Stránka 1 z 1
Výměna motoru 1,6 za 2,0 a naopak
Napsal: ned úno 18, 2007 15:23
od Ivoš
Mám trochu specifickou otázku.
Šlo by vyměnit motor 2.0 a 1,6? Resp. napadla mně věc...vyměnit motor ze Sedana Nubi do Kombi a naopak + klimku ze Sedana. V Sedanu je 2litr a v Kombi 1,6. Byly by potřeba přizpůsobit brzdy u Kombi?
Zkrátka mi jde o to jestli to jde a co by to obnášelo (myslím přizpůsobit Kombi silnějšímu motoru). A jestli by to mělo cenu. 1,6 má naběháno 96 000 km a 2,0 má naběháno 105 000 km (ještě ke všemu to asi není Nubira motor, jelikož tam těsnění u svodů pasuje jen z 2,0 Vectra a Calibra).
Díky
Napsal: ned úno 18, 2007 15:56
od Kessler
Technicky by to neměl být problém...akorát to pak neprojde STK...
Napsal: ned úno 18, 2007 16:52
od Ivoš
No oficiálně vzato....v techničáku je napsáno,že se jedná o 1,6 a i vyražený číslo na motoru odpovídá 1,6, akorát že je to 2,0.
Takže pokud je tohle překážka,mělo by to být v pohodě,ne?
A co přizpůsobení brzd u Kombi apod.?Bylo by to potřeba?
Napsal: pon úno 19, 2007 07:47
od Tomáš
Originál jsou u dvoulitru vzadu bubny a asi věděj , proč je tam dávaj ...... , ale nevidím důvod , proč by to brzdilo málo , motor o moc těžší nebude , akorát trochu víc jede , tak to nesmíš honit 200 a pak brzdit na 50 ......
Jinak v reálu bych se do takové akce nepouštěl
, leda , že bych prohodil moje motory ...
, ale z nubirou by to asi nehlo a do matize se nubiráckej motor nevejde
Napsal: pon úno 19, 2007 08:27
od Ivoš
No u 2,0litru Sedana máme kotoučovky i vzadu a u Kombi jsou jen ve předu a vzadu bubny.....spíš se mi jednalo o to, jestli je ta výměna možná,jak je finančně,časově a technicky náročná. No uvidíme. Na sraz přijedu ale stopro ještě původním Sedanem.
Napsal: pon úno 19, 2007 10:39
od Tomáš
Sem lama , samozřejmě , že dvoulitr má kotouče , taky jsem to tak myslel, ale napsal bubny , nevím proč....
Rozhodně bych ty motory nepřehazoval , co ti to přinese za užitek ???
Napsal: pon úno 19, 2007 12:24
od Ivoš
No u Sedana by stačila 1,6. Kobi mi přijde, že ten 2,0 by mu slušel líp,navíc má větší kufr a hagusy takže když se jede v létě na dovču, tak se musí brát sedan třeba kvůli klimce a ne kombi i když by byl lepší na tohle.
Primárně by to bylo kvůli tomu výkonu. Ale jak říkám, neptám se proto, že to uděláme,ale jestli by to bylo možný.....je to v teoretický rovině, prostě nápad.
Napsal: pon úno 19, 2007 18:38
od Slavek
no teoreticky kdyz bude stejny rozvor kol na predku, tak by to slo, ale nejde jen o vymenu motoru, za :
1) uz cislo motoru je ti k nicemu to se neeviduje dulezity je typ motoru aby sedel z prislusnymi papiry. Z veciho na mensi obsah ti papiry prepisou naopak uz ne.
2) musel by si vymenit elektriku a nevim jestli i vyfuk, kombi je asi delsi
3) kouknise na vahu co je u sedanu a co u kombi jak bude velky rozdil tak pocitej i z vymenou per a tlumicu, prevodouky budou stejny.
4) je stim prace a prace, a je treba plac.
ja sem menil motory uz nekolikrat, a jednou diesel za benzin, stalo me to tri dni prace, protoze vsechno je jinak a majitele to stalo 4 tisice
no tak ted uz je muzes vymenit
Napsal: pon úno 19, 2007 19:34
od Ivoš
No, Slavku, tos mě potěšil.....tak nic....no nevadí.Každopádně díky za osvětlení situace...
Napsal: pon úno 19, 2007 21:18
od JRD McLAREN
..ale Slaavku neprehaanaj...
ono struny ti mozu zostat take iste...
a kedze mash dve rovnake kastle, tak to mechanicke prehodenie nebude problem..
..akuraat, ta elektrika, a hadicky, nadrzky, a podobne serepeticky..
Napsal: pon úno 19, 2007 22:33
od Kessler
Někde na netu jsem viděl popis jak borci měnili v Octávě 2.0 -> 1.8T ...a ve dvou lidech jim to se vším všudy zabralo víkend...předpokládám, že tady to bude podobně náročné...
Napsal: úte úno 20, 2007 08:59
od Ivoš
Sakra, vy mě ještě nakonec zlákáte.....problémy na STK by nebyly, jak jsem řekl, oba motory jsou vedeny jako 1,6 (včetně vyražených čísel na motoru), akorát v Sedanu je to ve skutečnosti 2,0.....
Napsal: úte úno 20, 2007 18:36
od Slavek
Napsal: úte úno 20, 2007 19:59
od Ivoš