Stránka 1 z 2

Podpaleny vyfukovy ventil

Napsal: sob pro 30, 2006 14:51
od SK
mam taky dotaz, svagor ma NEXIU 1.5 8V a mal podpaleny vyfukovy ventil druheho valca, ten vymenil, zabrusil a bolo to OK. Ale teraz po roku mu ho znova podpalilo........

vie niekto cim to moze byt, alebo mal s tym niekto nejaku skusenost?? Motor inac ide ako hodinka, spotreba je v poriadku, olej mu to nezerie od vymeny po vymenu bez ubytku.

Dik za tipy

Napsal: sob pro 30, 2006 17:49
od Vincent
pravděpodobně vadný hydrostav na tom konkrétním ventilu

Napsal: sob pro 30, 2006 18:38
od palikx
no mame samozrejme zkusenost.s nexii resp lanosem ale i s nubirou.vetsinou je lehce pridreny hydrostel.ale u te nubiry si nejsme jisti jelikoz jsme tam dali vsecky nove a po roce to bylo stejne.mam podezreni na vedeni oleje v hlave.chce to dobre vycistit cely system.

Napsal: ned pro 31, 2006 17:05
od SK
na ten hydrospanovak mam podozrenie aj ja....ale svagor vravel ze predtym prehodil tie spanovaky z 4 na 2 valec......cize, potom prichadza este do uvahy to vedenie oleja v hlave

no skusime pobadat, ze co, ak by niekto este mal nejaku skusenost budem vdacny aby sme mohli prejst vsetky moznosti...

diky este raz

PS: stastny novy rok 2007

Napsal: úte led 02, 2007 10:53
od blackjohn
A daj se ty hadroštely nějak vyčistit?

Napsal: úte led 02, 2007 11:48
od SK
ja si myslim zeby to slo vycistit tie hydrostely vopchat to do petroleja a ultrazvukovej vanicky, petrolej sa od ultrazvuku nahreje cim lepsie rozpusti usadeniny a vyplavi ich von........
cistil som si takto celu skrtiacu klapku a ostala ako nova aj tie najmensie dierky to preplachlo do cista

Napsal: úte led 02, 2007 11:51
od blackjohn
A kde se dá sehnat ta ultrazvuková vanička?

Napsal: úte led 02, 2007 13:10
od SK
no tot ja neviem ja to mam v praci :D
- sefa som sa pytal ci to mozem pouzit na svoju potrebu.....
je to TESLA TESON 4 a vraj to stalo nejakych 20.000

Napsal: úte led 02, 2007 13:14
od SK
ale sa mi vidi ze som take nieco videl v CONRAD katalogu, len to bolo mensie. v praci mam asi 2-3 litrovu tamta bola tak mozno 3 dcl a 0,5 lit a to bbolo podstatne lacnejsie ak si dobre pamatam tak nejakych 1800

Napsal: úte led 02, 2007 13:27
od SK
tu som to nasiel:

http://www.conrad-sk.com/cgi/websale6.c ... d9770e/md5}

su tam aj drahsie modely az po 22.000 Sk

Napsal: úte led 02, 2007 19:29
od Vincent
hydroštel jde vcelku snadno vyčistit. Po vyjmutí z hlavy opatrně šroubovákem sundáš plechový pojistný kroužek,je tam nacvaknutý a půjde zase nazpět, potom jednu část upevníš do svěráku ,ale ne natvrdo,použij nějaké dřevěné nebo měděné podložky a tu druhou čás pomocí kleští vytáhni ven. Nejde to většinou nijak lehce,jsou to dvě přesné části vsazené do sebe ,takže žádné páčení ,jen tahem ven.. Potom vše důkladně vymyj v petroleji, nepoužívej benzín a zase dej dohromady.
Dělal jsem to v loni na jaře při výměně těsnění pod hlavou a šlapou jak hodinky,ani je neslyším a to už i mrzlo.
Pokud už budeš dělat jeden ,tak vem zrovna všechny,stejně tě to časem nemine. Hodně zdaru. ;)

Napsal: úte led 02, 2007 23:11
od palikx
jo presne tak se to dela ja je jeste po rozebrani vyfoukam vzduchem.u 16v to jde taky jen se proste vyklepne ven ten stred ktery se opira o ventil.

Napsal: stř led 03, 2007 06:16
od blackjohn
Teď v zimě má totiž motor pár sekund po nastartování zvuk skoro jak diesel, za chvilku se to zklidní. Nebo to dělaj všechny 8V v Lanosu?

Napsal: čtv led 04, 2007 22:25
od palikx
no hodne motoru to dela ale ne vsecky.zalezi na oleji a na stari motoru.taky jde o olejovy filtr.zhasina ti mazani okamzite po startu nebo treba 1 sekundu sviti?je toho hodne co to zpusobuje.

Napsal: pát led 05, 2007 07:36
od blackjohn
Olej je 10W-40 a filtr měněnej před 5000km. A na tu kontrolku kouknu.
A po 2 dnech jsem startoval a kontrolka zhasne hned po nastartování.