Stránka 1 z 8
Ložisko spojky
Napsal: sob úno 24, 2007 11:59
od Muco
Čaute , Kalosáci!Som tu nový,takže majte prosím trochu zľutovania a dopredu sa ospravedlňujem za prípadné chyby pri kliknutí na nejakú tú "funkciu"...Takže: volám sa laco(Muco alebo Maco).To preto tie dve prezývky,lebo som sa zaregistroval s červeným Kalosom,ktorý som hneď na druhý deň reklamoval a po výmene tohto auta som sa chcel zaregistrovať s novým(tiež kalosom-no r.v.2006,zel.met.20000km 1,4 8V.),ale zatiaľ sa mi to nepodarilo.Šuchoce mi spojkové ložisko keď je studený motor ,ale len ak mám spojku pustenú.Akonáhle ju vymačknem,prestane to...Chcel by som sa opýtať,či niekomu tiež odišlo spojkové ložisko po tak krátkom čase...':?'..Mám to samozrejme v záruke,takže ma to tak veľmi netrápi,no aj tak si myslím,že je to trochu skoro.(Už som objednaný do servisu s tým).
Napsal: sob úno 24, 2007 12:46
od dedo.miki
Nevyzerá to na spojkové ložisko.To hučí pri zošlápnutí.Pri pustenej spojke by nemalo vôbec pracovať .
Napsal: sob úno 24, 2007 12:49
od -peha-
Napsal: sob úno 24, 2007 12:58
od Muco
AJj ja si myslím,že je to ložisko,lebo má veľmi podobný zvuk,ako keby naozaj v nejakom ložisku bol nasypaný drobný piesok...ale automechanik nie som,čiže nestojím samozrejme za tým!...Ale budem vidieť,keď to urobia a potom dám vedieť.(P.S.V servise mi inak povedali,že už asi 2 prípady takéto mali a že sa nemusím báť stým jazdiť.Vraj ako keby korejčania možno šetrili vazelinou...)
spojka
Napsal: sob úno 24, 2007 13:43
od pik
Já mám na Kalosovi asi světovej rekord, spojka vydržela 1200km.Nebylo to ale konstrukcí nebo vadou materiálu ale můj otec/82let neslyšící celej život řidičem/ stále jezdící,ji zlikvidoval při couvání.Byl holt zvyklej na Warťasa ten vydržel o něco tvrdší zacházení.Mně se při couvání trochu mění zvuk nevím jestli je to od spojky nebo od převodovky.Ale v servisu se jim to zdálo normální.Ať ti to jezdí.hoj.
Napsal: sob úno 24, 2007 13:59
od dedo.miki
A čo vlastne hučí ked sa netočí a nedotýka o prítlačný tanier?
Napsal: sob úno 24, 2007 14:55
od Muco
Tak podľa teba čo to ešte môže byť
Je pravda,že je to škaredý zvuk,ale len pri studenom motore.t.j.pri naštartovaní,( počas jazdy to nepočuť)...´dalej len ak zastavím na križovatke,hodím neutrál,pustím spojku a zas...toto celé robí možno 5min.(vtedy je už jakš-takš motor zohriatý).Potom vysvetlujte v servise,čo to robí a kedy,lebo pokiaľ tam prídete,motor je v tom najlepšom "nažhavení"a musia niekoľko hodín čakať,kým nevychladne-ako sa stalo...Ale chvála bohu asi potom počuli tie zvuky ,keď poobede naštartovali a vyniesli "verdikt"!-teda pevne verím,že správny..
Napsal: sob úno 24, 2007 16:12
od dedo.miki
Môže to byť ložisko predlohového hriadela v prevodovke.Pozri či je dosť oleja.
Napsal: sob úno 24, 2007 17:07
od Muco
':shock:'..UFFFFFF...Dík! Lenže ja mam len ake-take skúsenosti so škodovkou 120L,no neviem,ako to to tam dole vyzerá na KALOSOVI...vieš,ak niečo zle pozriem a nedajbože niečo vytečie,tak poznáš ten pocit(?)...vtedy ťa obleje studený pot a vlastnej krvi by si sa nedorezal...A nakoniec asi s tým už aj tak nič neurobím,kedže je ložisko na ceste a čakám len telefén zo servisu a ide KALOSÍK "pod nože"... Ale aj tak ti ďakujem a aj všetkým,čo mi odpovedali a snažili ste sa mi pomôcť.Vidím,že sa asi naozaj môžem s prípadnými problémami s vami podeliť.Čaute a prajem veľa radosti z tých štvorkolesových tátošov!!!
Napsal: sob úno 24, 2007 17:37
od -peha-
Dedo .Miki čo tým chceš povedať že mám vrátiť výučnák ale bo čóóó
Počúvaj pokud tedy Daewoo nemá vyjimku tak ložisko je uložené na hriadeli a tá (pokud je prevodovka spojená pevne s motorom
)sa točí stále pokud je motor v chodu
čiže sa s ním logicky otáča aj ložisko na nej nasadené
a pokud je poškodené tak práve vtedy vydáva štrkotavý a šuškavý zvuk
Apropó to ložisko je vlastne -kurvýtko
Napsal: sob úno 24, 2007 18:01
od Muco
Peha,to akože to kurvýtko ,to akože to znamená v ľudskej reči že môže odísť komukoľvek ,kadekoľvek ,kedykoľvek...????':('
Napsal: sob úno 24, 2007 18:37
od -peha-
Nie totiž já som pochopil že kurvýtko je vec ktorá v aute zlobí ale auto aj tak môže jazdiť
u teba to znamená že ložisko hučí a šustí ale jazdiť sa dá
Apropó kurvítka majú v servise radi lebo dakedy oprava je malá ale ceca za ňu je .........
Napsal: sob úno 24, 2007 18:57
od dedo.miki
-peha- píše:Dedo .Miki čo tým chceš povedať že mám vrátiť výučnák ale bo čóóó
Počúvaj pokud tedy Daewoo nemá vyjimku tak ložisko je uložené na hriadeli a tá (pokud je prevodovka spojená pevne s motorom
)sa točí stále pokud je motor v chodu
čiže sa s ním logicky otáča aj ložisko na nej nasadené
a pokud je poškodené tak práve vtedy vydáva štrkotavý a šuškavý zvuk
Apropó to ložisko je vlastne -kurvýtko
Bohužial vráť vyučný list a nehnevaj sa na mna.Ložisko je na vodítku čo trčí s prevodovky a pohybuje sa len do predu a do zadu.A otáča sa pri pritlačení o prítlačný tanier.To sa deje len pri zošlápnutí spojky.Preto učitelia v autoškole bili po nohe ked niekto dlho držal spojku,aby nedošlôo k poškodeniu ložiska.Posielam ti aj obrázky:
Inak som tu asi najstarší a som automechanik už 35 rokov.
Napsal: sob úno 24, 2007 19:00
od Muco
Keby som vám rozumel do výkresov-Zapojil by som sa
Napsal: sob úno 24, 2007 19:12
od -peha-
No jedno je pravda že keď točí na prázdno tak šuští a zošlápnuté nie a za každým po výmene prítlačného ložiska je to OK
Sice je pravda že naposledy som to menil pred rojkom na mojom Oplíku a asi pred mesiacom na T-148 a ver never vždy to bolo ložisko prítlačné
A automechanik si asi lepší lebo ja to nerobím profesionálne a výučný mám 27 rokov takže bohužial ani v tom sa Ti nevyrovnám
(aj tak je to prítlačné ložisko
)