Stránka 1 z 2
reklamacia DVD-RW mechaniky - troska cudna
Napsal: čtv kvě 10, 2007 07:21
od eMKa Slovensko
zdar chlopi,
vcera som zaniesol do obchodu kde som kupil moju DVD-RW LG 4167 pretoze ma problemy zo zapisom na DVD-RAM media a strasne zatazuje PC pri zapise a hlavne pri kontrole zapisanych dat.
V obchode mi povedali ze sa na to pozru ale ak by bola mechanika zla tak takato sa uz nevyraba takze dostanem inu novu ale musim si doplatiti 300SK, coz je troska cudne podla mna. doteraz som sa s tym nikde nestretol preto sa chcem spytat ako by ste reagovali.
ja som nachystany si zavolat majitela a spytat sa ho podla akeho zakona si urcil sumu kedze ide v dnesnej dobe o 1/4 ceny napalovacky.
Skoda je ze doteraz som nemal s nimi ziadny problem a az teraz - je rpavda ze som u nich nic nereklamoval zatial.
Napsal: čtv kvě 10, 2007 07:41
od -peha-
Podobná skúsenosť aj u mna lebo v PCčku mi tiež zahaprovala DVD napalovačka a to mala rok no a tam kde mi ju dávali tak povedali tiež že sa taká už nerobí tak zostáva len výmena za 1100 sk no tak čo iné človeku zostane len sa modliť že táto vydrží trocha viac
Napsal: čtv kvě 10, 2007 07:52
od Ivoš
No kdyby se to stalo u nás, tak bych jim řekl, že je to blbost a požádal bych je,aby si přečetli § 619 - § 627 Občanského zákoníku a s nějakým doplatkem ať jdou někam. Je to nesmysl. Oni mají povinost (pokud je to vada neopravitelná) vyměnit zboží za nové a pokud se už ten model nevyrábí, tak ho vymění za model aktuální. Takhle jsem reklamoval rok starého MP3 discmana a vzhledem k tomu, že se ten model už nedělal, tak jsem dostal nový model (o dost lepší
) a samosebou bez doplatku.
Napsal: čtv kvě 10, 2007 08:11
od eMKa Slovensko
IWOS:
takto si myslim aj ja ze by to malo byt, ale uvidim ako sa zachovaju.
Napsal: čtv kvě 10, 2007 13:42
od Slam
Ivoš píše:No kdyby se to stalo u nás, tak bych jim řekl, že je to blbost a požádal bych je,aby si přečetli § 619 - § 627 Občanského zákoníku a s nějakým doplatkem ať jdou někam. Je to nesmysl. Oni mají povinost (pokud je to vada neopravitelná) vyměnit zboží za nové a pokud se už ten model nevyrábí, tak ho vymění za model aktuální.
Ses si opravdu jisty? Podle me neni nikde receno, ze to musi byt meneno za nove (vzdyt ty take zpravidla nereklamujes novou vec) - osobne jsem dostal z reklamace takto napr. repasovany HDD, zakladni desku ci castecne LCD (pri 1. preklamaci mi ho vymenili za novy, pri dalsi, co nasledovala v zapeti, nejdrive delali kuze a pak mi vymenili jen obrazovku). Z toho plyne, ze Ti reklamovanou vec mohou take opravit (kdyz to stihnou do mesice) a nejen vymenit, ale rozhodne zadne doplaceni, pokud je to v zaruce...
Napsal: čtv kvě 10, 2007 13:55
od Blue Lanos
Ivoš píše:No kdyby se to stalo u nás, tak bych jim řekl, že je to blbost a požádal bych je,aby si přečetli § 619 - § 627 Občanského zákoníku a s nějakým doplatkem ať jdou někam. Je to nesmysl. Oni mají povinost (pokud je to vada neopravitelná) vyměnit zboží za nové a pokud se už ten model nevyrábí, tak ho vymění za model aktuální. Takhle jsem reklamoval rok starého MP3 discmana a vzhledem k tomu, že se ten model už nedělal, tak jsem dostal nový model (o dost lepší
) a samosebou bez doplatku.
Toto iste som emkasovi povedal. Predsa existuje zakon o ochrane spotrebitela alebo prinajhorsom aj
www.soi.sk
V podstate on nechce novu mechaniku chce ju len funkcnu!! Ak to predajca nie je schopny zabezpecit bud opravit do 30dni alebo vymenit za novy typ ak sa nevyraba prislucha mu bud vyssi model v sucastnosti alebo vratenie penazi!
Napsal: čtv kvě 10, 2007 14:05
od LIFELIKE
V práci nám teraz na jednom PC odpálilo základnú dosku. Bola ešte v záruke (aj ked mala takmer 2 roky). Doplatili sme 1000 Sk za inú, lebo sme nechceli čakať , kým sa NIEKTO k tejto vyjadrí, ale potrebovali sme ten PC mať ihneď hotový. Čas sú peniaze a v biznise to platí na 100%.
Napsal: čtv kvě 10, 2007 17:08
od Janoo
Tomu sa ani nečudujte ja som mal tiež tú LG napalovačku a pokazila sa mi a aj druhým
Napsal: čtv kvě 10, 2007 18:20
od Ivoš
Slame, asi jsem to nevyjádřil dost jasně....výměna za nové zboží přichází pouze v době, kdy je vada neopravitelná a díky ní přístroj neplní funkci, ke které je určen....pokud se dá chyba opravit, není problém...případně ti ještě mohou vrátit peníze - CELOU ČÁSTKU, kterou jsi za zboží zaplatil.
A pokud se taková věc stane do 6ti měsíců od nákupu, věc je braná jako nová a po posouzení reklamačního oddělení (servisáka apod.), které uzná, že je "někde chyba", tak máš právo požadovat buď vrácení peněz, nebo výměnu za novou věc a to bez prodlení.
S reklamacemi mám bohužel dost zkušeností a velmi mi v postupu "jak na to" pomohla Česká obchodní inspekce (ČOI).
Napsal: čtv kvě 10, 2007 19:43
od whisky22
Ja by som nic nedoplacal. Nech Ti vratia peniaze. Predpokladam ze pred rokom, ked si ju kupoval tak bola drahsia ako su terajsie modely. Ale asi sa nevyhnes terminu do 30 dni.
Napsal: čtv kvě 10, 2007 20:09
od fouss
Ono taky záleží natom, KDE člověk nakupuje.
Po půl roce mi začala blbnout vypalka LG GSA H20L, reklamoval jsem,
za 5 dní mi telefonicky a emailem oznámili, že si mám přijít vyzvednout
novou. Původní již nebyla skladem, dostal jsem novější typLG GSA H22L.
Vše bez problémů a rychle. Nechchci dělat někomu reklamu, ale tak si představuju řešení reklamace. Jedná se o firmu MIRONET. Nakupuju tam tak poslední 3 roky a vždy k mé spokojenosti.
Napsal: čtv kvě 10, 2007 20:21
od dedo.miki
Ja som reklamoval prehrávač MP3 a pozatial ho neopravili a majitel obchodu to chcel vyriešiť novým prehrávačom a ja s tým nesúhlasím ved moje data čo tam boli sú kde?A tak počkám tých 31 dní a chcem peniaze späť.A aj tak som škodný za tie data .Skúste napéliť 1G pesničiek kolko času to zaberie a ten už nevrátia a nezaplatia.
Napsal: čtv kvě 10, 2007 20:46
od mrk
ja som kupil videorekorder PANASONIC (Made in Slovakia), po troch dnoch sa uplne pokazil obraz, tak som im ho zaniesol. dali mi taky isty videorekorder (Made in Slovakia), po 4 dnoch ta ista chyba. tak som im ho zaniesol. treti mi ale uz nedali. po 30 dnoch (resp. presne na 30-ty den) som isiel znova do obchodu a dali mi treti videorekorder. ten funguje uz par rokov bezchybne dodnes. a viete preco ? povedali mi to este v obchode. ten treti videorekorder Panasonic (Made in Slovakia) mal totiz tiez tu istu chybu ale dali mi ho uz opraveny/opravovany. som radsej ako keby mi dali zase novy
Napsal: čtv kvě 10, 2007 21:44
od JRD McLAREN
..jako tie machaniky su robene taq aby vydrzali tu zaruku..
..*ale sak co nieje"...
..ja mam "starucku LGnu" a este starsiu YAMAHA CRW4620 ..z r.v.1997 ..a idu obe...
..ono nexe sa mi verit, ze by firma u ktorj reklamuje mechaniku, nemohla dat novu..
co ja maam skusenosti (jako reklamacny technik), tak pri modeloch starsich viac nez rok,
uz chodili priamo od dodavatela /vyrobcu/ nove kusy na vymenu..
Napsal: pát kvě 11, 2007 00:13
od Ivoš
dedo.miki píše:Ja som reklamoval prehrávač MP3 a pozatial ho neopravili a majitel obchodu to chcel vyriešiť novým prehrávačom a ja s tým nesúhlasím ved moje data čo tam boli sú kde?A tak počkám tých 31 dní a chcem peniaze späť.A aj tak som škodný za tie data .Skúste napéliť 1G pesničiek kolko času to zaberie a ten už nevrátia a nezaplatia.
Já měl přesně ten stejnej problém...koupil jsem MP3 přehrávač 1GB od Sencoru....fungoval dobře prvních 5 dní, pak se začal resetovat při zapnutí....nechal jsem si vrátit peníze a koupil přehrávač jinde (TEAC). Fungoval dobře první 3 dny a pak přestalo jít STEREO a zvuk byl jen MONO...šel jsem do prodejny...okamžitě mi nabídli nový přístroj (stejný model a značka) a ten funguje už 2 měsíce bez problému....
1GB hudby není problém nahrát znovu do přístroje...já to dělám tak, že to co si poskládám do přehrávače, nechám ve zvláštním adresáři v počítači jako Záloha MP3 a když se něco podělá, tak to jen znova natáhnu