Stránka 1 z 4

Nepravidelný chod motoru

Napsal: pát led 05, 2007 17:56
od Miza
Ahoj všicí .. mám takovej problém, dneska ráno jsem jako vždy přitančil jak kytička ke svýmu Metalákovy a jako že vyrazím do práce. No a když jsem ,,nastartoval,, tak to bylo jako když to má každou chvíli chcípnout. No to samý bylo při rozjezdu ... při nízkejch otáčkách to škubalo, cukalo, nechtělo to jet. Tak sem zastavil, chcípnul motor, zase nastartoval (to už bylo lepší) ale cukalo to a skákalo to dál. No tak Vás snažně prosím o radu neb mám o něj strach. Servis je mi jasnej jenom že je víkend .. všude zavřeno a jezdit musim .. :oops: :?:

Re: Nepravidelný chod motoru

Napsal: pát led 05, 2007 22:03
od PAMA
Skus vycistit rozdelovac

Napsal: pát led 05, 2007 23:06
od V.Brousek
Z 99 % vlhkost víčka rozdělovače, zejména znečištěného na povrchu prachem, který navlhne, ale vlhkost může to být i uvnitř víčka. Jak radí PAMA, vše vyčistit a vysušit. Pokud se bude závada projevovat nadále, vyměnit všechny svíčkové kabely, zejména od cívky k rozdělovači.

Napsal: sob led 06, 2007 15:52
od Miza
Díky moc, jdu hned na to !! Snad tam těma svejma prackama neudělám víc škody než užitku :D

Napsal: sob led 06, 2007 16:23
od palikx
no snad to bude jen vlhkost ale spis tipuju kabel od 2 valce.vetsinou po sendani ze svicky je cernej jak bota.ale uvidis.samo to muze byt ktery koliv kabel.

Napsal: sob led 06, 2007 16:34
od Robert
palikx píše:no snad to bude jen vlhkost ale spis tipuju kabel od 2 valce.vetsinou po sendani ze svicky je cernej jak bota.ale uvidis.samo to muze byt ktery koliv kabel.
Mně to pro změnu dělal kabel od 3. válce, tak jsem tam hodil kabel z Mitsubishi, co jsem měl doma a pak jsem stejně asi za 4 měsíce musel koupit novou sadu za 219,- Kč :lol:

Napsal: sob led 06, 2007 18:43
od V.Brousek
Já jsem na mém Matízu vyměnil preventivně po asi 40000 km všechny svíčkové uhlíkové kabely a nahradil jsem svíčkovým kabelem, který má vodič s mědi. Jediné co pozoruji, že se mi zhoršil příjem rádia u slabších stanic.

Napsal: sob led 06, 2007 20:57
od Miza
Dneska sem se k tomu nedostal, ale hned ráno se na to podívám. Zkontroluju kabely a jestly najdu rozdělovač :D tak se podívám i do něj. Kdyby to byla vlhkost v rozdělovači ... co s tim ? Vysušit třeba fénem ? :) Čim se to děje a nemůže se to opakovat ??

Napsal: sob led 06, 2007 22:18
od V.Brousek
Nejprve zkontroluj víčko rozdělovače, od kterého vedou kabely ke svíčkám. Pokud je víčko špinavé a zaprášené, stačí je řádně otřít do sucha hadrem, tak aby bylo čisté. Nic zatím nedomontuj. Po očištění zkus nastartovat a pokud běží motor dobře, byla závada odstraněna. Pokud běží motor stále nepravidelně, vem si nějakou rukavici a sundavej jednotlivě kabely ze svíček za chodu motoru. Pokud se po každém sundání změní chod motoru, je k tomuto válci kabel dobrý. Pokud se nezmění je vadný a je ho potřeba vyměnit. Po výměně kabelu se závada stále projevuje je tu možnost ještě vadné svíčky na tom samém válci, na kterém nebyla žádná změna v chodu motoru. Vyměň ji. Když po těchto úkonech stále běží motor nepravidelně, je nutné demontovat víčko rozdělovače, které může být vadné a nebo je uvnitř špína a vlhkost. Prohlédni v jakém stavu je vnitřek víčka, pokud jsou napálené kontakty, nebo má víčko mikroskopické trhlinky, je ho potřeba vyměnit i současně s palcem rozdělovače za nové. Přeji dobré pořizení.
A jedna dobrá rada. Protože budeš víčko rozdělovače teprve hledat, kde je na motoru umístěné, tak si řádně prohlédni před demontáží součástky a zapamatuj si to, případně napiš, ať to zpět složíš dobře. Předejdeš tak ke zbytečným nejasnostem a pochybností ze zpětnou montáží.

PS:
a označ si svíčkové kabely čísly jednotlivých válců, ať je zpátky dáš tam kam patří na víčku rozdělovače.

Napsal: sob led 06, 2007 23:47
od Miza
Díky, díky, díky ... to bylo vyčerpávající. Hned ráno na to jdu a podám hlášení :)

Napsal: ned led 07, 2007 23:16
od Docent
A co poradíte mně? Studenej chytí normálně, pak i normálně jede (čím je větší zima, tím delší trasu) asi tak 1 km, pak začne cukat a přestane táhnout, a to trvá tak 5 - 7 km, než se úplně ohřeje, pak už jede normálně... Taky rozdělovač, kabely, nebo spíš nějaké čidlo?

Napsal: pon led 08, 2007 12:04
od Bergman
To Docent:
nevhodné zapalovací svíčky

Napsal: pon led 08, 2007 12:22
od Docent
To by snad dělalo od začátku, kdy jsem tam ty svíčky dal... Je na nich cca 8.000 km.

Napsal: pon led 08, 2007 12:50
od Bergman
Jako laik postupuji vylučovací metodou jednotlivých možných poruch a to co je způsobuje. Může to být opravdu jednotlivá svíčka. Já bych zkusil vyměnu všech , abych vyloučil tuto možnost závady. Další možností je to dát do servisu a máš pokoj, potom již jezdíš na pouhé případné reklamace, pokud závada přetrvává. Ale servis má jednu velikou výhodu. Je mu jedno kolik to stojí, protože to neplatí ze svého a musí vrátit vůz v pořádku a funkční.

Napsal: pon led 08, 2007 14:22
od Docent
Už jsem objednaný na zítřek do Golc Caru... Rozebírat auto v tomhle počasí venku se mně moc nechce.