Stránka 1 z 2

špatná kostra?

Napsal: pát dub 06, 2007 17:45
od Vlasta
Opět mi začalo blbnout ABS, zůstává svítit kontrolka. Zaregistroval jsem ale jednu věc, když pustím blinkry, lehce pomrkává i ta kontrolka od ABS. Koukal jsem po nějaké kostře, ale nějak se nechytám. Našel jsem jen jedno spojení vedle baterky a tam je to čisté. Prošel jsem všechny pojistky, jestli třeba není něco zoxidované a pořád nic.
Má někdo tip, kde začít hledat, čistit a utahovat?

Napsal: stř dub 11, 2007 22:19
od mnov
To pohasnutí kontrolky při spuštění blinkrů nemusí nic znamenat, protože žárovky blinkrů při zapnutí jsou velkou zátěží.
Zaměřil bych se na čidla ABS. Odpojit v konektorech a proměřit jejich odpor.

Napsal: čtv dub 12, 2007 04:50
od Vlasta
Čidla jsem kontroloval jako první, tam to vypadá dobře. Teď se několikrát stalo, že zůstala svítit i ta druhá kontrolka od brzd. Většinou ale svítí jen ta oranžová.

Napsal: ned dub 15, 2007 20:02
od mnov
A co odvzdušnění brzdového systému?

Napsal: ned dub 15, 2007 20:42
od dedo.miki
potrebné načítať závadu.ObrázekObrázek

Napsal: ned dub 15, 2007 23:43
od Vlasta
Načtení závady je fajn, ale co dál? Když napíše nízké napětí a alterátor je OK, dává 14.4V, co pak?

Napsal: pon dub 16, 2007 16:21
od dedo.miki
Pravdepodobne sú vadné diody v alternátore.Nestačí ,že maš tam 14,4V aj tak to budú diody.Zájdi za autoelektrikárom a nech ti pomerá aj vývod do batérie aj vývod na kontrolku.A potom sa dozvieš viac.Ak ti nenačítali závadu Na ABS systéme tak je to určite altík.

Napsal: pon dub 16, 2007 20:40
od Vlasta
Mě nějak uniká souvislost mezi alternátorem a ABS. Můžeš mi to trochu vysvětlit? Napětí 14.4V je přece nominální napětí nabíjecí soustavy v autě.

Napsal: pon dub 16, 2007 21:32
od dedo.miki
Ak je vadné nabíjanie tak svieti kontrolka brzd

Napsal: čtv kvě 24, 2007 15:39
od Vlasta
Nikoho už nic jiného nenapadá? Zjistil jsem jednu zajímavou věc, když auto nechám stát na sluníčku a je prohřáté, pak to ABS funguje. Ne diagnostiku jsem jel, ale nemají tam modul na brzdy, protože dělají jen emise. No a do kladenského speciálu se mi opravdu nechce.

Napsal: čtv kvě 24, 2007 18:19
od Slavek
ja mam pod kapotou kousek za baterkou rele ABS, treba belbne to rele. Nevim jak je to reseny u tebe :? kdyz je tam taky tak moznost toho zahrati tu je nezustava viset a pritahne se. Fakt nevim ABS sem jeste nikdy nezkoumal

Napsal: čtv kvě 24, 2007 18:23
od Richard
Vlasto, když chceš jít po té kostře, Nubi má několik kostřících bodů a bývají v nich samo i problémy. První problém, jak tu i Palikx psal, je se k nim vůbec dostat. Myslím, že v tom angl. servisním manuálu v sekci elektrika je vyznačeno kde jsou, tak to omrkni tam. No a 14,4 V je normální napětí, ale zkus to změřit i když zapneš světla, topení zadního okna a např. i klimu, abys měl soustavu pořádně zatíženou odběrem a pokud tam bude furt těch 14,2 -14,4 (motor musí být v otáčkách cca 2000- 3000) i při zatížení tak je zdrojová soustava včetně regulace OK.

Napsal: čtv kvě 24, 2007 20:58
od Brainman
dedo.miki píše:Ak je vadné nabíjanie tak svieti kontrolka brzd
Brzdy nejsou ABS

Napsal: čtv kvě 24, 2007 21:03
od dedo.miki
Už som pochopil že svieti tá na ABS.Na ABS treba diagnostiku (načítať závadu).

Napsal: čtv kvě 24, 2007 21:05
od Vlasta
Nabíjení jsem měřil i při maximálním zatížení. Je tam pořád 14.4V +-0.2V, to záleží na tom, jestli je to po nastartování, nebo po cvíli jízdy. Tam bych problém opravdu nehledal. Mám udělaný to automatický rozsvěcení světel a signalizaci k tomu. Občas je slyšet jak si maličko pípne i když světla už jsou dávno rozsvícená, proto hledám spíš tu kostru. Asi souvisí i s tím teplem. Třeba se to někde trochu tím teplem roztáhne a pak to chodí, já nevím. Do toho manuálu jsem koukal, ale nějak to v něm nemůžu najít.
Dovolená na krku a ne a ne to najít.