Stránka 1 z 1

Iskrenie z kabla od cievky do rozdelovaca (na kostru)

Napsal: čtv bře 01, 2007 14:35
od Rado77
Ahojte,

Problem - iskri mi z kabla, ktory ide z cievky do rozdelovaca. Iskry prechadzaju na objekt kostry, ktory je ku kablu najblizsie (vecsinou sa opiera o nadrzku s brzdovou kvapalinou). Menili sa sviecky aj komplet rozvodove kable...chvilu bol pokoj, ale potom to zase zacalo prerazat :( Ked mam hodeny neutral, pocujem v aute tukanie/taktiez ked v noci kuknem pod kapotu, iskry z kabla na kostru su vidno....Zvonku je povrch rozdelovaca cisty, motor chodi OK. Mam este vycistit kryt rozdelovaca zvnutra? MATIZ 0.8 SE r.v. 1999 , 80.000 KM, striebro

Diki-diki

Rado77

Napsal: čtv bře 01, 2007 15:10
od mil
Treba tam dat kvalitne VN kable.

Napsal: čtv bře 01, 2007 15:13
od Rado77
V zasade som sa doteraz spoliehal len na Carex servis v BA...ti mi predaju asi iba standard kable...?

Diki

Napsal: pát bře 02, 2007 09:36
od Robert
A nemáš třeba popraskaný víko rozdělovače? Stačí malá trhlina

Napsal: pát bře 02, 2007 10:06
od Rado77
Cau Robert,

veko rozdelovaca som pozeral, zvonku to vyzera OK. Rozmyslam, ze predsa len ho otvorim a vycistim zvnutra. Ako som cital aj v inych diskusiach, nemal by to byt problem dat dole a nasadit (samozrejme si oznacim kable :) ). Este som rozmyslal poriadne obalit tan kabel od cievky do rozdelovaca niecim nevodivym, aspon take 3 cm z kazdej strany...

Napsal: pát bře 02, 2007 10:14
od Rado
Pokial ti iskry ten VN kabel od cievky, tak z rozdelovacom pravdepodobne nic nebude. Skus ten kabel oblepit izolackou a ak to prestane iskrit, tak treba vymenit kable. Ale radsej si to vymen sam ak ti v servise menili kable a robi ti to toto :)

Napsal: pát bře 02, 2007 10:18
od Rado77
OK, diki za radu,

...len som tak uvazoval "preco vobec iskri privodny kabel, aj ked je novy?"....a napadlo ma, ze jedine kvoli tomu, ze rozdelovac kladie nejaky odpor.... s takymto pripadom som sa este na forach nestretol :(

V kazdom pripade diiiiik za radu, pustim sa do toho ;)

Rado77

Napsal: pát bře 02, 2007 11:46
od Slavek
no mozna je spatna izolace a proto to probiji protoze od indukcni civky do rozdelovace jde vysoke napeti, kvalitnejsi kabel a vse bude v cajku, to je jako se startovacimy kabely jak se prodavaj v suprmerketech, jednou sem meril odpor a maj min nez kabely v aute, takovyma kabelama nenastartujes ani sekacku proto sem si vyrobil svoje, kamos pracuje u dopravniho podniku a prines mi kabal jak se pouziva v tramvajich. a jestli se chvili snazit tak sem si jisty ze by se dalo vyrovit z toho i zapalovaci kabely. :D

Napsal: pát bře 02, 2007 12:22
od Rado77
OK:

akcia - skusim najprv zaizolovat privodny kabel. Ak nepomoze, precistim pre istotu hlavu rozdelovaca. A ak ni to nepomoze, kupim poriadnu kabelaz ;)

Diki vsetkym za prispevky

Napsal: sob bře 03, 2007 18:08
od h4wk3y
jen me tak napada, bacha, at ti tam neco nechytne (jako at ti tam neco nezacne horet!)...lepsi investovat do novych kabelu, nez vyhorelej kabelaz... ci cele auto...

Napsal: ned bře 04, 2007 17:11
od Rado77
Chlapi,

urobil som to zda sa:
Akcia - vycistil som hlavu rozdelovaca (aj zvnutra). Privodovy kabel od cievky som skrutil tak, aby sa nicoho po ceste do rozdelovaca nedotykal. Iskrenie prestalo, ani vo vnutri to tukanie uz nieje pocut. Takze vyzera to byt OK.

Mam inu otazku - pred casom sa mi stalo, ze z nicoho nic mi po nastartovani skakali otacky motora (aj ked bol motor zahraty). V neutrali isiel proste sam do otacok, ako keby som drzal plyn na polovici. Po par sekundach zacali otazky kolisat (napr. na 3 sekundy na 1000, potom na 10 sekund na 2000, a noe a nie sa znizit na povodne). Neviete, cim by to mohlo byt? P.S: potom som isiel do nejakeho noname servisu narychlo (niekde pri Piestanoch), chlapik vytiahol nejaku hadicku, chvilu tam podrzal prst (motor skoro zdochol). Takto to urobil par krat, a odrazu sa otacky znizili a odvtedy bol pokoj... ? Pls viete niekto, co s tym mohlo byt?

Dakujem

Rado77