Stránka 1 z 3

Porovnanie oleja

Napsal: čtv úno 01, 2007 10:11
od kasma
Cafte, aky mate nazor na olej Shell Helix 15W40 v porovnani s olejom Castrol GTX 15w40?
Vdaka

Napsal: čtv úno 01, 2007 12:39
od Richard
Já osobně si myslím, že to bude olej podobný, ale do DOHC by měla přijít alesoň polosyntetika tj. 10W40, nebo plná 5W40

espero

Napsal: čtv úno 01, 2007 12:43
od Serpico
....jo Richard ventilové zdvihátka ( a kór dablu ) si zasloužejí polosyntetiku nebo plnou, pak se řeší problémy....ale to je každýho věc...

mějte se fajn

Napsal: čtv úno 01, 2007 13:09
od -peha-
Súhlas do DOHC plná alebo polo syntetika nič iné by som neriskoval lebo zdvihádka sú drahšie ako minerál olej ;)

Napsal: čtv úno 01, 2007 13:22
od Bergman
já dávám svému bouráku zásadně to nejlepší , což je plná syntetika. Nemá žádný význam na oleji šetřit, spíše si přivodíš problém. Jinak dnes bych se vyhnul nějakým 15W olejům Moderní stroje, chtějí výborný olej, čím lepší, tím lépe.

aaa

Napsal: čtv úno 01, 2007 17:32
od simone
Kasma nedam ruku do ohňa ale mam pocit že je to podobne ako s benzínom že jedna firma to vyrába a predava ostatným a tý to balia takže u mňa by rozhodla cena ale suhlasím že radšej 5W40

Napsal: čtv úno 01, 2007 21:30
od palikx
no neni to uplne jedno a neni vzdy pravda ze to vyrabi jedna firma.ale ja bych volil ten castrol.mam s nim ty nejlepsi zkusenosti.ale ta 15 w 40 opravdu do dnesnich motoru nic moc.a nebo menit tak po 7 tis cimz padem se to nevyplati

Napsal: pon úno 05, 2007 07:42
od kasma
Ja viem :oops: , ze by tam 5w alebo 10w bolo lepsie. Viem to odkedy mam toto auto. Teraz som akurat menil olej a rozhodol som sa tam naliat tento Helix namiesto castrolu /vraj je lepsi/.
V podstate ste mi len odporucili lepsi olej, ale o tych dvoch ste sa nezmienili...

Espero ma nabehane uz 115 tis km a zatial mi nevedel nikto zarucit co sa stane ak tam dam polo alebo syntetiku... :?: aj ked som to chcel urobit uz davno. Bohuzial prvy majitel tam lial 15w40. :cry:

olej

Napsal: pon úno 05, 2007 12:32
od Serpico
....to palikx jezdíš na Castrol Magnatic ?, já se blbě ptám, ale po koupi jsem zvolil Castrol Magnatic 10W-40 ( nechtěl jsem plnou syntetiku, navíc tam byla nálepka B 2000 10W - 40 ) - podlehl jsem reklamě - menší optřebení po startech UM systém - ulpívání tařka magnetické oleje na stěnách válců....no a teď mi opravdu zajímají tvoje zkušenosti ( nemám příležitost vidět rozdělané motory jako ty, je to tvůj chleba )...český olej už mi nesmí domů ( ještě zkušenost s Mogulem - ve vaně byla centimetrová vrstva humusu, a to jsem dělal pravidělně výměny - vyšší proběh km 45 až 50tisíc ročně )...

Mějte se fajn

Napsal: pon úno 05, 2007 14:43
od Stanleyk
Mno ked oleje tak sa pridaam...
Paani, mne sa olej asi straca... Auto mam asi mesiac a pol, najazdilo cca 3500Km a dolial som uz 3litre oleja.... stale ked uz ho zacujem klepat, skontrolujem hladinu a niet ho tam... dolejem liter a vsetko je ok... kontrolka vsak nesvietila este nikdy, normalne pri zapnuti kluca zasvieti a potom zhasne...
Pod autom mlaky niesu, voda je cista, z vyfuku biela para... uz neviem co s tym moze byt :-(((

Napsal: pon úno 05, 2007 16:16
od Kessler
3 litry za 3500 km??? :shock: Tak to je opravdu HODNĚ...pokud je motor zvrchu čistý, tak to musí téct někudy okolo vany nebo tak něco...a jestli ani to ne, tak možná odešly pístní kroužky nebo co...každopádně to není normální...

Napsal: pon úno 05, 2007 16:26
od Slavek
uffffff jeste 0.4 a mas na dalsi vymenu. co mas za auto?, no urcite se to nekde straci pokud to netece do vody a netece nikde motor tak potom ti to slusne zere olej, posledni tvoje zachrana, aspon na nejakou dobu, je nalejt tam utesnovaci sajrajt pro mensi spotrebu oleje, kdyz ani todle nepomuze tak se tes na docela mastnou opravu, vecinou to tece kolem rozdelovace, koukni poradne ja sem si taky myslel ze mi to nikde netece a teklo

Napsal: pon úno 05, 2007 18:42
od Krtek
Souhlasim se všim shora řečenym. Bral bych olej podle ceny, páč co se týče těch značek je to nastejno. Asi bych ale bral radši ten Shell, páč s timhle Castrollem jsem kdysi (asi) přidřel motro v BXu 1.9D.
Ináč pokud má motor nalítáno víc km, už nemusí bejt 5W nebo 10W (nerad píšu polo nebo plná syntetika páč je to nesmyslný komerční označení a i takovej 15W40 může bejt vyrobenej plně syntetickou cestou). Prostě jakmile začne motor žrát olej, je lepší dát "horší" kterej je hustší a spotřeba se sníží (nevim kudy to protejká do spalovacího prostoru ale pak už tam prostě neproteče).

Napsal: pon úno 05, 2007 20:54
od JRD McLAREN
..Krtku SUHLAS..

no zase su hore napisane keci..
takze ja sa f motoroch uz nejaky ten tyzden hrabem..

pokial mate motor 16V a nalietanych "len" nejakych 150tis.
..tak tam kludne mozete naliat 10w40, prip. 5w40..
..
ak je motor starsi "vylagrovany" taq olej zerie pokial je studeny..
preto sa tam dava olej ktory je za studena hustejsi..
(teda to prve cislo udava hustotu oleja pri "izbovej teplote"..a to druhe "pri pracovnej")
..lajicky povedane...

taqze Kasma nechapem.. preco uvazujesh o15w40..
(nozno ho mash za super cenu)..

jo Krtku to co piseh o tom skoropridretom Citrone BX 1.9D,..
tak do dieslu musi ist iny olej, jak do benzinu, ..a obzvlast tieto citrony boli haklive..
..preto nekere hrkocu, ze ich pocut cez pol dzedziny.. a nekere idu "pianko"..:mrgreen:
..myslim ze znacka castrol stym nebude mat moc spolocne..

Napsal: pon úno 05, 2007 20:55
od Stanleyk
mam espero 1,5 16v ... lejem tam nejaku polosyntetiku v sivej flaske kupovanu na Slovnafte cca 250SK\L ... motor je vraj po GO... nemam ho dlho :-( , na celom vidno cervenu pastu na vsetkych spojoch.. je uplne cisty... ani zospodu nic nevidno.. aj z vyfuku ide biela para, to ma matie.. kebyze je modry dym tak viem ze ho spaluje.. ale ani to... uz to nechapem ...
Inak je spolahlivy, vzdy ide na prvy sup, vykon je dobry.. uplne tichucky (pokial ma dost oleja, potom zacne jemmnucko klepotat)... voda je bez oleja, nestraca sa... uz neviem kam by to mohlo ist :-((

zabudol som je to 10W40