Ako som skoro dosiel o motor (vlastnou blbostou)
Napsal: čtv bře 08, 2007 21:42
Ako som uz na tomto fore kedysi napisal: v ramci zaruky mi vymenili vodiacu kladku zubateho remena (bola pridreta) a zaroven (vraj) aj remen. V tom case mal motor odbehnutych asi 40tkm. Bol som spokojny a dalsiu vymenu rozvodov som planoval okolo 100tkm (zivotnost remena sa udava 60tkm).
Asi pred mesiacom som zistil, ze sa z motora ozyva nejaky "zvuk drhnutia", opakovany v rytme obehu niektoreho z remenov. Pretoze asi tak pred 3-ma mesiacami boli menene remene na klimu aj na alternator, predpokladal som problem tam. Navyse, divne zvuky sa ozyvali iba pri studenom - poloteplom motore. Problem som riesil "pridanim hlasitosti na radiu" . Pretoze auto denne pouzivam, nemal som chut ani na jeden den sa ho vzdat. A tych penazi tiez nie je nikdy dost. Mal som sice pochybnosti o tom, ci v ramci zaruky bol remen naozaj vymeneny, ale nechal som to plavat .
Odrazu sa vsak sef klepol po keseni a objavili sa nejake financie navyse a popri tom som musel ist pracovne na niekolko dni mimo. Tak som odviezol auto do servisu, nech sa mi na to pozru.
Vysledok: totalne vydrety zubaty remen, na hranici pretrhnutia. Tie divne zvuky sposobovalo to, ze sa axialne pohyboval po kladke a odieral sa niekde o okraj . Technik povedal, ze pri tom motore asi stali vsetci anjeli strazni a ze by mozno neprezil ani dalsich 20 km . A ak sa pretrhne rozvodovy remen na 16 ventilovom motore, urcite to ten motor neprezije. Vymena piestov, ventilov pripadne hlavy je ... no manzelka by asi mala dooost velke vyhrady na cerpanie financii z rodinneho rozpoctu tymto smerom .
A sposobila to vlastne moja blbost. Po 40tkm sice vymenili jednu kladku a remen - t.j. mali by prezit dalsich 60tkm. Ale neuvedomil som si, ze vsetky ostatne veci zostali stare, takze ich zivotnost nebola dalsich 60tkm, ale uz iba 20-30tkm.
A kedze auto ma teraz 87tkm, bol asi naozaj najvyssi cas ....
Popri tom sa zistilo, ze spodne predne capy su uz uplne vydrete (vdaka tankodromu hrdo nazyvanom Bratislava), tak som nechal vymenit aj tie. Samozrejme, vymenena bola aj vodna pumpa.
A bol som celkom prekvapeny cenou tohoto cirkusu. Vymena rozvodov aj s vodnou pumpou, capov aj s geometriou a s robotou a materialom dohromady vysli na 11000 Skk.
Poznamka na zaver: naozaj nepodcenujte vymenu rozvodov. Clovek potom moze ostat uplne plesaty (ked si v zufalstve nad znicenym motorom vytrha vsetky vlasy)
Asi pred mesiacom som zistil, ze sa z motora ozyva nejaky "zvuk drhnutia", opakovany v rytme obehu niektoreho z remenov. Pretoze asi tak pred 3-ma mesiacami boli menene remene na klimu aj na alternator, predpokladal som problem tam. Navyse, divne zvuky sa ozyvali iba pri studenom - poloteplom motore. Problem som riesil "pridanim hlasitosti na radiu" . Pretoze auto denne pouzivam, nemal som chut ani na jeden den sa ho vzdat. A tych penazi tiez nie je nikdy dost. Mal som sice pochybnosti o tom, ci v ramci zaruky bol remen naozaj vymeneny, ale nechal som to plavat .
Odrazu sa vsak sef klepol po keseni a objavili sa nejake financie navyse a popri tom som musel ist pracovne na niekolko dni mimo. Tak som odviezol auto do servisu, nech sa mi na to pozru.
Vysledok: totalne vydrety zubaty remen, na hranici pretrhnutia. Tie divne zvuky sposobovalo to, ze sa axialne pohyboval po kladke a odieral sa niekde o okraj . Technik povedal, ze pri tom motore asi stali vsetci anjeli strazni a ze by mozno neprezil ani dalsich 20 km . A ak sa pretrhne rozvodovy remen na 16 ventilovom motore, urcite to ten motor neprezije. Vymena piestov, ventilov pripadne hlavy je ... no manzelka by asi mala dooost velke vyhrady na cerpanie financii z rodinneho rozpoctu tymto smerom .
A sposobila to vlastne moja blbost. Po 40tkm sice vymenili jednu kladku a remen - t.j. mali by prezit dalsich 60tkm. Ale neuvedomil som si, ze vsetky ostatne veci zostali stare, takze ich zivotnost nebola dalsich 60tkm, ale uz iba 20-30tkm.
A kedze auto ma teraz 87tkm, bol asi naozaj najvyssi cas ....
Popri tom sa zistilo, ze spodne predne capy su uz uplne vydrete (vdaka tankodromu hrdo nazyvanom Bratislava), tak som nechal vymenit aj tie. Samozrejme, vymenena bola aj vodna pumpa.
A bol som celkom prekvapeny cenou tohoto cirkusu. Vymena rozvodov aj s vodnou pumpou, capov aj s geometriou a s robotou a materialom dohromady vysli na 11000 Skk.
Poznamka na zaver: naozaj nepodcenujte vymenu rozvodov. Clovek potom moze ostat uplne plesaty (ked si v zufalstve nad znicenym motorom vytrha vsetky vlasy)