Stránka 1 z 1

Brzdové destičky

Napsal: ned bře 25, 2007 14:41
od Martin Berka
Zdravím z Brna,
chtěl bych poprosit, zda někdo nevíte jak poznat vadné destičky (vepředu i vzadu). Stáhl jsem si servisní manuál, ale nevím zda pro kontrolu předních destiček je nutné demontovat ty čelisti a u těch zadních by mě zajímalo, jestli je pro ne moc zručného laika reálné zjistit stav těch zadních destiček(moc nechápu z toho manuálu co je potřeba odmontovat abych je zkontroloval).
Zdá se mi, že to při brzdění zvláštně "pulzuje". Asi to není úplně Ok...
Martin

Napsal: ned bře 25, 2007 15:08
od V.Brousek
Zdravím:

přední destičky po sundání kola vidíš ( síla by neměla být menší jak 2 mm ) a musí být přilepené na základní desce. Na každém kole je jeden pár destiček a uprostřed je brzdový kotouč.
U zadních kol musíš sundat bubny aby jsi viděl sílu brzdového obložení. Někdy to jde špatně, vadí narezlá hrana, ale pokud máš trochu zkušeností , měl by jsi to zvládnout. Obecně se dá říci, že přední vydrží 50 000 km zadní 80000 km, ale záleží na povaze jízdy, zda-li se jedná převážně o městký provoz a nebo delší jízdy.

V případě nejasností se klidně ptej, podáváme informace a rady absolutně zdarmaObrázek

Napsal: ned bře 25, 2007 20:43
od Martin Berka
Díky za odpověď!
Tak o příštím víkendu na to kouknu. Asi zatím jen na ty přední. NA zadní jen pokud seženu kolegu co mi bude asistovat. Netuším v jakém je to stavu.Matýsek je r. 99, loni dovezený z SRN a jedila s tím ženská po městě. Najeto 61000km. Jak moc brzdila nevím, ale jednou nedobrzdila (nový přední blatník :-)) . ) Mám dojem, že to "pulzování" při brzděn má spomalující tendenci s klesající rychlostí a to nevěstí nic dobrého. Jako kdyby byl snad zvlněný povrch toho o co se ty brzdové destičky "otírají", či co.
Martin

Napsal: ned bře 25, 2007 21:01
od V.Brousek
Pokud se ti pohupuje pedál brzdy při brždění, můžou být zvlněné kotouče brzd, případně i brzdové bubny. Postupoval bych vylučovací metodou jen tehdy, pokud je pohupování pedálu nad únosnou mez. Pokud nejsou přední kotouče zeslabené, mohou se na soustruhu přetočit a srovnat, to samé i zadní brzdové bubny. Musí se dodržet předepsané tolerance házivosti, sílu brzd. kotouče a průměr brzd. bubnu. Přesto bych doporučoval koupi nových dílů, né vždy se přesoustružení povede k plné spokojenosti. Záleží na tom, jak je soustružník pečlivý.

Hlavně zkontrolujte, zda-li je na předních brzd. destičkách obložení přilepené k základní desce. ( já měl obložení odlepené a zjistil jsem to při kontrole na 40000 km ). Pedál brzdy se jemně pohupoval. Po výměně destiček již pohupování pedálu nepozoruji.

Napsal: úte bře 27, 2007 17:28
od Martin Berka
Díky moc za odpověď, podrobně prozkoumám a dám vědět jak jsem dopadl. Mám nepříjemný pocit, že ty destičky to jsou v tom lepším případě...
Martin.

Napsal: úte dub 03, 2007 14:34
od Rado77
Tak co Martin, uz si pozeral tie brzdove dosticky ? Ako to dopadlo ?

Napsal: úte dub 03, 2007 17:01
od V.Brousek
Rado77 píše:Tak co Martin, uz si pozeral tie brzdove dosticky ? Ako to dopadlo ?
Také by mě zajímalo jak to Martinovi dopadlo.Obrázek Snad nám dá vědět.

Napsal: čtv dub 05, 2007 20:25
od Martin Berka
Tak jsem sundal kola a zjistil, že destičky mají skoro centimetr (na předních kolech). Tak to asi závada nebude. Co je vzadu nevím, neb si to netroufnu rozdělat (ten buben). Prý by to mohlo taky být nerovnoměrně obroušenýma destičkma. Zatím to tak nechám, snad to není něco závažného. Připadá mi, že to trochu souvisí s tím jak prudce brzdím (obvykle brzdím dost opatrně a tehdy to je to "pulzování" znát nejvíce)
Martin Brno

Napsal: čtv dub 05, 2007 21:42
od V.Brousek
Že mají destičky 1 cm je v pohodě, ale hlavně musí být přilepené na základní desce brzdové destičky. Vzadu máš brzdové čelisti (pakny).

Napsal: pon dub 23, 2007 13:27
od Rado77
Ja som tiez nedavno robil v zahrade reviziu svojich brzd, nakolko mi trochu piskali, aj ked som nebrzdil:

zhodil kolesa, oklepal kladivom hrany brzdovych kotucov (bolo tam cca 1mm toho zkorodovaneho), vycistil vsetko komplet, gumove casti natrel silikonom, odmastil kotuce, skontroloval hrubky a prilepenie dosticiek...

Teraz auto brzdi ovela lepsie a oklepanim hran kotucov som odstranil aj to obcasne piskanie.

Iba hodinka roboty, a mam istotu, ze mam brzdy na dlhsi cas v poriadku.