Stránka 1 z 2

Iddle Air Control

Napsal: stř dub 18, 2007 10:31
od Rado77
Caute,

chcel by som sa spytat, ci IAC valve je vlastne krokovy motor + ci sa zvykne casom zanasat (Matiz 99).

Ide o to, ze mam trochu roztraseny motor po zahriati (sviecky, VN kable, rozdelovac - vsetko OK). Ako som sa dozvedel, ze ked sa motor zahreje, beru sa data len z lambdy, a ECM potom riadi krokovy motor (co zrejme ani nieje "motor", ale skor magneticky vysuvaci ventil na pruzine). No a teraz som si nie isty, ci ten krokovy motor je vlastne IAC (IAC sa da odmontovat imbusakom - na 2 srobiky to je zpredu).

Dalsia vec - kde potom najdem lambda sondu ?

Dakujem

Napsal: stř dub 18, 2007 10:55
od Tomáš
Rado , krokový motorek už jsem čistil , je dobré ho čas od času otřít ( to kuželové sedlo ) a prostříknout WD tu dráhu , která se zasouvá . Jde o motorek se šnekovým pohonem , nikoliv magnet , alespoň to tak vypadá .

Lambdu najdeš na výfukovém potrubí , musíš ale sundat ten žárový kryt a je hned za tím, co se spojí tři svody v jeden díl , takže hned u motoru , na prvním dílu výfuku .

Napsal: stř dub 18, 2007 11:00
od Rado77
Diki Tomas,

takze IAC je vlastne krokovy motor, ako som predpokladal... A ako na tu lambdu ? Da sa jednoducho odmontovat, alebo sa mam pripravit na drinu ?

Dakujem

Napsal: stř dub 18, 2007 12:09
od zabijec
Rado77 píše:Diki Tomas,

takze IAC je vlastne krokovy motor, ako som predpokladal... A ako na tu lambdu ? Da sa jednoducho odmontovat, alebo sa mam pripravit na drinu ?

Dakujem
pokud vím tak z lambdy odpojíš konektor a vyšroubuješ ji. Jen nevím k čemu to bude.

Napsal: stř dub 18, 2007 12:57
od Rado77
Ja neviem...len som myslel ci ju je mozne nejako vycistit, pripadne konektory ocistit, ci sa nieco nezmeni k lepsiemu...

Napsal: stř dub 18, 2007 13:04
od zabijec
Rado77 píše:Ja neviem...len som myslel ci ju je mozne nejako vycistit, pripadne konektory ocistit, ci sa nieco nezmeni k lepsiemu...
konektor vyčistit můžeš, ale na lambdě asi nic nevykoumáš. No podívej se a dej vědět co jsi našel :-)

Napsal: stř dub 18, 2007 13:13
od Rado77
Jasna vec, omrknem IAC aj lambdu, a ak nieco najdem / vycistim / nieco sa zlepsi, dam sem vediet.

Diki chalosi za infos

Napsal: stř dub 18, 2007 14:02
od Rado
Z lambdou pravdepodobne nic nenarobis....par krat som ju mal dole a cistit to je zbytocne :). a konektor k lambde je celkom kvalitne zakrytkovany plus kontakty su natrete nejakou bielou vodivou pastou.
Pokial ide o volnobeh tak skus pozret aj PVC ventil a k nemu prislusne hadicky.

Napsal: stř dub 18, 2007 14:15
od Rado77
PVC? Co to presne je? Poznam CKP, CMP, EEGR, ECT, TP, MAP, IAC....senzory, ale PVC...najblizsie je tomu skratka PCV (positive crankcase ventilation). Nieje to nahodou ten senzor hned pod IAC ?

Napsal: stř dub 18, 2007 14:42
od Robert
PVC neboli Poly Vinyl Chlorid...lidově řečeno linoleum :lol:

Napsal: stř dub 18, 2007 18:55
od Rado
:lol: :lol: ..samozrejme ze PCV...shit happen(alebo chybycka sa hloudila)
nie to nie je on..pod IAC je snimac klapky(potenciometer)...PCV sa nachadza na hadicke ktora je hned za klapkou od spodu na sacom domceku :D ...sorry za ten preklep...ale urcite by sa naslo aj nieco na aute co je z PVC :lol:

Napsal: čtv dub 19, 2007 08:24
od Rado77
Vcera som na to kukal.....videl som aj ten snimac klapky :) IAC som vycistil, bol vcelku slusne zasvineny. PCV este pozriem ;)

Napsal: pon dub 23, 2007 12:56
od Rado77
Tak som to pozrel vsetko - lambdu, PCV, IAC + vycistenie sviecok... a vyzera to tak, ze to tym otackam volnobehu pri zahriatom motore pomohlo.

Diki vsetkym zucastnenym za rady ;)

Napsal: pon dub 23, 2007 20:43
od palikx
no tak to jsi asi prvni a bud rad ze to pomohlo.kdyby se to nahodou opet zmenilo tak bych vedel o jednom hlavnim problemu ktery zpusobuje klepani motoru resp jeho vibraci.modulator egr ventilu

Napsal: úte dub 24, 2007 08:58
od Rado77
Cau Palikx, vies pls presnejsie napisat ohladom toho modulatora? Co robi, kde je umiestneny...

Diki