeš ) už tady servru byla nexia z nějakých ostrovů s 900tisíci km na tachometru....

Mějte se fajn

Napsal: čtv kvě 17, 2007 21:15
od Slavek
ja nevim jestli tam byla generalka takle to bylo dovezeny z nemecka ja sem tomu jen 10 tisic pridal :lol:

Napsal: čtv kvě 17, 2007 22:27
od JRD McLAREN
no uz som to tu spomiinal..aspon 10x..
ked som generalkoval motor.. a meral opotrebenie na kluke..

tak medza opotrebenia je 0.08mm
no ja som "najhorsie" lozisko nameral asi 0,027mm
a to mal motor " iba " 134tis.km....(ci kolko som to pisal)

..suseda z "druhym" motorom z vrakaca ..maaa natocene cez 180tis..
a nexia na vrakaaci mala cez 120..

takze ja to vidim tak, ze motor 300tis, bez generalky vydrziii..

a pre porovnanie, sused ma Feldu Combi 1.6MPI.. teda VW motor..
nabehanych cez 374tis. ..a motor uz trosku papkaa olej..
..a za studena kapku dymiii...ale po 320tis. to nic nepotreovalo..

no a "perlicka" nazaver..
trojvalcové turbodiesely 1.4 s výkonmi 51 kW, 59 kW koncernu VW,
maju "vyrobcom" predpokladanu zivotnost cca 150tis.km..
..a pri cene "NOVEJ FABIE" ..si clovek povie .. NONEKUPTO...
:mrgreen:

Napsal: čtv kvě 17, 2007 22:54
od Krtek
JRD McLAREN píše: trojvalcové turbodiesely 1.4 s výkonmi 51 kW, 59 kW koncernu VW,
maju "vyrobcom" predpokladanu zivotnost cca 150tis.km..
..a pri cene "NOVEJ FABIE" ..si clovek povie .. NONEKUPTO...
:mrgreen:
To je trošku blbě řečeno nebo spíš bejvá chápáno. Výrobce (občas) zveřejní nějaký minimální projektový hodnoty motoru. Nedavno za to byl jebanej Fiat, že zvěřejnil že JTDčka v Puntu jsou dělaný taky na asi 150 tis km... Rozdíl je ten, že třeba dřív to nebejvalo na 180 ale na 80 tis km.
Mysli že generálky se dělaly naposled v dobách šáres 120 po každejch 100 tis km. Tenkrát se to možná ještě vyplatilo. Ale dneska... max po převanym rozvoďáku.

Napsal: čtv kvě 17, 2007 23:11
od JRD McLAREN
..no chapaane nechapaaane...
..
ono motory 1.2HTP (8;16V), 1.4FSI 1.4TDI.. (nepletme si benziny 1.4MPI a 1.4FSI)
su u VW radene medzi LOW-ENDy..
a teda cenovo najlacnejsie..
..
a taktiez sa montuju do "najnizzsej triedy vozov"
(Fabia, Polo, Fox)..
a statistika ukazuje, ze na tychto vozoch je za cca 8r provozu
nabehanych max. okolo 130tkm.
a "vikendove vodicky" maju len necelych 40tkm za 8r prevadzky.
(statistika, ktoru som si na vlastne oci pozrel v robote)
..
a aj ked teraz zoberem v uvahu " 3 roky servis gratis " ..
tak "vecsie firmy" co maju fobie 1.2HTP maju za 5-6 rokov natocenie nieco k 120tis.
a to na tom aute clovek vidi "ze to nema pana" ..klasicka firemna jazdenka..
takze u VW si to dobre spocitali..a vedia ze motor "zaruku" prezije..
a aj to ze im nanho bude stacit zivotnost 150tiskm.
..jednoduho "lacnejsi material" = "nizka cena" = "nizka zivotnost"..