Solární dobíječ akumulátoru
Napsal: sob led 13, 2007 13:12
Některým reklamám holt neodolám. Reklamě na "Solární dobíječ akumulátorů" jsem vzodoroval asi tak dva měsíce. Pak jsem sám sebe přesvědčil, že ojeté auto+starábaterka+občasné ježdění=nutnost udržovat akumulátor v kondici(solární nabíječkou,pochopitelně...).Zakoupil jsem tedy u Conrada výrobek BatterySAVER SE.
Vypadá úžasně. Leč první zádrhel vyplul hned po přečtení návodu(na jejich netu o tom nepsali,pro jistotu). Je třeba přepojit autozásuvku tak, aby byla pod proudem i po vyjmutí klíčku ze zapalování(pro většinu lidí známý fakt,ale pro mě autolaika zásadní informace). Po třech hodinách,nespočtu škrábancích(proboha jaký musejí mít ti Korejci ruce, že se jim pod palubovku vlezou!) bylo hotovo. Zapojil jsem solární panel a spokojeněně koukal na své dílo. Pak se ovšem dostavily pochybnosti. Deklarovaný proud má být 135mA. Kolik asi dává skutečně??. Tak jsem po menších obtížích vřadil ampérmetr a nestačil se divit. Bylo pod mrakem,typické zimní počasí,kdy autem nejezdím a je tedy třeba "udržovat aku v kondici". Dostavil se menší šok. Proud byl přesně 6mA!!!!! Za plného zimního slunce (panel v horizontální poloze za předním sklem) pak celých 60 mA! Těch 135 mA to dává, ale za letního dne, mezi 11-14 hodinou.
No, někdo ty slepé uličky musí prošlapat. Tak Ať se nenapálíte jak já.
Vypadá úžasně. Leč první zádrhel vyplul hned po přečtení návodu(na jejich netu o tom nepsali,pro jistotu). Je třeba přepojit autozásuvku tak, aby byla pod proudem i po vyjmutí klíčku ze zapalování(pro většinu lidí známý fakt,ale pro mě autolaika zásadní informace). Po třech hodinách,nespočtu škrábancích(proboha jaký musejí mít ti Korejci ruce, že se jim pod palubovku vlezou!) bylo hotovo. Zapojil jsem solární panel a spokojeněně koukal na své dílo. Pak se ovšem dostavily pochybnosti. Deklarovaný proud má být 135mA. Kolik asi dává skutečně??. Tak jsem po menších obtížích vřadil ampérmetr a nestačil se divit. Bylo pod mrakem,typické zimní počasí,kdy autem nejezdím a je tedy třeba "udržovat aku v kondici". Dostavil se menší šok. Proud byl přesně 6mA!!!!! Za plného zimního slunce (panel v horizontální poloze za předním sklem) pak celých 60 mA! Těch 135 mA to dává, ale za letního dne, mezi 11-14 hodinou.
No, někdo ty slepé uličky musí prošlapat. Tak Ať se nenapálíte jak já.