Stránka 1 z 2
už jsem bezradný
Napsal: stř pro 13, 2006 19:01
od skokan
Zdravím pánové, už jsem bezradný a proto vás prosím o radu.
V létě jsem zakoupil nubiru 1,6 .Po ujetí několika tisíc kilometrů jsem se rozhodl ji přestavět na LPG.
A teď ten problém- neustále se mi valí bílí kouř z výfuku. Minulí týden mi v servise měnili těsnění pod hlavou (tlakovala se mi voda), ale auto stále kouří dál.U provozu na benzín to není tak patrné, ale na LPG mi auto kouří i na volnoběh.
V servise mi jako další krok chtějí vyměnit lambda sondu, ale ja už nevím mám chuť už se s nubirou rozloučit.
Nemáte někdo zkušenost s nubirou na lpg.
Napsal: stř pro 13, 2006 20:20
od -peha-
Ono to je tak že při spalování plynu se více kondenzuja voda no a stoho potom při chladném počasí uniká z výfuku pára a vyteká voda
je to normální jev a ono to má za následek skorou korozi výfuku ale to sem už tu psal že to je taková malá daň za laciné vození
Napsal: stř pro 13, 2006 20:46
od mil
To skokan:
Tak podobnými problémami som kedysi tiež prešiel. Mal som Favorita na LPG. Problém pary však vôbec nesúvisí s LPG. Aj keď v režime LPG je tvorba pary zrteteľnejšia. V servise mi "odborníci" z fajnového motora urobili generátor pary. Začalo to tým, že mi títo fušeri odporučili generálku motora, keď mi prdlo tesnenie pod hlavou. Tú generálku opakovali po nekonečných reklamáciách 3x. A z dobrého motora zostal úplný šrot, použiteľný len ako vyvíjač pary. Nervy a kopa peňazí v prdeli a auto nepoužiteľné. Nakoniec som musel skončiť s reklamáciami u týchto úbožiakov a vyhľadať pomoc skutočného odborníka. Edo Bertoli, bývalý slávny pretekár, ma zachránil a urobil mi odborne ďalšiu generálku motora. Motor zrazu ako nový = šepot kvetín. Pre mňa obrovské ponaučenie. Odvtedy nedám nikdy žiadne auto do rúk nikomu, len skutočnému odborníkovi - Edovi Bertolimu. Nechci vedieť výpočet strát, ktorými som zaplatil za toto cenné ponaučenie.
Tvorba pary a tlakovanie do chladiaceho systému je spôsobené prienikom chladiacej kvapaliny do spaľovacieho priestoru (vadné tesnenie pod hlavou, poškodená hlava, resp. neodborná montáž týchto komponentov).
Napsal: stř pro 13, 2006 20:56
od skokan
tak nevím pánové, zkusím ještě tu lambdu, ale už jsem se téměř rohodnul nubiru prodat, po výměně rozvodů, těsnění pod hlavou, kostí stabil. a dalších komponent jsem do ni za 3 měsíce investoval 25000. To mě tolik má předešlá nexie nestála za 5 let.
Nemáte ještě někdo další zkušenost s lpg kouří vám to?
Napsal: stř pro 13, 2006 21:02
od -peha-
Tak mne to za chladného počasie paří dost a není žádná závada ale pozor když ta pára jde i za teplím motorem tak to už je problém,apropo strácí se Ti chladící kapalina
Napsal: stř pro 13, 2006 21:13
od skokan
no to jsem jestě nebyl schopen zjistit, výměnu těsnění jsem absolvoval minulý týden a zatím jsem moc nenajezdil uvidíme po víkendu.
Pára jde i po zahřátí motoru.
Napsal: stř pro 13, 2006 21:19
od -peha-
Ale ješte kdyby ti to delala chladící kapalina tak by se Ti strácela
no a když máš únik tak potom už je to problém
aaa
Napsal: stř pro 13, 2006 22:44
od simone
v zime ked je velkýb teplotný rozdiel je norm na LPG že ma bielý dym veď je to vodná para /suhlas s Pehom skorej hrdzavie výfuk zo vnútra/ ale je to normalne ak ti to robí aj v lete tak je problem!! ak sa ti nestraca voda nič si z toho nerob ale ak sa styraca je problem v tesnení pod hlavou
Napsal: stř pro 13, 2006 22:49
od -peha-
Napsal: stř pro 13, 2006 23:05
od JRD McLAREN
skokan píše:tak nevím pánové, zkusím ještě tu lambdu, ale už jsem se téměř rohodnul nubiru prodat, po výměně rozvodů, těsnění pod hlavou, kostí stabil. a dalších komponent jsem do ni za 3 měsíce investoval 25000. To mě tolik má předešlá nexie nestála za 5 let.
Nemáte ještě někdo další zkušenost s lpg kouří vám to?
..na vymenu Lamdy sa vyser..
..pri LPG landa nejde....
..ak ti to "dymilo na bielo" ..tak ti isla voda do valcov..a "spalovala sa"..
..
ak ti servisaci "len" vymenili tesnenie.. taq si robili zbytocnu robotu..
pretoze
trebalo prefrezovat hlavu valcov a popripade aj blok..
len samotna vymena tesnenia tento problem "nadlho" neodstrani, ..
..prip. vobec.. ako v tvojom pripade...
..
ked neverish, kuk na:
http://www.lievaj.sk/
Napsal: čtv pro 14, 2006 20:25
od ppp
Pri lpg lambda "ide"
Ak ma teda legalnu a zatial nerozstuchanu prestavbu.
Da sa aj bez lambdy len so skrtakom namiesto atuatorceka a spotrebu som mal priblizne rovnaku ako s lambdou, ale ak sa to cloveku nechce nastavovat po kazdej vymene vzduchoveho filtra a zmene letny/zimny plyn tak je to omnoho pohodlnejsie s lambdou.
Co sa tyka mnozstva bielej pary z vyfuku. Samozrejme moze ist voda do valcov ale skokan nenapisal ake dlhe trasy robi. Mne napriklad ostava zadny tlmic chladny aj po 20km kedy je uz motor bezpecne zahriaty na prevadzkovu teplotu. A po 300km je len trochu viac teply nez aby ho bolo este prijemne drzat. A pary z neho ide tiez pozehnane najma par km po starte. Inac ak ide voda do valca tak by sa jednak mala stracat a to celkom slusne a navyse jeden valce by zvnutra mal byt pekne vycisteny (treba skusit kuknut otvorom po sviecke).
aaa
Napsal: čtv pro 14, 2006 20:35
od simone
Ta lambda pri prepnutí na LPG NEJDE nato sa montuje simulátor lambdy aby RJ mala potrebnu informaciu. LPG mam samozrejme legalne už v 3 aute a všade mi automaticky po prepnutí odpojí sondu
Napsal: čtv pro 14, 2006 21:04
od Richard
Mě se jednou u Ivana profouklo těsnění pod hlavou do vody a to Vám byl šrumec!!!! Během cca 500m jízdy z kopce z Bílé Hory (kde bylo na měřáku 40C) u Ruzyňské věznice už lítala voda z motoru horem dolem!!!!
Tak trochu po těchto zkušenostech trochu nechápu možnost částečného úniku do vody, vždyť při expolozi je ve válci tlak jako kráva a to se musí sakra projevit
Jen když se těsnění foukne do oleje, tak to olej přibejvá , a voda ubejvá - taky se mi stalo.
Napsal: čtv pro 14, 2006 21:39
od -peha-
Napsal: čtv pro 14, 2006 22:15
od Habron
Ono taky to těsnění nemusí být úplně zničený, jen někde nějaká malá trhlinka (viz JRDho fotky) a pak se mísí náplně, tj. voda a olej. Častější je voda v oleji, ale viděl jsem to i obráceně - malinko mizel olej a byla mastnota ve vodě.