Stránka 1 z 2
vibracie volantu
Napsal: stř pro 27, 2006 13:25
od mrk
v poslednej dobe som si vsimol zvysene vibracie na volnobehu (zohriaty motor) - volant sa mi trasie, ked pridam co i len 30 otacok, tak je to OK. cim vsetkym to moze byt ?
Napsal: pát pro 29, 2006 09:46
od Blue Lanos
...nevyvazenym kolom to asi nebud, ked stojis na mieste, ze?
Napsal: pát pro 29, 2006 10:02
od mrk
presne tak, ked sa auto nehybe
motor drzi otacky
(cakam ze zacnete pisat: kable, sviecky, ...)
Napsal: pát pro 29, 2006 11:09
od peco
mrk píše:presne tak, ked sa auto nehybe
motor drzi otacky
(cakam ze zacnete pisat: kable, sviecky, ...)
mne stymto problemom pomohla vymena capov, horne ulozenie tlmicov, a stabilizatora gumy (v niektorom prispevku som to tu spominal)
robilo mi to to iste + pri vyssich rychlostiach(cca 80+) teraz to prestalo.
inak sviecky, kable ......
Napsal: pát pro 29, 2006 11:22
od mrk
stabilizator, capy, ulozenie ? to snad nie. pri stojacom aute ???
za jazdy sa nic netrasie, ani nad 80kmh, ani pod.
Napsal: pát pro 29, 2006 11:31
od Viktor
Ja som menil capy + ulozenia, mal som volu na volante cca 1cm vlavo/vpravo ked som otacal, ale triasol sa az ked som isiel po nejakom tankondrome, skor by som sa v tomto pripade zameral na tie gumy stabilizatora, ktore zabranuju vibraciam.
Napsal: pát pro 29, 2006 11:55
od mrk
volu na volante nemam. este raz zopakujem: auto stoji na mieste. za jazdy je pokoj. naprava s tym nic nema spolocne a stabilizator uz vonkoncom.
skor by som povedal ze su to vibracie od motora. ked umelo znizim otacky (zatazenim elektriky - napr. 4xel. okna) tak sa trasie este viac. mozno otacky su moc male aj ked sa mi zdaju byt ok.
aaa
Napsal: pát pro 29, 2006 15:45
od simone
Ked pozrieš motor na volnobehu trasie sa? ak ano tak asi nepravidelný beh ani nepíšem že čím toje
a ak motor je kludný tak asi nízke otáčky ja mam na stojacom aute cca 800-900 ot
Napsal: sob pro 30, 2006 09:34
od palikx
a ta kabely jsi tedy kontroloval?sem to nejak nepochopil.jestli ano co treba vstriky?tipoval bych to na nejaky vstrik ktery na volnobeh spatne vstrika a pri pridani plynu zacne makat spravne.ale nemusi to tak byt.co ty otacky?muzou byt opravdu nizssi ale s tim toho moc nenadelas kdyz jsou rizeny jednotkou.jeste se podivej na podtlakovou hadici k posilovaci a pak pripadne na egr ventil jestli lehce nepropousti.
vic me zatim nenapada
Napsal: sob pro 30, 2006 11:45
od mrk
poskusam co sa da ked sa k tomu dostanem, zatial dik, konecne 2 odpovede k veci
Napsal: sob pro 30, 2006 19:11
od Topol
Pěkný večer a zdravím do Piešťan!
Možná napíšu blbost ale každý stroj a pístový motor zvlášť mají určitý počet otáček kdy se projeví nevyváženost pohyblivých součástí.Možná to většina zná když se dřív seřizoval volnoběh jen tak aby se motor převaloval a to byl režim kdy motor dostával nejvíc zabrat a auto se klepalo. Nebo jsem si vzpoměl ještě na léta na vojně a tam stará válečná T34 měla kritycké otáčky 700 až 800 a to byl vždycky rachot a otáčky se musely rychle zvýšit a nebo snížit.Novější stroje měly už kritycké otáčky 400 až 500 a to se ozývalo jen při startu.Poučení? Není dobře týrat motor někde kolem 400 otáček není na to stavěný! Taky opotřebení je podstatně větší než když běží na optimum protože i tlak oleje je nižší !
Ať nám jezdí a nezlobí
Napsal: úte led 02, 2007 08:20
od tomisoft
Presne tento isty problem mam aj ja. A pocul som uz aj taky nazor ze to moze sposobovat lambda sonda.
Napsal: úte led 02, 2007 08:32
od Tomáš
A co siletbloky motoru ???
Napsal: úte led 02, 2007 09:50
od blackjohn
Ty silentbloky mě napadly, jak jsem četl otázku. A začalo to dělat postupně nebo najednou to klepe? Kolik máš volnoběžné otáčky? Třeba Ti trochu klesly a Ty sis všim vibrací až teď.
Napsal: úte led 02, 2007 10:39
od peco
ja som vcera zistil. ze ked zapnem hmlovky(predne aj zadne) pripadne vyhrievanie okna+radio+ventilator.
tak pri volnobehu s autom tak nepravidelne vzdy zatrasie. dalo by sa to prirovnat k tomu ako keby chcelo auto skapat.
bude to zrejme velkym odberom prudu, ktory alternator nestiha vyrabat. alebo nieco zavaznejsie???