Stránka 1 z 2

Daewoo Matiz Fiat Seicento, Ford Ka-porovnanie

Napsal: sob bře 03, 2007 19:57
od mino
Toto som našiel ak to tu už bolo prosím lock.

Ani jeden vůz z vašeho výběru naprosto dokonalý. Každý trpí několika neduhy.

Daewoo Matiz - pridDaewoo Matiz vychází z předchozího modelu Tico a trpí několika nedostatky na které musím upozornit. Pohonná jednotka o objemu 800 cmm dává 38 kW spolu s maximem točivého momentu 68 Nm při 4600 otáčkách, které jsou pro vůz dostačující pouze pro městský provoz a krátké jízdy. Osmistovka umí být při klidné jízdě celkem úsporná. Snaha o rychlejší přesun je však hned pocítit na spotřebě, kdy se lze dostat i na hodnotu 8,5 litrů / 100 km. Navíc od motoru do karoserie pronikají znatelné vibrace při běhu na volnoběh a znatelný hluk při vyšších otáčkách. Baterie 35 amper se ukázala při celoročním provozu jako nedostačující. Matiz má poměrně nepřesný palivoměr a dokáže cestující potrápit svou málo účinnou ventilací, která je podimenzovaná a díky tomu se mlží zadní boční okénka i zadní okno. V zimě je nadlidský úkol odmrazit zadní okna. Při řízení mohou vadit pedály umístěné příliš blízko u sebe. Chování vozu je na silnice čitelné pouze do doby než vůz potkají nerovnosti na kterých začíná být díky jednoduché zadní nápravě nervózní. O nerovnostech na silnici posádka příliš nepocítí díky měkčímu pérování, které však způsobuje náklony v zatáčkách. Vyšší stavba vozu a malá šířka mají za následek náchylnost na boční vítr.

Přesto, že je Matiz jednoduchý vůz dokáže svého majitele i pozlobit. Na vině je nekvalitní elektrická výbava a různá pryžová těsnění. Občas pozlobí zapalování a vyskytnou se vůle v řízení. Těmi trpí i přední ramena (zejména při používání v městské provozu). U některých Matizů bylo zjištěno nadměrné opotřebení uložení předního stabilizátoru a časté předčasné opotřebení spojky. Vibrující volant mají při brždění za následek často zvlněné brzdové kotouče. Nepříliš kvalitní materiály v interiéru začínají po čase vydávat různé pazvuky.

Velkým plusem pro volbu Matize jsou značné tuzemské prodeje a tak je z čeho vybírat. Navíc většina majitelů těchto vozítek využila tříleté záruky a pravidelně navštěvovala servisy. Další výhodou oproti Seicentu a Fordu Ka jsou patery dveře. Matize si většinou pořizovali starší lidé nebo ženy, které mnoho kilometrů nenajeli. Mínusem je naopak poměrně vysoká cena ojetin a nemožnost volby jiného pohonné jednotky (až do roku 2003, kdy byla na trh uvedena jedenáctistovka s výkonem 64 koní).

Fiat SeicentoFiat Seicento vychází z populárního Cinquecenta ze kterého převzalo i motory. Devítistovka s výkonem 39 koní pro lehký vůz v městském provozu nebo krátké tratě stačí. Vyhnul bych se automatické převodovce Citymatic. Dalším motorem v nabídce byla jedenáctistovka s výkonem 54 koní dodávaná do verze sporting. S tímto motorem bylo Seicento o poznání živější a dokonce spotřeba téměř stejná. Bohužel Seicento sdědilo po svém předchůdci i několik vad na kráse. Zejména se jedná o řazení, které je doprovázeno různými zvuky a chce trocha cviku. Dále se vyskytovaly poruchy posilovače brzd a nebo přetžená táhla akcelerátoru. Dále se mohou objevit vadná hydraulická zdvihátka ventilů a nebo netěsnící hadice chladícího okruhu. Mínusem je třídvéřové provedení.

Ford KaFord Ka nabízí subjektivně nejméně místa díky atraktivnímu designu. U "káčka" musím pochválit přesné řazení (narozdil od konkurentů) a solidní motory. Naopak zavazadlový prostor poskytuje 186 litrů (po sklopení sedadel dokonce 724 l). Rozhodně nepotěší příliš úzký prostor na zadních sedadlech. Dílenské zpracování je horší než u větší Fiesty, ze které byla použita zážehová třináctistovka. Ta se montovala při uvedení na trh nejprve s výkonem 50 k (09/1996), o dva roky později s 49 k, a v roce 2002 vzrostl výkon na 70 koní. V nabídce byla i zřídka se vyskytující šestnáctistovka s výkonem 95 k. Zejména první třináctistovky jsou za studena hlučnější. Při hmotnosti 970 kg dosahuje třináctistovka průměrné spotřeby 7/100 km. Pochválit musím plastové černé nárazníky, které jsou odolné vůči škrábancům. Na druhou stranu černý plast vlivem počasí šedne, což není zrovna hezké. Každeopádně černé nárazníky jsou praktičtější než barevné lakované, které se mohou vyskytnout u speciálních edicí. U "káčka" se nadměrně opotřebovává spojka a vyskytují se poruchy parkovací brzdy a koroze brzdového systému, což má za následek nesouměrný účinek brzd. Potěšující zprávou je minimální výskyt koroze na karoserii, pouze výfuková soustava odchází již po třech letech provozu (originální výfuk vydrží stejně dlouho jako neoriginál, který je lacinější). Dále se vyskytují poruchy centrálního zamykání a elektricky ovládaných oken). Káčko oproti výše uvedeným konkurentům poskytovalo již v základu airbag na místě řidiče (ostatní byly za příplatek). To samé platí i o posilovači řízení, který se taktéž nalézal v příplatkové výbavě.

Napsal: sob bře 03, 2007 20:08
od -peha-
To si skeneroval alebo máš rýchlokurz v písaní :lol: :lol: :lol: Ale jinak ono na každom aute sa dačo nájde,já som napríklad mal také problémy s mobilom lebo som chcel taký ktorý má všetko no ale taký není tak ako auta každé má dačo dobré aj zlé :lol: :lol: :lol:

Napsal: sob bře 03, 2007 20:12
od mino
Označiť skopirovať preniesť a vložiť. :lol:

Napsal: sob bře 03, 2007 20:51
od conpet

Napsal: sob bře 03, 2007 21:28
od -peha-
Ale hovorte si čo chcete Maťulka je z nich najkrajší :lol: :lol: :lol:

Napsal: sob bře 03, 2007 21:49
od keszi
Súhlasím Peha, Matízek je naozaj najkrajší. A výhodou sú 5 dverí. Veď komu sa chce vždy vystupovať keď dakto chce sadnúť dozadu. :D

Napsal: sob bře 03, 2007 22:27
od Vojta
Já už tyhle bláboly o Matýskách odmítám číst, protože mám pocit, že většina pisatelů v něm ani neseděla. Tady píše o jedenáctistovce - kde ji proboha viděl? Už to svědčí o "odborníkovi". Zřejmě je to nějakej zapšklej majitel 20 let starýho dovezenýho křápu z Německa a Matýsek si ho dovolil někde předjet. Podobný kecy píšou i na fórech v Polsku.
Howg. Domluvil jsem.

Souhlasím s kolegou

Napsal: ned bře 04, 2007 06:58
od Vazoun
Vojta píše:Já už tyhle bláboly o Matýskách odmítám číst, protože mám pocit, že většina pisatelů v něm ani neseděla. Tady píše o jedenáctistovce - kde ji proboha viděl? Už to svědčí o "odborníkovi". Zřejmě je to nějakej zapšklej majitel 20 let starýho dovezenýho křápu z Německa a Matýsek si ho dovolil někde předjet. Podobný kecy píšou i na fórech v Polsku.
Howg. Domluvil jsem.
--------------------------------
Opět mi nic jiného nezbývá, nežli se s vyjádřením " Vojty " ztotožnit :!:
Jsem téhož názoru - pisatel / ten původní / nemohl v Matízkovi snad ani
sedět , natož aby v něm něco ujel :!: zdraví " Vazoun " :lol:

Napsal: ned bře 04, 2007 08:50
od V.Brousek
Na každém autě se něco najde, ale toto hodnocení je neobjektivní. Mé hodnocení Matíze je uplně opačné. Slušné auto , za slušný peníz , není vhodný pro čtyřčlenou rodinu i když ji odveze také. Dobrá akcelerace a spotřeba.

Napsal: ned bře 04, 2007 09:21
od -peha-
Pánové môj názor na Maťulku je taký že za cenu s jazdnými vlastnosťami a celkovým dizajnom sa ani v SR ani v CZ iné auto nepredávalo :D Pokud poznám Maťulky mojich kamošou a známich tak sú spolahlivé,lahko opravitelné aj cenová dostupnosť dielou a celého auta je výborná :D Záverom len tolko že Maťulka je velkým držiakom fyrmy Daewoo :lol: :lol: :lol:

Napsal: ned bře 04, 2007 11:22
od Docent
Úplně stačí tyhle dva bláboly:
"Baterie 35 amper se ukázala při celoročním provozu jako nedostačující. Matiz má poměrně nepřesný palivoměr"
Patrně používal Matýzka jako elektromobil, protože mně 6 let stará baterie fungovala naprosto normálně i v mrazech...
Nepřesný palivoměr - v první polovině ubývá palivo pomaleji, ale pokud si vzpomínám, naprosto to samé dělal třeba Peugeot 205 nebo Fóbie...

Chválim

Napsal: ned bře 04, 2007 11:29
od Vazoun
-peha- píše:Pánové môj názor na Maťulku je taký že za cenu s jazdnými vlastnosťami a celkovým dizajnom sa ani v SR ani v CZ iné auto nepredávalo :D Pokud poznám Maťulky mojich kamošou a známich tak sú spolahlivé,lahko opravitelné aj cenová dostupnosť dielou a celého auta je výborná :D Záverom len tolko že Maťulka je velkým držiakom fyrmy Daewoo :lol: :lol: :lol:
---------------------
Líbí se mi kolego " Peho " jak nám " Matízkářům " fandíš i když sám vlastníš
poměrně velké auto - vid´? To Ti chválím :lol: čau " Vazoun " :lol: Obrázek

Napsal: pon bře 05, 2007 00:50
od Slavek
ma vadi ze ani kacko ani fiat namaj uplne celi polstrovani dveri, kdo ma porad koukat na ten plech :evil:

aaa

Napsal: pon bře 05, 2007 01:46
od simone
No z tých vozidiel nemám ani jeden ale tvar toho fordu podla mna no niečo otrasnééé ako žaba hodena o zem a rozpacnutá. Sa čudujem fordu že nato dali logo a spustili do výroby. Tie dve ostatne su na pohľad celkom podarene videl som ten fiat v žltej nejakej špeci edicii a bola krááásna. A matisek no čo už stači pozrieť RcMichalove a to je suuper autičko

Re: Daewoo Matiz Fiat Seicento, Ford Ka-porovnanie

Napsal: pon bře 05, 2007 02:33
od jakub
ani nemusim cist:

ford ka - fakt shitovni auto - uz od pohledu je hnus fialovej, dvoje dvere a podpora a ceny fordu

seicento - tak to je shit na kvadrat a vzhledove jakbysmet - dvoje dvere a pak bezpecnostne dopad taky nevalne - nic ve zlym, ale co jsem cetl recenze, tak to auto nedela italske produkci dobrou povest

matiz - matiz ma radu svych drobnych minus, ktery dokazou potrapit, nejzasadnejsi asi je si uvedomit, ze to je maly a drobny auticko, a tak se k tomu chovat - jinak se auto proste ozve

a zasadni pruser matize spatruju v katastrofalnim supportu ze strany mistniho dealerstva ...

cili z techto aut vybirat je fakt pozehnani :D