Stránka 1 z 2
Váhatka
Napsal: pon led 29, 2007 08:07
od janodvt
Sevaste daewaaci,
pocas jazdy mi motor z nicoho nic zacal vidavat cudny pravidelny zvuk.....
ten zvuk vychadza priamo z agregatu..... jeden znamy mi tvrdi ze su to váhatka a ze su poskodene alebo rozladene
chcel by som sa vas spytat ci to uz dakto mal a co s tym? skusit to s dakym doma alebo najlepsie ist s tym do servisu? a co to vlastne tie vahatka su? a kolko priblizne mozu stat???
Napsal: pon led 29, 2007 08:35
od GHOST
Daj si to hladat na fore, uz sa to tu velakrat riesilo
Napsal: pon led 29, 2007 08:52
od janodvt
milý GHOST neboj sa pouzil som Hladat a aj tak ma stale hodilen do mojej temy, ja viem ze je to pisane ale je to pisane pri inych temach, a nie su tam rozoberane priamo len vahatka.........
Napsal: pon led 29, 2007 14:47
od janodvt
sevaste este k tej teme, mal uz dakto problem s ventilami? volal som do servisu jedneho a vravim im ze ci mi mozu pozriet na vahatka a nastavit a aka by bola cena? a on na mna ze to nie su vahatka ze to su ventily a uz mi chcu menit vsetky 16 ventili? je to realne, ved kebyze mam daco s ventilami tak auto by stratilo vykon malo by problemy s chodenim a tak podobne, ale auto nema ziadne problemy akurat pri malych otackoach si pravidelne klepka..... poradte prosim Vas ze co s tym a ci tie ventily mozu hrozit? sak on mi tam zaratal ze 800 za jeden a hned vsetkych 16 von, sak to je 13000 e este v tom neni ani robota zaratana........
Napsal: pon led 29, 2007 15:09
od stefan
Nie vahatka, ale fudraulické vymedzovače vôle ventilov - tzv. hydroštely.
Pri ich poškodení klepe motor ako stará vetrieska.
Pred ich výmenou skús vymeniť olej a použiť najeký sajrajt na očistenie
motora. JRD ovi to pomohlo.
Napsal: pon led 29, 2007 18:57
od palikx
presne tak jsou to zdvihatka a jsou hydraulicka.tedy tlakem oleje se vymezuje vule ventilu.jestlize cvaka motor je nejake z nich pricpane nebo lehce pridrene a nedostatecne vymezuje vuli a tedy cvaka v podstate ventil.(coz nic neznamena)2 rady
1 vymena oleje ale pred tim vyplachova cistici prisada na kterou se najede cca 200 km.pak se olej vypusti naleje novy a bude to dobry.
2 vymena zdviatek -ne ventilu!!!-
Napsal: pon led 29, 2007 19:06
od RoSta
janodvt píše:milý GHOST neboj sa pouzil som Hladat a aj tak ma stale hodilen do mojej temy, ja viem ze je to pisane ale je to pisane pri inych temach, a nie su tam rozoberane priamo len vahatka.........
GHOST Ti radí dobre, takto musíš čakať, či sa niekto podujem a vysvetlí Ti, ale keď budeš hľadať (správne), tak nájdeš... napr. toto:
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?t=6073
a možno si to už aj našiel...
Napsal: úte led 30, 2007 07:52
od janodvt
Dakujem pekne daewaaci za radu dnes to hned vyskusam a dam vediet ci to zaberie, ja uz som sa zlakol ze to budu ozaj tie ventily a ze budem svakat v servise.
este by som sa chcel Palikx-a spytat ze ako si to myslel s tym ze 200km nachodit? ja som zhanal na nete ale tam su len take ze nalejem dnu pocas chodu asi na 10 minut a potom von s tym sarjatom.........
Napsal: úte led 30, 2007 11:12
od RoSta
po 10 minútach to nemusí zabrať a zase, ak by si najazdil viac, tak môžeš upchať kanáliky a to by bol tiež prúser...
každopádne, je to na Tvoje riziko, toto sú "len" rady...
určite by som ale motor počas tej kúry extrémne nezaťažoval...
Napsal: úte led 30, 2007 11:47
od Ozorák Mikuláš
Zdar chlapi ! Pripájam sa k tomu klopkaniu. Vlani aj mne začal motor klopkať a bolo to počuť stále viac hlavne pri voľnobehu. Mám dobrého kamaráta v servise a ten mi na prvé počutie povedal, že treba vymeniť vačkový hriadeľ , lebo je opotrebovaný. Tak som si povedal, že to nechám opraviť. Zobral som mu Nexiu a on ho rozobral. Mal pravdu. Dal mi zoznam vecí ktoré bide potrebovať. Boli to tieto :
- vačkový hriadeľ - 4.860.-sk
- semering vačkového hriadeľa - 200.-sk
- zdvihátka ventilov - 8 ks - 2.096.-sk
- tesnenie pod hlavu valcov - 620.-sk
- tesnenie pod veko ventilov - 132.-sk
- gumové tesnenie rozdeľovača - 25.-sk
- motorový olej 4 l - 640.-sk
- olejový filter - 140.-sk
celkom za materiál 8.773.-sk.
Podotýkam , že súčiastky som nakupoval v Chevrolet servise v Nitre. Za robotu som dal 2.000.-sk. Z môjho pohľadu je to celkom prijateľná cena za opravu. Čo je však najdôležitejšie - motor prestal klepať a vydávať tie neznesiteľné zvuky.
To je moja skúsenosť s klepaním motora.
Napsal: úte led 30, 2007 21:07
od palikx
myslel jsem to tak ze jsou ruzne prisady.jeden typ je na to nastartovat a nechat bezet.jiny je nalit do motoru a najet na to cca 200 km.samo s malym vykonem ale tenhle zpusob je podle me nej setrnejsi,jelikoz to co tam lejes neni ridka tekutina ale tuhy sajrajt jako olej.
jen koupit to spravne(precti si navod)
Napsal: čtv úno 01, 2007 11:18
od stefan
Ešte jedna rada.
Nechaj motor tak, nerob na ňom nič.
Mne tiež motor niekedy ide ako traktor (zima, sucho), a inokedy
ide ako hodinky, tichúčko (pri daždi). Vyskúšaj či to nie je len
sezónna záležitosť. Už som sa naučil že motor cez zimu sa chová úplne
inak ako cez leto. Preto teraz cez zimu také veci ako pokles otáčok pri
voľnobehu na 500 ot/min a následné zvýšenie na 800, alebo čudné
zvuky z motora neriešim. Všetko sa to zvyčajne odstráni samo
príchodom jari.
Samozrejme že ale olej môžeš vymeniť, tým nič nepokazíš.
Ale s výmenou hydroštelov a iných vecí ešte skús počkať.
Napsal: čtv úno 01, 2007 19:38
od Slavek
kontroloval si hladinu oleje???? treba tam mas malo oleje
Napsal: čtv úno 01, 2007 20:32
od JRD McLAREN
no..
takze..je to tu uz asi po 150te..
..Skontroluj hladinu oleja..ak je malo dolej..
prestane hrkotat..
ak neprestane..
taq ten sajrajt co som dal ja je od PM Petromark volaaa sa Engine Flush
toto je jeden ztych co "ma byt 10min f motore, tesne pred vymenou oleja"
.. v teplom motore .. a tych 10 min je len orientacne..
..urcite pomozu pripravky pri ktorych je napisane ze obsahuju tzv. "tazku naftu"..
..a nekupuj nic co by malo nejake "silikonove mikrocastice" ci "keramicke dosticki"..a pod..
no ja uz mam nejaky ten kilometer po tejto procedure nabehany..
akurat som posledne dal zase olej 10w40..a teraz v zime to neni ono..
..vratim sa s5 k "nepredpisovej" 5w40..
..
ono tie dvihatka ale uz nikdy nebudu "ako nove".. za studena su hlucnejsie,
nez na motore, ktory "tuto zavadu este neabsolvoval"..
taktiez ...si lubia trosku klepnut, ked "tomu slapnem na krk"....
..(aspon niektore z nich to robiii)..
aale nestalo ma to 670,- Skk x 16V = 10720,- plus "spotrebaak"..
Re: Váhatka
Napsal: ned úno 25, 2007 16:33
od mirko666
chcem sa opýtať či pri výmene zdvyhátok je potrebné demontovať aj hlavu?