Stránka 1 z 6
Nedrží volnoběžné otáčky
Napsal: stř pro 20, 2006 00:27
od Alexis
Vážení.
Koupil jsem nepojízdnou Nexii 1500/16V - šťoural se v ní snad každý, kdo má do prd-le díru, takže nevím co tam kdo "opravil"!
Auto cca 1 rok stálo...
Motor nedrží volnoběžné otáčky - pod cca 1500ot/min chcípne!
Svíčky jsou černé (očouzené)
1. Motor neběží pod plynem zrovna nejpravidelněji.
2. Vyměnil jsem těsnění pod hlavou.
3. Rozvody jsem nastavil tak jak byly tj. ryska na řemenici kliky nasměrovaná na kontrolní bod na bloku a kola vaček míří ryskami proti sobě - (palec rozdělovačě ukazuje na první válec nejbližšší k rozdělovači - doufám že je to tak správně.)
4. Nové svíčky a kabely
5. Krokomotor funguje
6. Klapka je čistá
7. Vstřiky jsem vyčistil
8. Nový palivový filtr
Došly mi nápady. HELP
Napsal: stř pro 20, 2006 09:13
od SK
este cievka v rozdelovaci mi napada.......tlak benzinu???
Napsal: stř pro 20, 2006 10:42
od blackjohn
Mrkni na to nastavení rozdělovače, jestli je to opravdu, jak má být. Jinak, jede na 4 válce a nestřílí do výfuku?
Napsal: stř pro 20, 2006 14:45
od Jupi
Mal som podobny problem, bolo treba vymenit gumenu hadicu v nasavani. Bola stara, zacala sa rozpadat a pustala bordel do nasavania. Skontroluj gumene hadice v nasavani, ci sa zvnutra nedrolia alebo inac nedeformuju.
Je mi jasne, ze moznosti je vela, ale toto je jedna z nich.
Napsal: stř pro 20, 2006 16:51
od JRD McLAREN
...hovorish ze su cierne sviecky..??
to znamena vela benziinu..
no ..este skus pomenit vsetky take tenke cierne kusky hadiciek..
co idu zo sacieho potrubia...
a aj na tych selijakych cidlaach..
..inaac takto neporadiim..
..to uz by som tomu musel videt pod kapotu..
Napsal: stř pro 20, 2006 19:46
od Alexis
Pokračování:
1. Vyměnil jsem cívku (žlutou) v rozdělovači - bez efektu..
2. Po odpojení konektoru potenciometru klaply (plynu) motor drží volnoběh ale cca 1800ot/min.
Jinak děkuju všem za podněty a rady
Napsal: stř pro 20, 2006 21:07
od JRD McLAREN
no..to je O.K.
no a ked si ho uz aj zapojil nas5..tak este odpoj bateerku..
..chviu pockaj..aby sa vyresetovala ECU jednotka..
..lebo "chybu TPS" si to inaac pameta nafurt.. (throttle position sensor)..
..a skush tie hadicky..
nedrží
Napsal: čtv pro 21, 2006 12:33
od Serpico
....vše co vyjmenováno souhlas ( JRD atd.,...jenom doplním "palikxe" - hřídelka rozdělovače s magnetem - osobně nevím co se na ní může pokazit, ale mě to pomohlo po poradě s palikxem, jel s nexii )...jinak na dálku posuzovat obtížné a tařka nemožné... taky jsem vyměnil všechno a byl v servisech SRBA....
mějte se fajn
Napsal: pát pro 22, 2006 19:18
od Alexis
Pokračování 2
1. Hadičky vyměněny
2. Baterka odpojena (Reset)
Status Quo - stále stejné -- Studený motor jde s plynem nastartovat ale volnoběh drží jen chvíli a ještě nepřesvědčivě...!
Nevíte někdo :
1.Kam vede tenká plastová hadička od klapky (V mém případě modrá) ?
2.Kam vede tenká plast. hadička zeb sacího potrubí /tam kde je napojen posilovač brzd/(žlutá) ? Je rozdvojena přičemž jedna část vede ke snímači podtlaku a druhá část ...?
Poradíte nějaký dobrý autoservis ?
Jsem ze Sokolova.
Díky.
Napsal: pát pro 22, 2006 22:23
od JRD McLAREN
no..
ta modraa vede do takej nadobky..co je pod naraznikom..
..teeda pod lavym prednym svetlom..
..
z toho sania..kde to je rozdvojenee..
..jedno do toho podtlakoveho senzoru..MAP..
a druhe ide na podtlakove ovladanie klapiek v kuureniii..
teda "dopredu" na gombiky od kurenia..
..
takze uz ma napadaa...
len pokusit sa vymenit tesnenie na sacom potrubiii..
a potom poodpajat secky hadicky na saniii..
ktore netreba..
..aby sa uz definivne vylucila porucha "prisavania falosneho luftu"..
..
uz sa potom len zamerat na to ci cerpadlo dava dobry tlak benziinu
..ci nejsu neako "ucpane" vstreky..
..aaaalebo ci vobec ECU jednotka v skutocnosti vie, aka je teplota motora..
..teda cidlo teploty..moze mat chybicku..
Napsal: ned pro 24, 2006 14:50
od Alexis
Pokračování 3
1. Na čidle podtlaku se mění napěťové hodnoty - takže je pravděpodobně v pořádku.
2. Místo teplotního čidla jsem zapojil potenciometr a zkoušel tak nasimulovat různé teploty motoru - bez větší odezvy - nepřesvědčivé (jako s připojeným čidlem, tzn. že teplotní čidlo je asi také OK)
3. zkusil jsem odpojit "zbytečné" hadičky vedoucí do sacího potrubí - také bez výsledku.
Už začínám podezřívat řídící jednotku.
Teď si dám "voraz" a po vánocích se na to zase vrhnu, ale už mi dochází nápady...
Jinak Vám všem přeji veselé vánoce, bohatou nadílku a hlavně tolik potřebný klídek a pohodu. A ať Vás auta nezlobí.
Napsal: úte pro 26, 2006 10:51
od Roman.JERRY
to Alexis: pokud mě paměť neplete po dopojení jednotky od baterie na delší dobu dochází k jejímu resetu a jednotka po opětovném zapojení si musí znuvu načíst hodnoty stejný problém může nastat po delším nepoužívání auta a jednotka se musí znovu "naučit chodit"
(PS: na švagrovém mondeu stačilo 3 hodiny a auto poskakovalo jak koza a nedrželo volnoběh,po půldením provozu vše se upravilo bez jakéhokoliv zásahu a auto jede normálně)
Napsal: čtv pro 28, 2006 23:40
od palikx
a co ten snimac klapky?ten se nam obcas stane ze se pretoci a i kdyz ukazuje spravnou hodnotu je spatnehj a motor si dela co chce.vymen tps senzor-polohy klapky a musi se to zmenit.
Napsal: pát pro 29, 2006 00:23
od Alexis
Pokračování 4
To
Roman.JERRY: Už jsem si také říkal že do toho skočím, ujedu alespoň 200Km ať se děje co se děje a uvidí se - samoopravitelnost ???
To
Palikx: Hodnoty jsem změřil a první pocit byl že je to OK. Také jsem zkusil místo toho zapojit potenciometr a pozoroval jsem změny při různých polohách /samozřejmě myslím polohách natočení potenciometru - aby si někdo nemyslel že v garáži provozuju ještě něco jiného/
-Sorry - zoufalý pokus o fór.
Jinak to zkusím dle rady vyměnit...a uvidíme.
Díky. A těšte se na další pokračování této mé "telenovely".
Napsal: sob pro 30, 2006 10:07
od palikx
jeste k tem hadickam modra vede do filtru s aktivnim uhlim a ta zluta ted nevim presne ale mozna do auta na ovladani topeni.jestli je to jina tak nevim a podivam se az budu v praci.
a co ten tlak benzinu?uz si ho nejak zmeril?musi byt kolem 2,5