Stránka 1 z 2
EGR ventil
Napsal: pát bře 30, 2007 14:50
od Martin2705
Všiml jsem si, že mnoho z vás mělo problém s cukáním motoru, a řešením bylo zaslepit a vyřadit z funkce EGR ventil
https://www.chevroletclub.cz/album_pic.php?pic_id=1270
Je třeba ho zaslepovat, nebo stačí vypojit hadičku a šmytec? nemůže se pouhým vypojením hadičky něco pohnojit? A má to stejný efekt jako záslepka?
Napsal: pát bře 30, 2007 18:52
od mrk
sem-tam jazdim s vypojenou hadickou, ziaden problem zatial
Napsal: pát bře 30, 2007 18:59
od conpet
Cukání motoru ti egr ventil neodstraní úplně, ale jen z části. Je to především o zapalovací soustavě a kvalitním benzínu. Jelikož jsem nikdy nikde nezjistil jak se oddělává ta vstřikovací lišta, abych něco někde nepodělal - je pod ní jeden šroub ventilu, tak jsem ten ventil od sání jen odpojil a oba otvory zaslepil tak, jak vidíš na fotce.
Napsal: pát bře 30, 2007 19:14
od sopco
Hmm, tak ja som doteraz ani len netusil, ze by som mohol mat v aute najaky EGR ventil. Tak som sa bol na to pozriet a naozaj ho tam nemam a vyzera to tak, ze tam ani nikdy nebol, popripade tam uz nieje veeeelmi dlho. Teda aspon myslim ze by mal byt tam kde ukazuje sipka.
Napsal: pát bře 30, 2007 19:24
od Topol
Pěkný den
Opět končí jeden krásný den
Už se tady EGR řešil mockrát chce se to podívat na starší příspěvky.Ono nestačí jen odpojit ale měla by se znovu zkalibrovat řídící jednotka.
http://www.kadett.cz/technika/egr.htm
Ať nám jezdí a nezlobí
Napsal: pát bře 30, 2007 20:05
od Martin2705
Starší příspěvky sem četl všechny, ale stále mi není jasný, jestli je nutno zaslepit, nbo stačí jen odpojit a nechat volně bejt. Po projetí sem zjistil, e cukání je lepší tak o 50 procent
Napsal: pát bře 30, 2007 20:08
od ppp
Ja tiez v espere 96r.v. 16V egr nemam a myslim ze uz od vyroby. A nechyba mi
.
Napsal: pát bře 30, 2007 22:55
od Slavek
ja mam hadicku odpojenou uz asi pul roku a bez zadnych problemu
Re: EGR ventil
Napsal: sob črc 09, 2011 15:51
od massic
Tak jsem ventil vymontoval a všiml si že i když je v klidové poloze tak je vidět mezera- prostě ten "kuželek" netěsní.
Je to normální? Nebo je to jeho porucha?
páč si říkám zaslepení hezká věc, ale když to dříve fungovalo s pracujícím ventilem v pohodě, tak když ten ventil bude zas uplně v pořádku, tak by to mělo být ok i bez zaslepení.
Rozcházejí se názory na tu spotřebu totiž. Někdo říká že se zvedne, někdo zas že tím že se "přidá výkon čistotou směsi" není potřeba tolik šlapat na plyn a spotřebu to tím pádem neovlivní.
dík za případnou inspiraci k hledání informací.
Re: EGR ventil
Napsal: sob črc 09, 2011 17:26
od conpet
Spotreba se asi nezmění, ale omezí se pocukávání.
Re: EGR ventil
Napsal: sob črc 09, 2011 17:46
od massic
A jak je to s tou propustností v pohotovostním stavu bys věděl?
to mě zajímá hlavně. jestli je teda ten muj ventil jetej nebo ne.
Re: EGR ventil
Napsal: sob črc 09, 2011 20:15
od conpet
Propustnost ??
na 99 procent ti nedovírá
U mýho espera jsem ho jen odpojil a obě hadičky jen zaslepil.
Re: EGR ventil
Napsal: pon črc 11, 2011 20:52
od massic
aha, aha, to bych věril
hele a které dvě hadičky jsi zaslepoval? vždyť tam vede jen jedna co ten ventil otvírá...taková tenká.
A má vliv její zaslepování? dal jsem jen ten "plech bez díry" a hadičku jsem nechal zapojenou. řekl bych ovšem že žádná změna jízdních vlastností nenastala.
Re: EGR ventil
Napsal: pon črc 11, 2011 22:09
od ppp
Na espere egr nemam ale na nubire je egr tvoreny relativne uzkou asi 20cm rurkou a ta je podla mna kompletne zalepena bordelom, takze som ani egr zaslepovat nemusel. Teoreticky by egr mal znizovat mierne spotrebu (ale len pri istych jazdnych rezimoch) a vylepsovat emisie, ale len tie, ktore sa meraju pri schvalovani auta do prevadzky v danej krajine a nie tie co meraju kazde dva roky, takze o emisky sa bat netreba.
Re: EGR ventil
Napsal: pon črc 11, 2011 23:22
od conpet
Kousek za egr jsem šmiknul hadičku a oba konce zaslepil