Stránka 1 z 4

Jaké palivo při zajíždění?

Napsal: ned bře 11, 2007 20:55
od Mirou
Mám Aveo sedan 1,2 10 dní a najel jsem 230Km.Dle doporučení prodejce mám zajíždět auto do 2000km.Po dotazu u prodejce zda je lepší palivo Shell V-Power mi prodejce ujistil že nemám palivo měnit a zůstak u klasického paliva.Mám s V-Power velmi dobrou zkušenost.Má předchozí Felina 1,6 na něj šla mnohem lépe a tiše při najetých 130 000km.Tak bych uvítal vaši radu.
Dík Miloš.

Napsal: ned bře 11, 2007 22:47
od mipo
Jedine V-Power! Jazdím už výhradne iba naň.
Minule ma zlákala zľava na Benzinu (obdržal som nejakú kartičku s 3% zľavou), na ceste ZA - Praha mi obvykle stačí cca. 3/4 nádrže, ale pri Benzine mi pred ZA zasvietila kontrolka!!! Auto nešlo a žralo. No skoro ma z toho trafilo, hlavne, že som ušetril asi 20KČ pri tankovaní:-) Inak bola to Benzina na Bělohorskej...

Napsal: pon bře 12, 2007 08:34
od Ivoš
V-Power! A nejen na zajížděmí. Krmíme tím obě auta a Kombi byl na posledních 2 emisích pochválen, že při skoro 100 000tisích má parádní motor.

Napsal: pon bře 12, 2007 19:10
od Mirou
Dík za vaši zkušenost.Já jí mám také takovou.U Feliny při cestách do německa mi to při 500km cestě bralo skoro o litr méně paliva a motor šel jak hodinky.Tak dojedu ten "obyč" benzín a jedu pro lepší.
A ještě jedna věc se mi líbila.Při otevření ventilů v servisu ventily byly zcela čisté,jako by ani těch 130000km Felina nenajela.
Tak zdravím všechny Aveatiky.

Napsal: úte bře 13, 2007 08:55
od srneček
V-Power je zbytečnost, jelikož AVEO je stavěno na 91 oktanů, ale je pravdou, že je potřeba kvalitní benzín. Levný benzín ničí motor (častější detonační hoření = rozechvění pístů) a zvyšuje spotřebu - má menší výhřevnost, takže na stejný výkon je třeba větší množství.

Řídící jednotka si dokáže paramtry upravit podle benzínu, ale rozdíl mezi skutečným oktanovým číslem a jmenovitým nesmí být moc velký jinak už se nevyužije potenciál benzínu. 91 oktanů a 95 je na hraně rozsahu ŘJ, ale 91 a 99 (skutečné oktanové číslo V-Poweru) už je tak velký, že je to bezvýznamné. Možná by to mělo význam po chiptuningu.

Závěrem ideální je kvalitní benzín s 91 oktany = ideální výkon, spotřeba paliva a opotřebení motoru.

Napsal: úte bře 13, 2007 09:07
od vado
Tu skuor ide o to, ze V-Power ma nejake detergentne prisady, ktore precistuju palivovy system a rozpustaju necistoty v spalovacom priestore a na ventiloch a tym vlastne cistia cely system.
Vyska oktanoveho cisla naozaj nema vyznam.

Napsal: úte bře 13, 2007 11:44
od Kessler
srneček píše:V-Power je zbytečnost, jelikož AVEO je stavěno na 91 oktanů, ale je pravdou, že je potřeba kvalitní benzín. Levný benzín ničí motor (častější detonační hoření = rozechvění pístů) a zvyšuje spotřebu - má menší výhřevnost, takže na stejný výkon je třeba větší množství.

Řídící jednotka si dokáže paramtry upravit podle benzínu, ale rozdíl mezi skutečným oktanovým číslem a jmenovitým nesmí být moc velký jinak už se nevyužije potenciál benzínu. 91 oktanů a 95 je na hraně rozsahu ŘJ, ale 91 a 99 (skutečné oktanové číslo V-Poweru) už je tak velký, že je to bezvýznamné. Možná by to mělo význam po chiptuningu.

Závěrem ideální je kvalitní benzín s 91 oktany = ideální výkon, spotřeba paliva a opotřebení motoru.
Tak s tím bych si dovolil částečně nesouhlasit...mám taky v techničáku předepsaný N91, ale s ním je auto oproti N95 znatelně línější, má vyšší spotřebu (asi o 1 litr) a je hlučnější (hlavně na volnoběh)...takže N91 už nikdy tankovat nebudu...přináší to jenom samá negativa...

...tankuju V-Power 95...a i zkušenosti motorářů jsou takové, že při jeho použití se prakticky nezanáší škrtící klapka, ventily atd...

Napsal: úte bře 13, 2007 16:06
od mipo
srneček píše:...ale 91 a 99 (skutečné oktanové číslo V-Poweru) už je tak velký, že je to bezvýznamné.
V-Power je 95 oktanový benzín.
V-Power Racing má 98 alebo 100.

Napsal: stř bře 14, 2007 08:37
od srneček
Kessler píše:Tak s tím bych si dovolil částečně nesouhlasit...mám taky v techničáku předepsaný N91, ale s ním je auto oproti N95 znatelně línější, má vyšší spotřebu (asi o 1 litr) a je hlučnější (hlavně na volnoběh)...takže N91 už nikdy tankovat nebudu...přináší to jenom samá negativa...

...tankuju V-Power 95...a i zkušenosti motorářů jsou takové, že při jeho použití se prakticky nezanáší škrtící klapka, ventily atd...
Subjektivní pocity jsou jedna věc, ale zkus to změřit na motorvé brzdě. Nezapomeň, že ideální spotřeba motoru je mezi otáčkama maximálního kroutícího momentu a maximálního výkonu (tady je nejnižšší), pokud tam dáš benzín s vyšším oktanovým číslem, tak se ti celý křivky posunou a jezdíš na nižší otáčky, proto máš pocit, že na 95 jede líp, jelikož skutečně více oktanový benzin posune křivku výkonu a kroutícího momentu blíže k nule = částečně ji sníží a posune maximální výkon a Mt do nižších otáček.
Závěrem lze říci, že na 95 a 2000ot/min to bude mít vyšší výkon a kroutící moment než na 91, ale celkový P a Mt bude nižsší. Něco podobného jako na nakresleném grafu. (nižšší oktanové číslo by posunulo křivku dolů=svisle k nule a do prava=vodorovně k nekonečnu)
Obrázek

Tento graf by přibližně platil v případě, že by řídcí jednotka neupravila parametry zapalování a vstřikování dostatečně. Hodně záleží na programu řídící jednotky (její variabilitě a schopnosti přízpůsobování kvalitě paliva. Víceoktanové palivo má delší dobu hoření a větší výhřevnost, proto při nízkých otáčkách (a stejném předstihu) dá větší výkon (vyšší výhřevnost), ale při vyšších už je nižšší než méně oktanové, jelikož palivo nestihne celé prohořet a část ho odchází do výfukového systému (odtud ta zvýšená spotřeba).

Jinak jsem psal, že 95 oktanů je u většiny řídících jendotek ještě v rozsahu schopnosti přízpůsobování se palivu = dokáže se chovat jako auto určené na 95 oktanů a z toho plynou i výhody více oktanového paliva.

Napsal: stř bře 14, 2007 08:44
od srneček
mipo píše: V-Power je 95 oktanový benzín.
V-Power Racing má 98 alebo 100.
Děkuji za informace, toto jsem nevěděl, jelikož mám shellku (nejližšší cca 30km) celkem z ruky, tak tam nejezdím. Myslel jsem se, že V-Power je jen jeden a má 99 oktanů . (souhlasil bych i s 99,98 ale 100 oktanů mít nikdy nebude, jelikož oktanové číslo udává procentuální obsah okta... , takže by tam nemohlo být nic jinýho, aditiva, nečistoty, ... )

Napsal: stř bře 14, 2007 08:52
od GHOST
No pri čistom benzine (100okt) by horeli aj stopy pneumatík... :lol:

Napsal: stř bře 14, 2007 09:22
od RoSta
srneček píše:(souhlasil bych i s 99,98 ale 100 oktanů mít nikdy nebude, jelikož oktanové číslo udává procentuální obsah okta... , takže by tam nemohlo být nic jinýho, aditiva, nečistoty, ... )
citujem:(čítať celé tu)
Aby bolo možné posúdiť náchylnosť ku klepaniu bola navrhnutá umelá stupnica. Ako uhľovodík, ktorý je málo náchylný ku klepaniu, bol zvolený „izooktán“, ktorému bolo pridelené číslo 100. Za reprezentanta uhľovodíkov náchylných ku klepaniu bol zvolený n-heptan, s číslom 0. Na špeciálnych motoroch sa hodnotí spaľovacia vlastnosť benzínu za rôznych podmienok a zisťuje sa, kedy sa prejaví klepanie. Zisťuje sa, ktorá zmes, pripravená zmiešaním objemových percent „izooktánu“ a n-heptánu klepe za rovnakých podmienok. Napríklad ak sa zistí, že sa benzín chová ako zmes 95% objemových jednotiek „izooktánu“ a 5 % objemových jednotiek n-heptánu, potom benzín má „oktánové číslo 95“. Oktánové číslo teda nevyjadruje obsah „oktánu“ ale hovoríme, že sa chová ako zmes obsahujúca 95 % objemových jednotiek „izooktánu“, znamená to teda, že benzín má oktánové číslo 95 i keď žiadne oktány neobsahuje. Vyššie oktánové číslo znamená vyššiu odolnosť proti klepaniu a možnosť použitia vyššieho kompresného pomeru a tým i vyššieho výkonu motora.
koniec citátu

Z toho mi vyšlo, že špeciálne prísady môžu spôsobiť, že "nový" benzín môže mať ešte lepšie vlastnosti, ako etalónový 100 oktánový, čiže by teoreticky mohol mať aj cez 100 (napr. LPG má normálne viac ako 100)...

Napsal: stř bře 14, 2007 11:17
od srneček
Na tom asi něco bude, zas tak moc do hloubky jsem se o paliva nezajímal. Tedy přesněji řečeno, zajímal jsem se o to v 15, když jsme upravovali starou motorku stavěnou na 89 oktanový benzin na "nový" natural 95-98. Jelikož se jednalo o vetererána s nekompletním karburátorem, který se dodělával na zakázku podle zbytků původního s úpravami pro dnešní paliva.

P.S.
Já jsem byl jen pomocník, kterej podával a případně vyhledával na netu nebo v knížkách informace.

Napsal: stř bře 14, 2007 15:21
od peter NR
na to ze si len podaval... ako pises si nas tu dost vehementne presviedcal o svojej pravde... :lol:

Napsal: čtv bře 15, 2007 22:20
od Mirou
Tak jsem dnes natankoval plnou V power 95 a první suběktivní dojmy jsou velmi příznivé.Motor má stejnou teplotu(bál jsem se aby se moc nezvedla) a běh motoru mi připadá lehčí.O vyšším výkonu to asi nebude,ale řekl bych že to motoru docela chutná.Jak jsem předeslal je to jen můj pocit a větší zkušenost bude až po čase.