Stránka 1 z 1
Final Coat
Napsal: stř úno 28, 2007 13:08
od conpet
Nevite nekdo nahodou kolik tahle sranda stoji ??
http://www.pener2.eu/info1.htm
Napsal: stř úno 28, 2007 14:03
od -peha-
To vyzerá dobre ale len aby to fungovalo
No však keby bola slušná cena tak by sa to dalo vyskúšať veď sa tým nič na aute neporuší
Napsal: stř úno 28, 2007 15:16
od GHOST
Poslal som tam mail po dajake info. Uvidime, čo za to chcu.
Napsal: stř úno 28, 2007 23:02
od whisky22
ja som tam pisal tiez a toto mi doslo
CENA ZAŘÍZENÍ JE 3.750,- KČ
NA SLOVENSKO VÁM HO MOHU ZASLAT PO ZAPLACENÍ ČÁSTKY NA NÁŠ ÚČET.
Napsal: stř úno 28, 2007 23:11
od conpet
Tak za tu cenu je to dobry tak pro novy auta. Na ty nase uz je asi pozde - uz jsou nacnuty
a nezachrani je ani PENER2
Napsal: čtv bře 01, 2007 08:08
od Ivoš
Já nevím, já jsem k těmhle věcem skeptický....prostě se mi nechce věřit tomu, že jedna malá krabička zabrání korozi auta....
Napsal: čtv bře 01, 2007 09:42
od vado
Podla mojho nazoru ide zase len o to, ako vytiahnut z penazenky peniaze za blbost. Podobne ako kadejake motor-up-y, .... Ak by to bolo skutocne ucinne, uz davno by sa to seriovo montovalo do drahsich aut a nerobilo by sa ovela drahsie (ale ucinne) zinkovanie karoserie. Z popisu na stranke vyzera, ze zariadenie vyraba nejake vf pulzne signaly, ktore potom dodava karoserii.
Z technickeho hladiska to nemozu byt velmi silne signaly (naznacuje to aj nizka spotreba el. energie), pretoze inak by sa z auta stala rusicka vsetkych radiovych signalov v okoli.
Text: "který je rozváděn na vodivé kovové části vozu tak, aby zamezil korozivnímu procesu" - ako moze byt akykolvek signal rozvadzat na vsetky vodive casti tak tvarovo zlozitej veci, ako karoseria urcite je ? Navyse je tam kopec spojov, ktore urcite nie su idealne vodive (napr. panty dveri), niesu vhodne na prenos vf signalov (kostriace spojky, skrutkove spoje, pohyblive casti).
OK, podla testov, ktore su tam uvedene, to moze nejako pomahat. Ale ak si vsimnete, vestky testy boli robene na materialoch jednoducheho tvaru (ploche panely), kde sa da zarucit rovnomernost "pokrytia" plochy signalom.
Zaver: podla mna zase niekto vyuzil nejake veci, ktore za presne definovanych (vaecsinou laboratornych) podmienok maju naozaj nejaky ucinok a snazi sa na tom nahrabat peniaze. Preco ziadne laboratorium nepouzilo na testovanie skutocne auto-karoserie ?
Zase jeden odrb typu: Neklamem, len nehovorim uplnu pravdu...
Napsal: čtv bře 01, 2007 10:29
od conpet
Ja si myslim te ten princip je funkcni , ale asi neni nikdo kdo to uz vyzkousel a patrne se jedna o dlouhodobejsi zkouseni aby se dalo s jistotou rict ze to funfuje. Verim tomu ze nekde v laborce jim ten kus plechu nezrezatel, ale co udela cely auto behem 3 let - to by me zajimalo
Napsal: čtv bře 01, 2007 12:03
od mil
Myslím, že tento zázrak by chcel fungovať ako katódová ochrana, ktorá sa hojne používa pri antikoróznej ochrane potrubí a zásobníkov uložených v zemi, resp. v agresívnom prostredí. Mylím, že na ochranu karosérie bude neúčinná až škodlivá.
Druhotné účinky katódovej ochrany
Medzi nepriaznivé účinky polarizačných javov pri katódovej ochrane patrí:
• zvýšená alkalita pri povrchu chránenej konštrukcie, čo má za následok predovšetkým poškodzovanie ochranných povlakov (izolácií, náterov),
• elektroosmóza, t.j. vytlačovanie vody ku katóde, čím stráca ochranný povlak priľnavosť vplyvom vzlínania elektrolytu pod vrstvu tohto povlaku,
• vznik bubliniek plynného vodíka a ich uvoľňovanie z povrchu kovu pri preskočení vylučovacieho potenciálu (vylučovací potenciál pre vodné elektrolyty je Upol = 1,22 V voči Cu/CuSO4 elektróde), 4o môže spôsobiť odfukovanie izolačného povlaku,
• korózne praskanie pri napätí u vysokopevnostných ocelí (pri preprave teplých a horúcich látok), pri4om sa uplatňujú najmä tieto činitele: zvýšená teplota, namáhanie v dôsledku kolísania tlaku, vlastnosti zeminy 330
Acta Montanistica Slovaca Ročník 9 (2004), číslo 3, 329-331
331
okolo potrubia, stav povrchu oceľovej konštrukcie, spôsob a kvalita izolácie a potenciál na rozhraní kov – elektrolyt,
• oddelenie hrdze a okují z povrchu katodicky chránenej konštrukcie na začiatku polarizácie a z toho plynúce problémy ako v zložení elektrolytu (upchatie otvorov pri prietoku vody), tak aj v konštrukcii (po uvolnení hrdze môže u starých konštrukcií dôjsť k netesnostiam),
• interferencia – nepriaznivé pôsobenie katódovej ochrany na konštrukcie nenapojené na ochranu,
• nebezpečenstvo úrazu elektrickým prúdom, preto tam, kde sa pracuje s vonkajším zdrojom prúdu, musí byť systém vybudovaný podľa príslušných bezpečnostných predpisov,
• nebezpečenstvo požiaru alebo výbuchu, preto je pri budovaní katódovej ochrany potrebné dodržiavať aj požiarno–bezpečnostné predpisy, navyše v prítomnosti horľavých látok môže pri náhodnom iskrení dôjsť k požiaru alebo výbuchu, za nasledujúcich okolností:
o úmyselné alebo náhodné rozpojenie potrubí, spojok alebo iných zariadení súčasne pripojených na zdroj katódovej ochrany,
o náhodný alebo úmyselný skrat izolačných prírub,
o spojenie alebo odpojenie ohybných vodivých hadíc k pripojeným potrubiam,
o rozpojenie alebo náhodné prerušenie káblov od usmerňovača alebo iného zdroja ku chránenej konštrukcii.
Kritériom pre hospodárne využitie a niekedy i pre použiteľnosť katódovej ochrany u niektorých zariadení sú aj jej druhotné účinky. Katódová ochrana má niektoré nepriaznivé dôsledky, ktoré síce podstatne neznižujú jej priaznivé účinky, je však potrebné ich poznať, pretože ich znalosť umožňuje prevádzku za optimálnych podmienok. Optimálne nastavenie katódovej ochrany sa potom prirodzene odráža v nákladoch vynaložených na protikoróznu ochranu.
Napsal: čtv bře 01, 2007 15:45
od peter NR
wow, dost vycerpavajuce...
Napsal: čtv bře 01, 2007 23:42
od conpet
Hele mil , ty jses chemik nebo neco takovyho ?? nebo bezpecnostni technik ??
Napsal: pát bře 02, 2007 09:03
od PavelZ
Pokud me pamet neklame, tak uz sem o tomhle zarizeni cetl ve Svete motoru nekdy pred rokem 1989. Kdyby to teda fungovalo, tak vzhledem k cene uz by to podle meho nazoru bylo zamontovane ve vsech automobilech primo z vyroby.