no...
dobra debata...
uz som skinovi pisal..
ze ak ma ABS, MUSIA byt vsetky pneu rovnake..
taktiez je treba sirku pneu potrebne "zkonsolitovat" zo sirkov diskov..
..
kedze mi odpisal ze ma sirku rafiku 6J..tak tam by som najidealnejsi videl rozmer 195
..aj ked povodnu 185ku tam nazuju tiez, a 205ka sa tiez znese..
..ja osobne maam mat povodne 185/60/R14..comu by "zodpovedalo" 195/55/R14..
ale skuste taku pneu zohnat...takze isli 195/60/R14 co je o cca 1cm vyssi profil..
(co troska zkomfortnilo "nevyhodu" sirsej pneu na "drobnych nerovnostiach")
cim sirsia pneu, tym lepsia prilnavost, odolnost voci tlaku pri odstredivej sile..
skrati sa bzdna draha, lepsia manipulovatelnost vo velkych rychlostiach..
(ale tocit na parkovisku 225ky bez serva na mieste by som nexel)
..NEVYHODY - viac citit nerovnosti, to preto ze "skenujeme" sirsiu polchu, vecsia hlucnost..
(aj ked pri porovnani Barum185/60 a Bridgestone 195/60..Barumy vitazia -huuuciaaaaa..)
.."vyssia spotreba" ..to preto ze pneu je vacsia, viac vazi, a je vacsi valivy odpor..
..vecia pneu je draksia, no a ten spominany Kesslerov "aquaplaning" ..hmm..
..mash pravdu, ze na tych sirsich by si ho chhytnul lahsie,.. ale vyrobcovia to "vypoitali taq"..
..ze tam je povedzme o jednu drazku viac, prip. drazky su na 195kach sirsie oproti drazkam na 185kach..(taqze tohto by som sa nebal)
..uzsie pneu ...hmm ..
Armstrong ma tusim galusky...
takze, uzsia, ma mensi valivy odpor, tym padom "to bude asi aj menej zrat"
budu aj menej hluku vydaavat, pokial to nebudu taqe prestarnute OR36ky co mam na skodovici..
po rovinke by boli uuplne super, na spotrebu, az do momentu kym by sme nexeli vo velkej
rychlostizatocit..to by sa to ryychlo smyklo..