Stránka 1 z 1
Doplnění k předchozímu příspěvku
Napsal: stř dub 11, 2007 20:15
od Kateřina Mádrová
Uvádím trochu podrobností k mému poslednímu příspěvku:
V servise mi nejdřív řekli, že vůbec neví, co se mohlo stát, protože podle servisní knížky ví, že k nim chodím. Olej nikde nevytekl - ani v garáži ani před barákem, to by bylo na zámkové dlažbě pořádně vidět, nic nesvítilo a ten olej se vlastně "ztratil "po ujetí cca 10000 km od garančky - samozřejmě olej měnili - aspoň si myslím. Potom mi sdělili - asi po týdnu, že to vypadá, že je motor přidřený a že musí vyměnil šálky - jestli jsem to dobře pochopila - nejsem odborník a navíc ženská, která tomu zas tak nerozumí. Za další týden zjistili, že výměna šálků nestačí a musí vyměnit
klikovou hřídel. Tak zase čekám další týden a nic se neděje, zas čekají na nějaké součástky z Maďarska.
Už jsem z toho špatná, zatím jsem byla spokojená, akorát už 2x svítil CHECK a to v servise vyřešili.
Moc prosím o radu, co s tím. Předběžnou cenu mi stanovili na 20 tis. Kč a to se mi zdá na 3,5 roku staré auto dost. Děkuji všem, kdo mi odpoví. Katka
Napsal: stř dub 11, 2007 21:36
od Docent
Mno, pokud budou měnit šály (ne šálky
), tj. ojniční ložiska, a k tomu kliku, tak to je dost drahý špás, a je úplně jedno, jestli je auto staré měsíc, 3,5 roku nebo 6 let...
Každopádně není u takhle "starého" auta možné, aby po výměně oleje došlo po 10 000 km k jeho úbytku natolik, aby se motor zadřel a při tom nebyl ten únik nikde vidět.
Spíš bych to viděl na to, že olej nevyměnili vůbec... Každopádně bez soudního znalce budeš mít nejsúíš smůlu.
Re: Doplnění k předchozímu příspěvku
Napsal: čtv dub 12, 2007 11:31
od jakub
Kateřina Mádrová píše:Uvádím trochu podrobností k mému poslednímu příspěvku:
V servise mi nejdřív řekli, že vůbec neví, co se mohlo stát, protože podle servisní knížky ví, že k nim chodím. Olej nikde nevytekl - ani v garáži ani před barákem, to by bylo na zámkové dlažbě pořádně vidět, nic nesvítilo a ten olej se vlastně "ztratil "po ujetí cca 10000 km od garančky - samozřejmě olej měnili - aspoň si myslím. Potom mi sdělili - asi po týdnu, že to vypadá, že je motor přidřený a že musí vyměnil šálky - jestli jsem to dobře pochopila - nejsem odborník a navíc ženská, která tomu zas tak nerozumí. Za další týden zjistili, že výměna šálků nestačí a musí vyměnit
klikovou hřídel. Tak zase čekám další týden a nic se neděje, zas čekají na nějaké součástky z Maďarska.
Už jsem z toho špatná, zatím jsem byla spokojená, akorát už 2x svítil CHECK a to v servise vyřešili.
Moc prosím o radu, co s tím. Předběžnou cenu mi stanovili na 20 tis. Kč a to se mi zdá na 3,5 roku staré auto dost. Děkuji všem, kdo mi odpoví. Katka
hele olej se jen tak neztrati - rozhodne ne behem deseti tisic - jako v principu to snad muze tect budto nekudy ven (coz by bylo videt jednak pod autem a jednak by to bylo nekde mastny),
nebo by to teklo do motoru a spalovalo se s benzinem - coz by bylo citit i videt a hlavne by podle toho vypadaly svicky, ventily, vyfuk, etc ...
nevim, jak si s tim jezdila, u nekterych aut se olej zacne ztracet, kdyz se vic toci
pridreny to je evidentne na klice, coz je pruser a levny to nebude. Takze ted bud sama vis, ze a) jezdis hodne svizne, b) obcas nepreradis, kdyz mas(auticko rve) c) fakt se na to vysrali v servisu ...
jako idealni by bylo mit s sebou do servisu nekoho, kdo tomu rozumi, at to vysvetli jemu, prusvih je, ze motor je rozebrany, soucastky buhvi kde a jestli to byla leva servisu, tak netusim, jak az je sance se s nimi dohadovat
jako za sebe - laik - rikam, ze u tri roky staryho auta nemuze najednou behem 10tkm odejit vsechen olej "jen tak" ...
Zkušenost
Napsal: čtv dub 12, 2007 13:58
od palffy
No já jezdil jezdil jezdil a najednou bum kontrolka olej hihi jak je poslední dobou v reklamě na jeden bazar svítila ta pěkná červená konvice
Tak jsem s tím zajel do servisu naštěstí takovou opravu dělá známej. Zjistil jsem že jsem dost na suchu vyměnil filtr a olej. Když jsem se mrknul na výfuk na koncovku, dával jsem jinou byla po týdnu černá jak uhel. Vysvětlení jsem dostal od kámoše asi toto. Ve směsi je olej je to možné tím jak to honíš a stylem jízdy. Musíš taky řadit 5. Hm hihi občas si to ženu 100 na 4. Motor moc ani neřve
Poslední dobou s ním jezdím fakt drsně. Jo jo, ale drží se ten můj kluk červený
Re: Zkušenost
Napsal: čtv dub 12, 2007 17:50
od jakub
palffy píše:No já jezdil jezdil jezdil a najednou bum kontrolka olej hihi jak je poslední dobou v reklamě na jeden bazar svítila ta pěkná červená konvice
Tak jsem s tím zajel do servisu naštěstí takovou opravu dělá známej. Zjistil jsem že jsem dost na suchu vyměnil filtr a olej. Když jsem se mrknul na výfuk na koncovku, dával jsem jinou byla po týdnu černá jak uhel. Vysvětlení jsem dostal od kámoše asi toto. Ve směsi je olej je to možné tím jak to honíš a stylem jízdy. Musíš taky řadit 5. Hm hihi občas si to ženu 100 na 4. Motor moc ani neřve
Poslední dobou s ním jezdím fakt drsně. Jo jo, ale drží se ten můj kluk červený
to je imho dany tim, ze se tam pri vyssi spotrebe zacne neco viz rozpinat a motor se zacne olejem prizivovat - ale to by takhle dotycny musel jezdit vlastne furt (btw 100 na 4 neni extra tragedie, kdyz je to kopec nahoru) pokud takhle jede nekdo rovinku, tak uz je to trosku ignorance ...
ale jak rikam, to by se takhle muselo jezdit furt a hlavne tam je od toho ta konev, ne?
edit: btw: ja to tedka kontroloval a 5tkm po garancce tam mam furt jeste k horni rysce ..., pravda, ze matize ted vlastne vubec nehonime ...
Napsal: čtv dub 12, 2007 18:34
od Slavek
jestli matiz zral olej tak na to museli pri posledni garanci prijit ze jim vyteklo z motoru min oleju nez je treba, a za druhy 3 litry na 10 tisic to uz je sakra zrout kdyz beru v potaz ze je to 3 roky stary. No uz sem nekolikrat slisel o tom ze lidi jezdi bez oleje, ale kdyby ho tam nenalili tak se rozsviti kontrolka. Spis ze ho tam nalili malo a tim jak si neco spapal tak vyslo to ze tam zadny olej nezustal
Napsal: čtv dub 12, 2007 21:28
od palikx
no cena opravy je tak akorat.jen nevim proc meni klikovku kdyz se dela vybrus.pak to stoji 1200 za prebrouseni a asi 1000 za saly (lagry,kluzna loziska)plus mraky prace asi na 2-3 dny a tak se to da tak za 12 dat do kupy.ale s novou klikovkou je to o neco vic.
bohuzel kontrolovat olej musi kazdy ridic a jestlui tam bylo malo oleje je to problem ridice ne servisu.
Napsal: čtv dub 12, 2007 21:46
od JRD McLAREN
..hhmmm..
no a co ZARUKA ..??
..
ci chevrolet take nepozna..??
lebo toto je evidentne "vada materialu" ...
navise, ked vozidlo chodilo na pravidelne servisne prehliadky..
..
no 20t je vela, lebo na kluke by stacil vybrus ..
a uz aj pri cene opravy motoru za 12t..
by som pouvazoval o "inom" (druhom) motore...
..
sused jeden z Tica obchadza f garaazi.. a za 8000SKK (ci 5000 ..
) by ho pustil..
..a je to na 99.9% to iste co na Matize 0.8 ..
Napsal: čtv dub 12, 2007 22:55
od Docent
JRD McLAREN píše:
no a co ZARUKA ..??
..
ci chevrolet take nepozna..??
V tom příspěvku se píše, že auto je staré 3,5 roku, neznám moc automobilek, které by dávaly záruku delší než 3 roky, a Chevrolet k nim rozhodně nepatří...
A i kdyby k nim patřil, pak se záruka na 200% nebude vztahovat na motor vylágrovanej z důvodu nedostatku oleje...
Napsal: pát dub 13, 2007 07:33
od jakub
palikx píše:no cena opravy je tak akorat.jen nevim proc meni klikovku kdyz se dela vybrus.pak to stoji 1200 za prebrouseni a asi 1000 za saly (lagry,kluzna loziska)plus mraky prace asi na 2-3 dny a tak se to da tak za 12 dat do kupy.ale s novou klikovkou je to o neco vic.
bohuzel kontrolovat olej musi kazdy ridic a jestlui tam bylo malo oleje je to problem ridice ne servisu.
hele to souhlas, ale nejak mi neni jasny, ze servis jenom tak kyvne, ze to nebyla nici chyba a flakne ji 20tacu opravu za motor, ktery se pridrel - u auta, co ma 3,5roku - z myho pohledu to je jako kdyby rekli "to je normalni" s cimz ja bych docela polemizoval
budto ji maj rict - jooo paninko, vy to drtite, a motor vam sezral olej, nebo proste ji jakkoli oduvodnit, jak se to stalo - ale jak rikam - rict zakaznikovi - "to neni vase chyba, nase taky ne, faktura 20" mi prijde divny ...
btw: pro vsechny: olej jsem checknul, i vodu