Stránka 1 z 2
Odhlucnenie motora
Napsal: úte dub 03, 2007 14:41
od Rado77
Ahojte,
mam pocit ze tato tema tu este nebola.....
Mate niekto skusenost, ako odhlucnit motor? Moj Matko je 99 a samotny hluk motora po tych rokoch je samozrejme podstatne vyssi, ako ked bol Matko novy (myslim teraz hluk vnutri v aute). Z vnutornej strany je na motore nacvaknute cierne plato (nieco nehorlave zrejme, pripomina to filc).
Moja otazka je, ci ste uz niekto odhlucnovali svoje vozitko, a ak ano, ci ste nieco lepili z vnutornej strany motora (na ten povodny filc), alebo ste nieco dali radsej od vodica pod riadiaci panel...?
Dakujem
Rado77
Napsal: čtv dub 05, 2007 16:16
od Robert
Napsal: čtv dub 05, 2007 18:42
od Rado77
Ospravedlnujem sa za moju otazku
Napsal: čtv dub 05, 2007 19:37
od Vojta
Nemáš se za co omlouvat, omlouvat by se měli jiní. Zatím nevím o nikom, kdo by se pokoušel odhlučnit už tak tichý motor. Ani v Polsku, kde některé typy u nich vyráběné, nemají v kapotě ani to, co máme my.
Napsal: čtv dub 05, 2007 20:47
od Kessler
Nevím, jak to přesně vypadá u Matiza...ale obecně myslím, že největší účinek má polepení příčky mezi motorem a kabinou nějakým vhodným materiálem...je jedno z které strany...asi nejlepší poměr cena/výkon má Tecsound s hliníkovou fólií...též známý jako Tappajomat...
...také vím, že někteří Feldaři to dělají tak, že sundají filc z kapoty, do prolisů nalepí ten Tecsound a přes to vrátí ten filc...
...jinak mě zaujalo to, že máš auto hlučnější než dřív...to mi připadá docela neobvyklé...já mám auto naopak tišší než bylo dřív...ale to je tím, že jsem seřídil ventily a dal kvalitní olej...
Napsal: pát dub 06, 2007 00:09
od Stanleyk
Toto neznie zle, tiez by som privital nejake stisenie... po audi mi esperko pripada trochu hlucne.. nieco z domacej dielne by sa pouzit nedalo ? nenapada vas nieco ?
Napsal: pát dub 06, 2007 06:25
od zabijec
Co se týče hlučnosti motoru je docela velký rozdíl mezi Matizem I a II. Já jsem koupil odhlučňovací materiál na
http://www.mikra.cz/ a nalepil na kapotu. Hlučnost se maličko snížila, ale pouze směrem do okolí auta, do vnitřku beze změny. Hlavně se polepením odstranil plechový zvuk hapny při zavírání, ale to je jaksi k ničemu. Odhlučnění interiéru by bylo asi dost náročný, za motorem není moc místa a tak jsem se o to ani nepokoušel.
Napsal: pát dub 06, 2007 18:24
od Rado77
Ved to je to...Matko ma zo strany motora strasne malo miesta, kam by sa nieco dalo napchat, takze jedine to vyzera na vystlanie prepazky z vnutornej strany z "kokpitu". Tam je ale zase system vetrania, ktory zabera pomerne dost miesta....mozno sa bude dat nieco napchat za neho...
Napsal: sob dub 07, 2007 08:50
od keszi
Podľa mna to ani netreba odhlučniť , ved motor je celkom tichý, je to v pohode. Mal som aj trabanta a wartburga, to bo humbug to vám poviem.
Napsal: sob dub 07, 2007 10:20
od V.Brousek
Myslím si, že odhlučňovat motorový prostor nemá smysl. Spíše bych uvítal návod odhlučnění podběhů, střechy a pod. , protože při rychlostech nad 100 km je hlučnost ve voze dost značná. Ale je to dáno koncepcí samotného vozu a samozřejmě i cenou.
Napsal: sob dub 07, 2007 10:26
od Rado77
No nieje to take zle, ale pametam si, aky bol Matko tichy, ked som ho kupil ako novy v roku 2000... clovek ked jazdi kazdy den, tak casto ani nespozoruje nejake rozdiely....ale odstupom casu ten rozdiel tam je. Pametam sa na to presne, lebo som kupil Matiza hned po Zigulaku a kochal som sa tym tichom....ktore uz ale dnes vobec nieje. Nepomozu uz veci ako vymena oleja (teda pomoze to do istej miery), ale uz to nieje ono....to je ako ked sadnem ku kamosom do novsich aut (drahsich ci lacnejsich) a motor skoro nieje pocut, skor zvuky od kolies, co je ale normalka.....no nic, kuknem a uvidim, co sa tam da napchat zvnutra
Odhlučnění
Napsal: sob dub 07, 2007 10:50
od Vazoun
Chlapi , ten odhlučnovací a tepelně izolační materiál co má na mysli kolega
" Zabijec " se prodává v metráži a 1 m2 stojí 482,.Kč. Prodává se také jako
deska 1x1m o síle 15mm z jedné strany nalepena hliníková folie a druhá má
lepidlo pod papírovou folií. Používá se to různě :
Ten materiál je dosti tlustý a tam kde je málo prostoru se těžko nalepuje.
Ale dobře odhlučnuje izolačně i tepelně. Toliko můj poznatek,používalo se
to v Multicar servisu kde jsem pracovával.Zdravím všechny " Vazoun "
Napsal: sob dub 07, 2007 15:11
od Rado
V.Brousek píše:Myslím si, že odhlučňovat motorový prostor nemá smysl. Spíše bych uvítal návod odhlučnění podběhů, střechy a pod. , protože při rychlostech na 100 km je hlučnost ve voze dost značná. Ale je to dáno koncepcí samotného vozu a samozřejmě i cenou.
Ja som sa tymto tiez uz zaoberal. Podbehy som natrel gumoasfaltom ..asi tri vrstvy..no ale hluk to nejak pocutelne neznizilo...pomohlo to proti odrazajucim kamienkom hlavne...neni ich tak pocut vkabine.
A strechu som tiez natieral gumoasfaltom a na to som nalepil taku 3mm tenku penu. Je to tiez o nieco lepsie ako pred tym, ale nesplnilo to moje ocakavania.
Napsal: sob dub 07, 2007 16:24
od V.Brousek
Rado, díky za tvé poznatky. Uvažoval jsem také o natření podběhů, na tu střechu bych si netroufnul.
Napsal: stř dub 11, 2007 07:34
od zabijec
U tchánovy felicie hodně pomohly na hlučnost od kol plastové podběhy do blatníků, které se na Matize taky prodávájí. Má je vzadu někdo?