Stránka 1 z 1

LPG problem v zime

Napsal: stř led 24, 2007 11:38
od orgi
ahojte, precital som si temy na LPG co mame vo fore, len som nenasiel konkretne vyriesenie mojho problemu, tak skusim znova.

popis problemu:
ked je vonku zimsie (cca nieco pod nulou, najme v noci) a rano pridem do auta, nechce prepnut na plyn pri zvyseni otacok. minuly rok ked bolo aj -20 vonku, tak som prisiel do auta, nastartoval na benzin, rozmrazil okna, na neutrali pridal plyn aby sa to preplo na plyn a v pohode.

teraz ked zvysujem otacky, nechce na plyn prepnut a ani ked dam cidlo (inak system BRC) do polohy startu na plyn, tak ani vtedy sa ta dioda nerozsvieti na zeleno. a ked uz idem na benzin (cidlo v polohe automatickeho prepinania) a prepnem to na plyn, tak sa nechyti a kontrolka je stale cervena. a dnes ked som isiel, tak cca po 2km sa prepol na plyn a potom 3-4x sa prepol spet na benzin a plyn, az kym som nevyhodil neutral, nevytocil otacky a nedonutil do tak prepnut na plyn (tentokrat to uz slo).

co to moze byt? v temach co som precital som nasiel dve moznosti:
- membrana (ta este nebola menena, cca 50tis km najazdene)
- ukostrovaci kabel (to ani netusim, kde to je)

dik za rady.

Napsal: stř led 24, 2007 13:45
od Richard
No nevím přesně, ale u Feldy 1,3 MPI s BRC můžu startovat na plyn normálně třeba v -20. Je fakt, že pokud je přepínač v poloze plyn, rozvítí se nejdřív zeleně a pochvíli (pokud se nestartuje) něco cvakne a dioda svítí červeně. Ale auto po nastartování jezdí na LPG (dioda svítí zeleně) Membrána na to nemá vliv, stará = ztvrdlá membrána se projevuje chcípáním při studeném motoru na volnoběh a po zhřátí už to nědělá ( teplem změkne) a reguluje tlak normálně. 8)

Napsal: stř led 24, 2007 13:51
od -peha-
U BRC dakedy vznika chyba v prepinaci lebo je sucastou prepinacej jednotky a chyba ktoru popisujes by nemala mat nic spolocne s membranou :idea: My u nas BRC nemontujeme ale pokud ti nesvieti kontrolka prepnutia do LPG tek by mohla ta chyba byt v prepinaci :roll:Teraz som pozeral a ak mas prepinac Elegant alebo Bristol tak tie su vlastne automatikou prepinania a my uz sma sa tu s takou chybou stretli nie raz aj teraz tu mam asi 4ks pokazenych ;)

Napsal: stř led 24, 2007 14:09
od orgi
-peha- píše:U BRC dakedy vznika chyba v prepinaci lebo je sucastou prepinacej jednotky a chyba ktoru popisujes by nemala mat nic spolocne s membranou :idea: My u nas BRC nemontujeme ale pokud ti nesvieti kontrolka prepnutia do LPG tek by mohla ta chyba byt v prepinaci :roll:Teraz som pozeral a ak mas prepinac Elegant alebo Bristol tak tie su vlastne automatikou prepinania a my uz sma sa tu s takou chybou stretli nie raz aj teraz tu mam asi 4ks pokazenych ;)
mam prepinac Elegant.. tak ma psychicky priprav, co stoji taka vymena? lebo som uz tusim po zarucnej dobe :( keby som nahodou bol este v zaruke, spada to do zarucnej opravy? takze navstivit plynarov zase..

Napsal: stř led 24, 2007 14:30
od -peha-
Sory ale mam tu takovy stary pocitac tak je trocha pomaly :D Tak ze nasiel som cenik ale len na Basic ale ono je to tak ze vsetky co mame v ponuke sa pohybuju okolo 700 sk +/- mam tedy na mysli tie automaticke a to nieje az taka polozka :roll: Jinak navstivit LPG servis asi budes muset a tam by Ti mali zistit co tomu je lebo to co popisujes nieje v ziadnom pripade normal :idea: ale podla mna je to tem prepinac ;)

Napsal: stř led 24, 2007 16:00
od orgi
-peha- píše:Sory ale mam tu takovy stary pocitac tak je trocha pomaly :D Tak ze nasiel som cenik ale len na Basic ale ono je to tak ze vsetky co mame v ponuke sa pohybuju okolo 700 sk +/- mam tedy na mysli tie automaticke a to nieje az taka polozka :roll: Jinak navstivit LPG servis asi budes muset a tam by Ti mali zistit co tomu je lebo to co popisujes nieje v ziadnom pripade normal :idea: ale podla mna je to tem prepinac ;)
ja som si uz chcel na to zvyknut, len som nevedel, ci to nie je v zime normalne.. takze nie je ;) pojdem za nimi

dik! dam vediet, ako dopadnem...

Napsal: stř led 24, 2007 16:15
od -peha-
Orgi jeste k tomu tvoj sistem v aute je taky ze nema napojene ziadne cidlo teploty a preto ti to automaticky prepne z benzinu do LPG ked akcelerujes a to aj keby bola akakoliv zima lebo stou to nema nic spolocne takze ak Ti to funguje zle toto nieje zimou ale chybou v sistemu a mam velky dojem ze vypinac :idea: Drzim palce nech sa vse v dobre obrati a potom sa ozvi :D

Napsal: stř led 24, 2007 22:39
od palikx
membrana a rekl bych na 99 procent.kdysi mi bylo receno ze tak 30-50 tis a nebo max 5 let.pak uz nedokaze plyn utlacit a proto to zlobi.u s 120 ktera nestartovala na plyn v zime se po vymene membrany podarilo nastartovat i v -25 coz je vykon.takze nech vymenit membranu a vycistit cely splynovac,muze byt i zaneseny.neni to tak strasne drahy.

Napsal: stř led 24, 2007 22:51
od -peha-
Membrány sú stanovené na cirka 60 000 km ale vetšinou a je to aj výrobcom udané vydržia aj 90 000 km a ani to nieje hraničná hodnota,ale v každom prípade pri výpadku signálu pri režime LPG sa jedná o elektrickú chybu :idea: Na margo toho môj OPLÍK mal v sebe LPG 8 rokov ,mal vybratú benzinovú nádrž bola v nom podtlakovka a aj vzime pri parkovaní vonka štartoval každé ráno na prvú šupu a na membránach vyše 100 000 km a ješte jazdí :D :D :DTo Palikx zrkadlo fachčí jako nové takže ješte raz velká vďaka a dúfam že sa Ti budem moci revanžovať :lol:

Napsal: stř led 24, 2007 23:11
od palikx
no tak je dnes asi jina technologie membran.me tenkrat rekli ze tak 50 a vic uz to bude v zime zlobit.v lete to jezdi normalne.
to peha to mam radost ze se to povedlo.nemas zac myslim ze se uvidime.auto uz mi jezdi dokonce lepe nez kdy driv

Napsal: stř led 24, 2007 23:18
od -peha-
Tak to teší aj mna že Ti auto slúži aj keď tá oprava bola ozaj dost drahá sranda ;) No a k membránam ony vydržia keď sú v prevádzke lebo keď auto dlho stojí tak potom v reduktore sa usadí mercaptan a ten zanesie membránu no a tá potom stvrdne čiže nutná výmena,jinak ztvrdlá membrána sa hlavne prejavý velmi zvýšenou spotrebou plynu.Jinak ani výmeny membrán nieje taká drahá záležitosť ;)

Napsal: stř led 24, 2007 23:54
od ppp
Tiez by som povedal ze membrany su v tom nevinne. Inac skodovka so 60tkm a 6 rokmi na membranach a pri -25 startuje ako za mlada. Proste zlaty jednoduchy neelektronicky system. ;)