Stránka 1 z 1

Problém s budíkama

Napsal: stř dub 04, 2007 14:20
od Martin2705
Mám espero asi 14 dnů, a vypozoroval sem následující. Teploměr si dělá co chce, to už sem tu řešil, ale teď se do toho přidal ještě palivoměr. zezačátku vše v pohodě, pak ležel a třeba po 3 kilácích se zvednul a teď už leží na nule, i když natankuju plnou. Navíc nesvítí hladový oko. Takže teď mám celou pravou část budíků mrtvou :? Co s tím?

Napsal: stř dub 04, 2007 15:02
od kasma
Ak ti neukazuje stav paliva, je to pravdepodobne zly plavak v nadrzi, niekedy ho staci ocistit a ide to... Vymena za novy asi 1000 sk. Mal som to aj ja a po v vymene v pohode.
Ak nejde svetielko zacni ziarovkou a pokracuj kablami.

Napsal: stř dub 04, 2007 16:45
od dedo.miki
Prístrojovku preveríš tak že drôt čo ide k plaváku na nádrži priložíž ku kostre a na prístrojovke ti musí rozsvietit kontrolku.Vid obrázok káblovania. ObrázekTo isté aj s ukazovatelom paliva..Ak ti to pôje tak je vadný plavák ,ak nie tak prístrojovka.Obrázek

Napsal: stř dub 04, 2007 21:47
od Richard
Nevím jak u Espera, ale u Nubi je "hladový oko" nezávislý na měřáku (plováku) je to prostě zcela autonomní. Když nefunguje měřák funguje oko a jde to i naopak :lol: :lol: :lol: no a vidět u Nubi hladový oko vyžaduje dost odvahy - jet tak 50-70 km s ručičkou na 0 a teprv pak se začne v zatáčkách rozžínat :!: :!:

Napsal: sob dub 07, 2007 18:04
od Martin2705
dedo.miki píše:Prístrojovku preveríš tak že drôt čo ide k plaváku na nádrži priložíž ku kostre a na prístrojovke ti musí rozsvietit kontrolku.Vid obrázok káblovania. ObrázekTo isté aj s ukazovatelom paliva..Ak ti to pôje tak je vadný plavák ,ak nie tak prístrojovka.Obrázek

A jakej kabel myslíš přiložit na kostru? Ten to je pod sedalem vzadu? Je tam + a mínus, takže to - přiložit na kostru?

Napsal: sob dub 07, 2007 19:39
od dedo.miki
Plus a mínus idú k benzínovej pumpe a ty potrebuješ dať na kostru kábel od plaváku.Podla schémy je to tenký kábel 0,5.A je bielej farby.Ten drôt ide na kontrolku benzínu.Často je len skorodovaný vývod z nádrže a nemá kontakt s káblom.

Napsal: sob dub 07, 2007 19:45
od sopco
ten pod sedadlom v ziadnom pripade nedavaj na kostru, to je kabelaz k palivovemu cerpadlu, myslim, ze ku plavaku sa dostanes od spodu auta a tam by mal byt aj vyvod od cidla rezervy, ale neviem to na 100%

Napsal: sob dub 07, 2007 19:55
od sopco
podla tohto obrazka by si mal najst plavak

Obrázek

Napsal: ned dub 08, 2007 08:06
od Martin2705
Ok, takže tam od toho plováku vede koik drátků a jak poznám, kterej na kostru? Jedinej bílej?

Napsal: ned dub 08, 2007 12:44
od sopco
Neviem kolko dratikov vedie od toho plavaka, ale myslim si, ze od plavaka tam budu max. dva kable a od cidla rezervy taktiez dva, este je mozne, ze tam budu celkovo len tri, ze bude mat plavak aj cidlo spolocnu kostru. A ak nevies presne ktory kabel dat na kostru, tak podla mojho nazoru, kludne mozes vyskusat dat na kostru hociktory kabel, nic by sa tym nemalo pokazit. Ked pripojis ku kostre kabel od plavaku mal by budik vyskocit na maximum a ked od cidla, tak by sa mala rozsvietit hladove oko, ale tym cidlom si niesom az na 100% isty. Treba skusat system POKUS/OMYL :D

Napsal: ned dub 08, 2007 20:08
od dedo.miki
Ano 100% môžeš priložiť na kostru hociktorý.Ak dáš ten biely na kostru tak ti má rozsvieťiť kontrolka na prístrojovke.Ak dáš na kostru druhý tak ti skočí ukazovateľ na maximum.Môžeš tam mať aj iný ale ten neurobí níč.Pretože kostru plavák môže brať s káblom a ak ten dáš na kostru tak sa neudeje nič.Väčšinou je kostra čierny vodič a musí byť pripojený.Niektoré vozy majú ešte jeden vývod z toho zrážacieho odporu na plaváku ,ale ten len zráža po priložení na kostru na menej .Ale na daewoo vozy to nedávali.To sa dávalo na Škodovky a kontroluje sa tak ,že ked pripojíš ten čo ukáže maximum a ešte aj tenzrážací tak ti má ukázať asi 3/4 nádrže.Takže vlez pod voz a skontroluj vodiče.

Napsal: ned dub 08, 2007 23:29
od sopco
dedo.miki mas asi pravdu, len neviem ako by to presne zareagovalo, ked by pripojil + kontakt cidla rezervy na kostru, bo cidlo rezervy je len termostat, cize odpor (rezystor) regulovany teplom a ked ho pripojis na kotru, vznikne nulovy odpor , cize kontrolka bud bude svietit ako diva, alebo nebude svietit vobec. Neviem to ani teraz presne zistit, ale do takych 15 hodin od teraz to sem napisem s uplnou presnostou.

Napsal: ned dub 08, 2007 23:37
od dedo.miki
Tak ked pripojíš na kostru tak samozrejme ,že bude svietiť plným jasom.Alebo nesvieti vôbec.Ale tu ide o to nájsť chybu .Takto bude vedieť či je vadná prístrojová deska ,alebo plavák.ObrázekObrázekInáč kontakt na kontrolku väčšinou je len obyčajný kontakt ktorý zopne až ked je plavák dole.Niekedy je priamo na odporovom čidle(rezistor)ale na konci kde je už skoro plný prechod.

Díky

Napsal: pon dub 09, 2007 09:49
od Martin2705
Díky za hodnotný rady, zkusim se tam položit a přikládat a uvidim, co z toho vyleze. Ještě jendou díky moc