Stránka 1 z 2

3. ruplá žárovka za 5 měsíců

Napsal: sob dub 07, 2007 12:16
od schomi
Asi před půl rukem mi praskla levá přední žárovka, výměna na pakárnu, řikám si teda dobře žárovky tam jsou 2 roky svítí se furt, furt se vypínaj zapínaj. No za asi měsíc a půl praskne zase pravá žárovka. Řikám, dobrá tedy životnost žárovek byla spočtena, i když mi bylo divný že zrovna žárovky OSRAM odejdou taak brzo. Řekl sem si tedy, že když už tak už a koupil sem si pořádný žárovky 100/90W s xenonovým plynem, sice pro provoz na pozemních komunikaních neschválené, ale požitek z ježdění v noci opravdu gurmánský. Jenže po dalších dvouj měsícíh mi praskla opět levá žárovka tzn zase ta strana co praskla po prví. teda žárovky za 390,- v pr.. a já sem opravdu nasr... tet už jenom čekám jestli praskne ta pravá. Každopádně se zeptám v servisu jestli by to nemohli proměřit nebo tak něco jestli to je v pořádku. Vám se to zdá být jako čistá náhoda nebo by ste znali nějakou příčinu??

Napsal: sob dub 07, 2007 12:47
od Kessler
Řekl bych, že těma 100/90 W žárovkama si koleduješ o problémy...ty žárovky strašně hřejou, na což není stavěný ten reflektor a berou velkej proud, na což zase není stavěná kabeláž a tak...jinak je možné, že regulátor na alternátoru nereguluje tak jak má a máš moc velké napětí...to pak odnesou žárovky jako první...

Napsal: sob dub 07, 2007 13:16
od Krtek
Jestli jsou to H7ky tak máš mooooc velkou výdrž

Napsal: sob dub 07, 2007 17:34
od dedo.miki
Tak páni.H7 nemože byť 100/90W .H7 má len jedno vlákno.Takže ak 100/90W tak H4 .Regulátor v alternátore reguluje vždy rovnako pokial sa nepokazí a trpia len diody a stator v alternátore nakolko musia ísť naplno.(privelký odber)Po vložení žiaroviek je pretažená káblovačka (hrejú sa káble)a po dlhšom svietení môže dôjsť aj spáleniu kábla, až vyhoreniu vozidla.(už som také prípady riešil a škoda bola niekolko tisíc ).V reflektore tiež vzniká väčšie teplo od žiarovky a dochádza následne k roztápaniu plastov.Väčšou teplotou aj žiarovky vydržia menej.Pozor žiarovka sa nesmie dotknúť sklenenou častou ničoho mastného ani koži na ruke, nakolko dôjde k zlému odvádzaniu tepla a následnému poškodeniu žiarovky.Takže po zhrnutíasi tolko,že sa neoplatí meniť žiarovky za také čo majú väčší odber.Sú totiž na trhu také, kde odber je síce rovnaký ,ale svietivosť vyššia .Také to majú napísané na obale od žiarovky.Môžu mať až 70% vyššiu svietivosť.ObrázekTak len sa zamyslieť.Obrázek

Napsal: sob dub 07, 2007 19:09
od schomi
jj to samorejme vim co to muze mit vsechno za nasledky atd, a ze ne na tu zarovku nesmi sahat i to ze se prodavaji normalni zarovky s vetsi svittivosti chtel sem se jenom zeptat jestli proste nahodou nekdo nevi v cem by mohl byt problem nebo jestli je to proste jen shoda nahod...

Napsal: sob dub 07, 2007 19:44
od dedo.miki
Ked ti odpaluje vlákna na žiarovkách tak to môže byť vysokým napätím viac ako 14,7V ak tam budeš mať viac tak upaluje vlákna.Dalšia možnosť zlý kontakt niekde na vedení k žiarovke a pri častom kolísaní prúdu poškodí žiarovku.Tetia možnosť zlá séria žiaroviek (vadná od výroby).Ktorá možnosť to je u teba to stade neviem posúdiť.Obrázek

Napsal: ned dub 08, 2007 22:43
od schomi
změřim napětí uvidíme ;)

Napsal: čtv dub 12, 2007 20:27
od palikx
no on kalos ma dobijeni nekde kolem 14,5 s rozsvicenymi svetly a to je podle me uz dost.navic 100 w zarovky s xenonem maji mnohem mensi zivotnost (at si rika kdo chce co chce je to tak)

Napsal: čtv dub 12, 2007 20:47
od dedo.miki
Tak tých 14,5 je dnes už normál na vozoch.Niektoré typy majú také regulátory že napätie je až 14,8 až 14,9V a to je už dosť na hrane.Stačí nazrieť do katalogu ND na regulátory a tam máš voltáž napísanú.Ja som bol tiež zo začiatku prekvapený.Väčšina regulátorov sa vyrába len s presnostov +-0,3V ,ale tie čo majú mať voltáž 14,8 alebo14,9 tak presnosťje +-0,05V ,ale sú aj drahšie.

další to odnesla

Napsal: sob zář 01, 2007 19:55
od schomi
tentorkát sem si toho vůbec nevšim a vše mi nahásili až technici ze servisu v ramci garanci prohlídky. Další žárovka to tontokrát nevydržela vůbec a totálně se rozlítla po celý porabole :lol: :x . A to tam jsou normalni 55/60W nebo jak to je :-D :roll:

Napsal: sob zář 01, 2007 21:39
od dedo.miki
Ked sa rozletela ,tak možno niekto chitil žiarovku rukou za sklo.

Napsal: ned zář 02, 2007 16:02
od schomi
myslíš že by na sobě tu mastnotu ta žárovka snášela necelý 4 měsíce?

svetlo

Napsal: ned bře 02, 2008 20:45
od Landy
Tak po dvoch rokoch praskli prvé dve ľavá a po mesiaci pravá. Tak som zvedavý /po tých Vašich hrejivých perspektívach/ koľko vydržia nové :) :D

kalos

Napsal: pon bře 03, 2008 11:01
od Serpico
...to dedo.miky co takhle modelová situace 30°C ve stínu a fronta aut a všichni svítí - jak se to může uchladit ?, a tak v létě potkávám stále více " jednookých aut " to byl můj důvod pro denní světla a názor že " legislativa " poněkud předběhla současné technické možnosti stávajícího osvětlení - prostě s takovou tepelnou zátěží výrobci nepočítali...Mějte se fajn