Stránka 1 z 1
XENONY ??
Napsal: čtv pro 28, 2006 12:13
od Dede
Pre zainteresovaných Nexiákov kladiem otázku: kto z Vás vôbec niekedy rozmýšľal nad tým že by na Nessiu nahodil Xenónové výbojky ku ktorým je potrebné vyrobiť krycí plast predných svetiel. Som v kontakte s pánom ktorý by to možno bol ochotný urobiť ale potreboval by som vedieť koľkí z Vás by o to mali teoreticky záujem. Cena je závislá od počtu kusov ktoré by vyrobil, preto ju teraz neviem ešte konkretizovať nakoľko výroba formy je dosť nákladná záležitosť a výroba jediného prototypu svetiel by ma finančne zabila.
Otázka: kto z Vás by mal teoreticky záujem o výmenu klasických H4 za (bi) xexnon výbojek?
aaa
Napsal: čtv pro 28, 2006 12:55
od simone
Načo experimentuješ ved je to bežne v predaji pár stojí ak sa dobre pamätám 15tis, ale potrebuješ mať oddelene stretavacia a dialkove
Napsal: čtv pro 28, 2006 13:15
od SK
ano je v predaji za nejakyc 4700 SK sada (2ks) vybojek s predsadkou na H4 ale ako vravis je to tak ze musis mat oddelene tlmene a dialkove.......a prave o tom tu ASI hovori Dede ze to prerobit tak aby si mal bixenony t.j. ak mas jednu ziarovku, a ako xenon by svietili aj tlmene aj dialkove
zaujem by bol....ale taktiez chcem vediet cenu
Napsal: čtv pro 28, 2006 14:27
od Dede
Chlapi nejedná sa o nákup výbojok ale o výrobu číreho krycieho plastu....xenon výbojka musí byť uložená za čírym plastom a nie za sklom ktoré rozptyluje svetlo, pretože výbojka si sama rozptýli tok svetla. Starší typ svetlometov ma jedine nexia, tico a racer ..ostatné modely WOO mali uz číre kryty.... hawk
Napsal: čtv pro 28, 2006 15:56
od Petr S.
Toš kurna o čiré přední světlomety bych zájem měl,ale je pak potřeba upravit i paraboly,kdyby tam zůstali H4.
Napsal: čtv pro 28, 2006 17:04
od Kessler
Lidi, prosím vás, nemontujte xenony do původních parabol...děkuji
Napsal: čtv pro 28, 2006 19:03
od Ivan
Já bych zájem určitě měl.
A skutečně nelze použít stávající krycí sklo?
Napsal: čtv pro 28, 2006 19:33
od Dede
Do akých typov reflektorov je vhodné xenóny použiť ?
Xenónové výbojky je možné používať len v projektorových optických systémoch, alebo v klasických reflektoroch len s čírou optikou. Pri H4 hi/lo systéme zmenu zabezpečuje elektromagnetický systém, ktorý po prepnutí zmení posunom pozície horák výbojky, čím zabezpečí „diaľkové svetlá“. Tento systém sa používa predovšetkým pri zrkadlovkách, teda pri klasických parabolických reflektoroch s čírou optikou. Keďže v H4 sa v jednom telese žiarovky nachádzajú dve vlákna, stretávacie i diaľkové.
Pri výmene za xenóny sú dve možnosti:
# okrem základnej výbojky umiestniť ešte aj halogénovú žiarovku a ich vzájomným prepínaním zabezpeči&3357; tlmené svetlá (xenón) a diaľkové (halogén)
# aplikovať xenónové výbojky, ktoré konštrukčne zabezpečujú zmenu ohniskovej vzdialenosti pri využití jednej výbojky (OEM H4 Bi-Xenon systém)
Pri type reflektorov pre halogén ide o proces, pri ktorom konštrukčne meníme uchytenie svetelného zdroja. Montážou výbojok D2S alebo D2R vznikne okamžite druhý, vážnejší problém. Vnútri telesa reflektora sa spravidla výbojka dostane do inej pozície, než bola pôvodne umiestnená žiarovka, čím dôjde k zmene ohniska svetelného zdroja (svetelný výboj vzniká inde, ako bolo umiestnené vlákno v žiarovke). Vo väčšine prípadov sa nedá reflektoru prispôsobiť ani výbojka, nie to ešte ohnisku reflektora, keďže mu prekáža buď zrkadlo, šošovka, alebo tienidlo v reflektore. Výsledok takej prerábky je často desivý. Reflektory svietia xenónom, ale oslňujú a nerovnomerne osvetľujú vozovku. Takáto prerábka môže byť nebezpečná tak pre samotného vodiča, ako aj pre iných účastníkov cestnej premávky.
Prevzaté zo stránky Xenon-Lights.sk ....
Napsal: čtv pro 28, 2006 20:25
od SK
OK a co teda tato hrozivo znejuce prerabka ktoru chces ty robit vlastne potom znamena???.........co vlastne sa tam prerobi, vo bude nove, co sa vymeni????? a co este budem potrebovat aby to nakoniec bol xenon????
Napsal: čtv pro 28, 2006 20:39
od peter NR
len na okraj... osobne som bol asi pred rokom v jednej firme, kde prave robili prerabku na Bi-xenony na nejakom OFF-Roade... zdoraznujem ze to bolo vo firme - nie v nejakej dedinskej garazi, ale to co tam vyvadzali s tymi svetlami.... vypilit, prelepil, zalepit, prehnut.....
to by som si asi so svojimi svetlami robit nenechal... pri takej robote clovek nemoze mat ani istotu ako to bude vlastne svietit... a co TK...?
jednym slovom - nechcem nikoho od nicoho odhovarat, netvrdim, ze to niekto nespravi kvalitne...........ale mne stacilo...
Napsal: čtv pro 28, 2006 23:02
od palikx
k tomuhle mam jen jedno.dneska se da normalne koupit zarovka resp xenon ktery je na patici H4a na te same patici je jeste pridana H3 zarovka pro dalkovou.takze vy vlozite jednu patici do svetla na ktere jsou 2 zarovky.stoji to kolem 7-8 tis par.a urcite se to da pouzit i do svetel se sklem necirym.neni treba vyrabet nove svetla.navic xenon si urcite nevyrabi lom svetla sam ale dela to parabola ktera zastupuje sklo.
jestli sem uz nekoho opakoval sorry ale xenony v aute (pridane)mam a neco sem kolem toho uz zjistil.